• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98092620019
  • خبرنگار : 71214

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به ایسنا خبر داد

دریافت قسط اول راه آهن چابهار - زاهدان/ آغاز عوارض پیمایشی در آزادراه ساوه

دریافت قسط اول راه آهن چابهار - زاهدان/ آغاز عوارض پیمایشی در آزادراه ساوه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از دریافت اولین قسط ۳۰۰ میلیارد تومانی برای احداث خط ریلی چابهار زاهدان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: عوارض پیمایشی در مرحله نخست از هفته آینده در اتوبان تهران – ساوه اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، خیرالله خادمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی تامین مالی خط ریلی چابهار، زاهدان اظهار کرد: اولین قسط اعتبار تصویب شده برای احداث خط ریلی چابهار زاهدان به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده و پیش بینی می‌کنیم بتوانیم آن را از طریق بانک عامل (بانک مسکن) تا هفته آینده دریافت کنیم.

وی افزود: البته ۳۰۰ میلیون یورو برای تکمیل این پروژه به تصویب رسیده است که بخشی از آن را به عنوان قسط اول دریافت خواهیم کرد. البته تاکنون ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین به این پروژه اضافه شدند و تعداد نیروی انسانی نیز به همین نسبت در آن مستقر شده‌اند اما اگر بخواهیم بر اساس زمانبندی‌مان خط ریلی چابهار، زاهدان را تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم باید تعداد ماشین آلات ۳۵۰۰ دستگاه و تعداد نیروی انسانی به دو برابر تعداد کنونی برسد که اگر این مبلغ مصوب را هر چه زودتر به ما بدهند می‌توانیم این کار را انجام دهیم و در اجرای این پروژه بدقول نشویم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین درباره عوارض آزادراهی گفت: یکی از مواردی که در زمینه الکترونیکی کردن عوارض آزادراهی از ابتدا مد نظر قرار داشت این بود که ضمن پایان دادن به توقف‌های طولانی در عوارضی آزادراه‌ها عدالت را برقرار کنیم و هر کسی به اندازه‌ای که از آزادراه استفاده می‌کند عوارض پرداخت کند.

خادمی افزود: در این راستا طرح پیمایشی شدن و شناور شدن عوارض آزادراهی در دستور کار قرار گرفت و عوارض آزادراه تهران، شمال شناور و پیمایشی خواهد شد اما عوارض پیمایشی را ابتدا از اتوبان تهران، ساوه آغاز می‌کنیم.

عوارض تهران، ساوه ایستگاهی ۵۰۰ تومان

وی ادامه داد: برای پیمایشی کردن عوارض آزادراه تهران، ساوه دوربین‌هایی در چهار نقطه خاص با عنوان چهار قسمت طراحی و نصب کرده‌ایم و رانندگان به اندازه‌ای که از این آزادراه استفاده می‌کنند عوارض پرداخت می‌کنند. یعنی اگر یک نفر هر ایستگاه را رد کند ۵۰۰ تومان عوارضی باید پرداخت کند که میزان کل آن برای تهران تا ساوه ۲۰۰۰ تومان خواهد بود و هفته آینده اجرایی خواهد شد.

اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد تومانی مشکل راه آهن رشت – آستارا

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه گفته می‌شود احداث راه آهن رشت – آستارا و تکمیل کریدور شمال جنوب در اولویت نیست، گفت: به هیچ وجه این مسئله را قبول ندارم. چرا که سال گذشته با وجود سختی‌ها و مشکلات زیاد توانستیم راه آهن قزوین – رشت را به بهره برداری برسانیم که یکی از پروژه‌های پیچیده ریلی بود اما برای راه اندازی خط ریلی ۱۷۵ کیلومتری رشت – آستارا تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان پول برای تملک اراضی و مجموعا ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این خط و تملک اراضی این مناطق نیاز داریم و از آنجا که با استفاده از منابع داخلی دولتی محدود زمان راه اندازی و بهره برداری از آن بسیار طولانی می‌شود باید فکری بکنیم و به دنبال فاینانس خارجی باشیم، چرا که هیچ مشکلی از نظر اجرایی و عملیاتی نداریم و اگر اعتبارش تامین شود مدت زمان اجرای این پروژه با توجه به پیچیدگی‌های فنی آن مانند پل ۷۰ کیلومتری در این مسیر، شش سال به طول می‌انجامد.

خادمی همچنین درباره شناور شدن عوارض آزادراه تهران – شمال گفت: این طرح در آزادراه تهران شمال اجرایی می‌شود و مردم می‌توانند با مدیریت زمان و استفاده از عوارض شناور روزانه، از آزادراه تهران - شمال استفاده کنند. البته این عوارض شناور قطعا در ایام پر ترافیک بالاتر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha