• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98092620085

آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز

آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز
افتتاح نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز

ایسنا/فارس یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی فارس در شیراز آغاز به کار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس عصر سه شنبه ۲۶ آذر در حاشیه افتتاح ابن دو نمایشگاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس با ١٠٠ غرفه و ١٤٠ شرکت به مدت چهار روز در این نمایشگاه حضور دارند، افزود؛ دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی پارس نیز با ١٣٤ غرفه و ١٤٠ غرفه گردان از ٢٧ استان به مدت چهار روز در این نمایشگاه حضور دارند.

مصیب امیری خاطرنشان کرد: علاقمندان و فعالان حوزه گردشگری می توانند از هر دو نمایشگاه طی روزهای ٢٦ تا ٢٩ آذرماه به مدت ٤ روز از ساعت ١٦ تا ٢٢ بازدید کنند.

او همچنین از حضور ٢ ارزیاب شورای صنایع دستی جهان به ریاست خانم هیجاوی در این نمایشگاه هم خبر داد و گفت: امید است به زودی شاهد ثبت جهانی شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: استان فارس با ۸۰ رشته و سایر استان‌های کشور با ۶۰ رشته صنایع دستی در این نمایشگاه حضور دارند.

امیری همچنین با بیان اینکه امسال بخشی از دفاتر خدمات گردشگری که مجوز گردشگری سلامت دارند هم در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و امید است که شاهد رشد و انضباط بیشتری  از ورود گردشگران سلامت به استان فارس با برپایی این نمایشگاه باشیم، گفت: هتل‌ها، مهمانپذیرها، شرکت‌های تسهیلگر در  گردشگری سلامت، سیاه چادرهای عشایری، اتاق بازرگانی، شهرداری شیراز، بیمارستان‌های تخصصی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی، دانشگاه‌های علمی کاربردی، تعدادی از ادارات کل میراث فرهنگی استانها و موزه‌های بخش خصوصی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی فارس نیز با اشاره به توقف نمایشگاه گردشگری پارس از سال ٩١تا ٩٦، گفت: نمایشگاه گردشگری پارس در سال ٨٨ توسط انجمن نمایشگاه‌های جهان به رسمیت شناخته شد اما در سال ٩١ متوقف و با تلاش مسئولان میراث کشور و استان مجددا در دستور برپایی قرار گرفت.

سید محمود موسوی همچنین با بیان اینکه ٥١ درصد از غرفههای نمایشگاه صنایع دستی امسال را استان فارسیها و مابقی را سایر استانها مدیریت میکنند، گفت: در سال‌های گذشته در دو نوبت آذرماه نمایشگاه گردشگری و اسفندماه نمایشگاه صنایع دستی برگزار می‌شد اما امسال مقرر شد در راستای صرفه جویی در وقت و هزینه هر دو نمایشگاه در یک موقعیت مکان و زمانی برگزار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha