• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98092720246
  • منبع : نمایندگی ایلام

در نشست تجلیل از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان ایلام عنوان شد؛

خلاقیت‌هایی که در سایه‌ آموزش رنگ می‌بازند

خلاقیت‌هایی که در سایه‌ آموزش رنگ می‌بازند

ایسنا/ایلام عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: حافظه محوری در آموزش و پرورش برای عبور از آزمون‌ها، اتلاف خلاقیت است.

دکتر «یارمحمد قاسمی» امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تاریخچه علم ، اظهار کرد: در دوران رئالیسم ارسطویی تاکید بر ذات‌گرایی بود و در دوره رنسانس - دوره تحولی عظیم در روش تحقیق- در برابر فلسفه ذهن گرا، پارادایم تخصص گرایی در علم را ایجاد کرد و پس از آن ابداع روشن‌گری که دکارت مطرح کرد تجربه و استدلال جای ذهن‌گرایی را گرفت.

دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه ایلام با بیان اینکه در آموزش عمومی حافظه محوری در پرورش دانش‌آموز برای عبور از آزمون ها،  اتلاف خلاقیت است، گفت:  راه خروج از این مشکلات تغییر مسیر آموزش به سمت عدالت آموزشی، تغییر در سقف آموزش و روش تحقیق، به کارگیری شیوه های جدید آموزشی در آموزش و پرورش و تغییر رادیکال در نظام ارزیابی و اعتقادی است.

دکتر «تاج‌الدین صالحیان» سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان نیز،  اظهار کرد: پژوهش مربوط به نسل دوم دانشگاه ها است که پس از دانشگاه های نسل اول یا همان آموزش محور پا به عرصه گذاشتند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ایلام گفت:  مهم ترین مشکلات پژوهش در کشور و  استان را عدم وجود مدیریت واحد در امر پژوهش، بودجه ناکافی و کمبود اعتبار و عدم جایگاه پژوهش در ساختار اداری و اجرایی است.

در این مراسم، از دکتر حبیب­الله محمودیان پیشکوت پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت و اساتید، کارکنان و دانشجو معلمان پژوهشگر برتر تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.