• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98092720325
  • خبرنگار : 71402

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستورالعمل‌ رای‌گیری استیضاح ترامپ را تصویب کرد

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستورالعمل‌ رای‌گیری استیضاح ترامپ را تصویب کرد

دموکرات‌های کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا رهنمودهایی برای کنترل تصویب مفاد روند استیضاح علیه دونالد ترامپ به تصویب رساندند که زمینه رای‌گیری امروز (چهارشنبه) را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ براساس این دستورالعمل‌ها، مفاد استیضاح برای شش ساعت مورد بحث قرار می‌گیرد و این زمان به طور مساوی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقسیم می‌شود. این مباحثه از سوی دموکرات و جمهوری‌خواه ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به عبارتی جرولد نادلر و داگ کالینز کنترل خواهد شد.

نادلر یا معاون او همچنین قادر به در نظر گرفتن "قطعنامه انتصاب و مجوز دادن به مدیران برای محاکمه استیضاح" ترامپ پس از تصویب این قانون هستند که این امر سیگنالی است که مرحله بعدی استیضاح در مجلس سنا به زودی آغاز خواهد شد.

دستورالعمل‌ها پس از بحث ۱۰ ساعته در کمیته قوانین به تصویب رسید و طی آن رهبران این هیات قضایی استدلال پایانی خودشان را مطرح کردند. اندکی پیش از تصویب آن، جمهوری‌خواهان برای دستکاری آن تلاش کردند و تاکید می‌کردند که دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ عجله به خرج می‌دهند و چنین تحقیقی به زمان بیشتری برای بحث نیاز دارد. با این حال جیم مک‌گاورن، رئیس کمیته قوانین مخالف چنین دیدگاهی بود و گفت "فرصت کافی" به اعضا داده می‌شود.

اصلاحیه دوم که از سوی یک جمهوری‌خواه دیگر مطرح شد، در تلاش بود تا این اختیار را به جمهوری‌خواهان بدهد تا دادرسی استیضاح خودشان را برگزار کنند. این دو پیشنهاد با رای اکثریت دموکرات‌ها شکست خورد. جلسات در کمیته قوانین، آخرین سری از گردهمایی‌های علنی درباره استیضاح است که در کمیته‌های اطلاعاتی و قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، پیش از رسیدن به صحن علنی به تصویب رسید.

دموکرات‌ها که از سپتامبر تحقیق استیضاح را به جریان انداختند، استدلال می‌کنند ترامپ از اختیاراتش سوء استفاده کرده است تا رهبران اوکراین را برای کسب اطلاعاتی علیه رقبای سیاسی خود تحت فشار قرار دهد و همچنین زمانی که دموکرات‌ها به دنبال بررسی این موضوع بودند، در کار کنگره کارشکنی کرده است. آن‌ها تاکید دارند که استیضاح آخرین راه کنگره برای حفاظت از دموکراسی ایالات متحده از رئیس‌جمهوری است که به دریافت کمک خارجی برای تحریف یک انتخابات روی آورده است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان چند روز پیش، آغاز روند استیضاح ترامپ را رسمیت بخشید و حالا امروز این امر در صحن علنی مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شود که با توجه به اکثریت دموکرات‌ها در آن پیش بینی می‌شود این روند از سوی این مجلس تایید شود. پس از آن این طرح به سنا برده می‌شود و در آنجا باید دستکم 67 سناتور به آن رای دهند تا استیضاح ترامپ عملا تایید و آغاز شود، اما با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در این مجلس کنگره، چنین امری محتمل به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha