• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98092720343
  • خبرنگار : 71129

راهپیمایی هزاران تن در آمریکا در حمایت از استیضاح ترامپ+ تصاویر

راهپیمایی هزاران تن در آمریکا در حمایت از استیضاح ترامپ+ تصاویر

همزمان با آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای رای گیری امروز (چهارشنبه) برای استیضاح رئیس جمهوری این کشور، هزاران تن در سراسر ایالات متحده در حمایت از این اقدام دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، هزاران تن از مردم آمریکا در حالی در سراسر این کشور دست به راهپیمایی زدند که مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز در یک رای گیری تاریخی به استیضاح شدن یا نشدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بابت سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع در روند بررسی‌های کنگره رای دهد.

این راهپیمایی‌ها در واشنگتن دی سی، نیویورک سیتی، سنت پال در مینه‌سوتا و فونیکس در ‌آریزونا برگزار شد و معترضان در این راهپیمایی‌ها خواستار استیضاح ترامپ بابت تعاملاتش با اوکراین شدند.

بر روی یکی از پلاکارت‌های استفاده شده در راهپیمایی سالت لیک سیتی، یوتا نوشته شده بود "هیچکس فراتر از قانون نیست" و بر روی یکی دیگر از این پلاکاردها در شیکاگو این عبارت دیده می‌شد که "ما قبلا این مساله را پشت سرگذاشتیم، آمریکا یک شاه نمی‌خواهد".

در کارولینای شمالی، گروه کوچکی از معترضان با تغییر شعر "کریسمس مبارک" برای استیضاح ترامپ خواندند؛ "کریسمس شادی را برایت آرزو می‌کنیم." "برایت یک استیضاح خوب آرزو می‌کنیم، برایت یک استیضاح خوب آرزو می‌کنیم، برایت یک استیضاح خوب آرزو می‌کنیم و همین الان برو."

این راهپیمایی‌ها در حالی برگزار شد که مجلس نمایندگان آمریکا امروز چهارشنبه قرار است به دو بند از استیضاح مربوط به سوءاستفاده از قدرت و ایجاد مانع در روند رسیدگی به استیضاح در کنگره علیه ترامپ رای دهد.

استیضاح باید در مجلس نمایندگان ۴۳۵ کرسی با اکثریت آرا تصویب شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان چند روز پیش، آغاز روند استیضاح ترامپ را رسمیت بخشید و حالا امروز این امر در صحن علنی مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شود که با توجه به اکثریت دموکرات‌ها در آن پیش بینی می‌شود این روند از سوی این مجلس تایید شود. پس از آن این طرح به سنا برده می‌شود و در آنجا باید دستکم ۶۷ سناتور به آن رای دهند تا استیضاح ترامپ عملا تایید و آغاز شود، اما با توجه به اکثریت جمهوری‌خواهان در این مجلس کنگره، چنین امری محتمل به نظر نمی‌رسد.

دموکرات‌ها، ترامپ را به مجبور کردن اوکراین برای انجام تحقیقات علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش متهم کرده‌اند. آنها همچنین ترامپ را به ایجاد مانع در روند تحقیقات کنگره متهم می‌کنند.

ترامپ اما انجام این اقدامات را رد می‌کند و روز سه شنبه در نامه‌ای به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات‌ها را به "تلاشی برای کودتا" متهم کرد و نوشت: اگر روند استیضاح را پیگیری کنید، علیه دموکراسی آمریکا اعلان جنگ می‌کنید.

وی گفته است: من شکی ندارم که مردم آمریکا شما را مسئول می‌دانند و دموکرات‌ها در انتحابات پیش روی ۲۰۲۰ ریاست جمهوری کاملا مسئول خواهند بود. مردم آمریکا به این زودی‌ها شما را بابت تحریف عدالت و سوءاستفاده از قدرت نمی‌بخشند.

هم‌زمان روند استیضاح ترامپ باعث ایجاد دو دستگی شدید سیاسی در آمریکا شده است که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را پیش رو دارد.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از سوی سایت RealClearPolitics.com،  چهل و شش و نه دهم درصد از مردم آمریکا می‌گویند ترامپ باید استیضاح شود و از صحنه قدرت برود در حالیکه ۴۷.۶ درصد دیگر می‌گویند، ترامپ را نباید استیضاح کرد. همچنین در همین نظرسنجی مشخص شد که ۸۳ درصد از دموکرات‌ها از استیضاح حمایت می‌کنند و ۸۸ درصد از جمهوری خواهان مخالف استیضاح هستند.

 اگر مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ رای دهد، وی چهارمین رئیس جمهوری ایالات متحده است که در تاریخ این کشور مشمول روند استیضاح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha