• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98092720465
  • خبرنگار : 71415

مدیر اسبق اف.بی.آی: صحبتهای ترامپ درباره این سازمان شایسته آمریکا نیست

مدیر اسبق اف.بی.آی: صحبتهای ترامپ درباره این سازمان شایسته آمریکا نیست

مدیر اسبق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی) با حمله به انتقادهای تند دونالد ترامپ از این سازمان گفت، این صحبتهای ترامپ "شایسته کشور آمریکا نیست".

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، بیل وبستر، قاضی بازنشسته آمریکایی و تنها کسی در این کشور که هم به عنوان مدیر اف.بی.آی و هم مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار کرده، در مصاحبه‌ای با آندریا میچل، مجری شبکه ام‌.اس‌.ان‌.بی‌.سی اظهار کرد: این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از اف‌.بی‌.آی با لفظ "سیستم خراب" یاد می کند، نه تنها درست نیست بلکه می‌تواند تاثیری مخرب بر اعتماد مردم آمریکا به یکی از مهمترین سازمانهای کشور ما داشته باشد.

او در ادامه در واکنش به توصیف ترامپ از پرسنل اف.بی.آی با لفظ "انسانهای کثیف" در جریان تجمعی در پنسیلوانیا گفت: من از به کار بردن این عبارت نفرت دارم. من از شنیدن اینکه او این کلمه را استفاده کرده، شوکه شدم. این کار او بسیار ناشایست بود.

وبستر خاطر نشان کرد: مردم با شنیدن این صحبتها پیش خودشان فکر می‌کنند، حتما آنهایی که این حرفها را می‌زنند می‌دانند دارند درباره چی حرف می‌زنند اما واقعیت این است که آنها اصلا نمی‌دانند دارند راجع به چی حرف می‌زنند. من هیچ سازمان دیگری مثل اف.بی.آی ندیده‌ام که اعضایش اینطور سخت برای انجام درست کارها تلاش کنند.

وبستر در ادامه همچنین گفت، معتقد است ویلیام بار، دادستان کل فعلی آمریکا و از دوستان قدیمی وی به اشتباه به این نتیجه رسیده که جامعه‌ اطلاعاتی آمریکا نسبت به ترامپ مغرض بوده است.

وی افزود: همه ما انسان هستیم. همه ما رای می‌دهیم. همه ما مواضع خودمان را داریم. اما من فکر می‌کنم این سازمانها به سختی تلاش می‌کنند نگذارند تصمیمات، توصیه‌ها و رفتار آنها حاکمیت قانونی که ما برای حفظ آن تلاش می‌کنیم را تضعیف سازند.

این مدیر اسبق اف.بی.آی گفت: بی اعتمادی به اف.بی.آی بر قابلیت سازمانهای محبوب مشابه با آن و سازمان سیا که بسیار در جهت جمع‌آوری اطلاعات برای ما تلاش کرده تاثیر می‌گذارد. این مساله بر قابلیت و میل آنها برای انجام شغلشان تاثیر خواهد گذاشت و نباید چنین اتفاقی بیافتد. این شایسته آمریکا نیست. این همراستا با سبک زندگی ما و حاکمیت قانون نیست.

وبستر همچنین با انتشار مقاله‌ای در نیویورک تایمز گفت، اظهارات ترامپ درباره اف.بی.آی و مدیر آن بسیار باعث ناراحتی او شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha