• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98092720638
  • خبرنگار : 71605

رئیس دانشگاه آزاد:

باند صندلی‌فروشی راخودمان کشف کردیم

باند صندلی‌فروشی راخودمان کشف کردیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با انهدام باند صندلی‌فروشی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که دیروز از سوی رئیس پلیس تهران اعلام شد، گفت: این باند را حراست دانشگاه دو ماه پیش کشف و به مراجع قانونی گزارش کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه هفتمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی و در جمع خبرنگاران، در رابطه با موضوع انهدام باند جعل مدارک دانشگاهی و صندلی فروشی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که دیروز از سوی رئیس پلیس تهران اعلام شد، گفت: کشف این باند توسط خود دانشگاه آزاد صورت گرفته و متخلفان نه در دانشگاه، بلکه به اسم دانشگاه آزاد فعالیت می‌کردند. این باند را حراست دانشگاه آزاد دو ماه پیش کشف کرد و تحویل مراجع قانونی دادیم و آن‌ها در حال بررسی موضوع هستند.

وی ادامه داد: اعضای متخلف این مورد هم مثل موردی که در کرج بوده و جعل ۲۰۰۰۰ مدرک انجام شده بود، از درون دانشگاه آزاد نیستند بلکه در کنار دانشگاه و به اسم آن جعل و کلاهبرداری صورت می‌گیرد و این ربطی به نظام درونی دانشگاه آزاد ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از خانواده‌ها می خواهم به شدت به این موضوع توجه کنند و برنامه‌های جعلی را باور نکنند. نظام پذیرش دانشجو یک نظام رسمی است و امکان ندارد کسی بتواند علاوه بر نظام رسمی به آن ورود کند.

طهرانچی با اشاره به اینکه الحمدلله حراست و بازرسی دانشگاه آزاد در این رابطه عملکرد خوبی داشته و افراد خطاکار یک ماه پیش بازداشت شده‌اند، تصریح کرد: رقمی که این افراد از خانواده‌ها می گرفتند بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و به اسم ثبت نام در رشته‌های پزشکی بود. 

وی افزود: در این هفته سامانه پایش را که نظام موضوعات پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتریرا بررسی و ساماندهی می‌کند، فعال کردیم و امروز، در هفته پژوهش نظام موضوعات با ۱۶ برنامه علمی و بیش از ۱۰ هزار زمینه پژوهشی که درخت واره دانش هست شروع به کار کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت :دانشجویان بر اساس یک نظام‌نامه مشخص می توانند موضوعات پژوهشی خود را انتخاب کنند که این باعث ماموریت محوری و جلوگیری از تقلبات علمی می‌شود.

طهرانچی یادآور شد: قانون اسلامی شدن دانشگاه‌ها الزام کرده پایان نامه مرتبط با مسائل کشور باشد و زمینه عملیاتی آن در دانشگاه آزاد فراهم شده و در هفته پژوهش آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha