• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98092720841
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ آذر بخوانید؛

احتمال تغییراتی در حکم زنجانی/آخرین آمار ازبررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات۹۸/روحانی در مالزی

احتمال تغییراتی در حکم زنجانی/آخرین آمار ازبررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات۹۸/روحانی در مالزی

بازگشت اموال داخلی و فاصله بابک زنجانی با طناب‌ دار/ بیانیه وزارت خارجه ژاپن درباره دیدار این هفته آبه و روحانی/ ابلاغ مراتب ردصلاحیت‌ به داوطلبان انتخابات مجلس/ اعلام نحوه شکایت داوطلبان احراز صلاحیت‌نشده مجلس/ دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای/ آخرین وضعیت شهرهای استان خوزستان پس از بارش‌های چند روز اخیر و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، بیست و هفتم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، وزیر دفاع در دومین نشست تخصصی جهادگران علمی بسیج گفت: حفظ و ارتقا قدرت بازدارندگی خود را با تفکر بسیجی در همه راهبردها و سیاست ها به دست آوردیم و با این تفکر قدرت آفرین در برابر زورگویی و قلدرمآبی‌های نظام سلطه ایستادگی کردیم.

همچنین در جلسه صبح امروز هیئت دولت که به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارشی از رشد اقتصاد غیرنفتی کشور در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ به هیئت وزیران ارائه کرد.

سیاست نگاه به شرق مدت‌هاست که به خصوص پس از فشارهای آمریکا و متحدان غربی‌اش در دستور کار جمهوری اسلامی قرار گرفته است. نگاه به شرق که مطرح می‌شود ابتدا نام چین به ذهن می‌رسد اما حالا رئیس جمهوری اسلامی ایران با سفر به مالزی و ژاپن تلاش دارد دیپلماسی شرقی ایران را گسترش دهد و راه‌هایی برای کم شدن فشارهایی که به مردم ایران تحمیل می‌شود بیابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که به منظور شرکت در اجلاس سران کوآلالامپور به مالزی سفر کرده است،  در دیدار صمیمی با ایرانیان مقیم این کشور، با بیان اینکه تحریم یک مسیر باخت باخت بوده و نمی تواند بلند مدت ادامه یابد و باید در جایی متوقف شود، افزود: از نظر من این تحریم نمی تواند ادامه پیدا کند و یک حرکت غیر قانونی است. روحانی تاکید کرد: آمریکایی ها ناچارند از این مسیری که در پیش گرفته اند بازگردند و ما هم با مقاومت و ایستادگی خود آنها را وادار به این کار خواهیم کرد.

رئیس جمهوری همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر از آمادگی ایران برای همکاری با سایر کشورهای اسلامی برای توسعه فناوری هوش مصنوعی خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:سفر رئیس‌جمهور به ژاپن و مالزی به معنای شکست سیاست منزوی کردن ایران است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل: در سفر روحانی به ژاپن بحث مذاکره با آمریکا مطرح نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:سفر رئیس‌جمهور به ژاپن تحریم‌ناپذیری سیاست خارجی ایران را نشان می‌دهد

وزارت خارجه ژاپن هم در بیانیه‌ای درباره سفر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان به توکیو نوشت: «دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، از تاریخ ۲۰ تا ۲۱ دسامبر به ژاپن سفر خواهد کرد.

سوابق داوطلبان انتخابات مجلس در فاصله روزهای ۱۰ تا ۲۱ آذر در مراجع چهارگانه بررسی شد و هیات‌های اجرایی نیز در فاصله روزهای ۱۷ تا ۲۶ آذر فرصت داشتند تا صلاحیت داوطلبان این انتخابات را بررسی کنند. براساس جدول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امروز مراتب ردصلاحیت به داوطلبان انتخابات مجلس توسط فرمانداران ابلاغ می‌شود.

همچنین هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت‌ شان در هیأت‌های اجرایی احراز نشده، ۴ روز فرصت دارند شکایت خود را به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران هم از تایید صلاحیت ۹۵ درصدی داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران خبر داد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز با اعلام پایان زمان فعالیت قانونی هیات‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۶ آذرماه، از تایید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد از داوطلبان انتخابات مجل شورای اسلامی خبر داد.

نشست بررسی منطق اجتماعی اعتراضات آبان ماه ۹۸ در مرکز افکار سنجی دانشجویان (ایسپا)

حسین راغفر:اعتراضات مردم سال‌هاست به اشکال مختلف وجود دارد

امیر محبیان: لحظات اعتراضات دارد به هم نزدیک‌تر می شود

محمد فاضلی: چیزباختگان، معترض هستند

محمدرضا طالبان: هرچه خشم مردم بیش‌تر باشد اعتراضاتشان خشونت آمیزتر است

محمد آقاسی: دی ۹۶ تا آبان۹۸ یک بازه است

احمد نادری: نگاه دولت به حاشیه نشین ها کارکردی است

ابراهیم حاجیانی: آن زخمی که برای هر شهری وجود دارد را باید شناخت

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس تاکید کرد که تا به امروز آب همچنان در برخی از نقاط شهر اهواز باقی مانده است. علاوه بر مشکلات ایجاد شده برای تردد مردم ما نگران زیرساخت‌های شهری نیز هستیم. ساعدی با اشاره به آخرین وضعیت شهرهای استان خوزستان پس از بارش‌های چند روز اخیر، افزود: مردم از وضعیت ناراضی هستند.

درهمین ارتباط یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس تاکید کرد که پس از بارش ها شاهد نارسایی در شبکه برق‌رسانی و پس زدن فاضلاب به داخل شهرهای استان بودیم که باید دولت گام جدی برای حل این مسائل بردارد.

همچنین نماینده مردم آبادان در مجلس با اشاره به اینکه در چند روز گذشته به دنبال ۱۱۲ میلی متر بارندگی در ظرف سه ساعت شاهد آب گرفتگی ۸۰ درصد شهر به دلیل مشکلات زیر ساختی در شبکه فاضلاب بودیم، خواستار بازسازی زیرساخت‌های شبکه فاضلاب این شهر شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس هم با انتقاد از اینکه امکانات شهر اهواز برای دفع آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی کافی نیست، تأکید کرد: وزارت کشور و وزارت نیرو امکانات لازم را ارائه دهند.

دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان در تهران برگزار شد. این نشست بر موضوع افغانستان و مبارزه همه جانبه با اشکال مختلف  تروریسم در این کشور تمرکز دارد.

وزیر امنیت ملی جمهوری خلق چین: وزیر امنیت ملی چین: یک‌جانبه گرایی و زورگویی به چالشی مهم برای امنیت جهانی تبدیل شده است

معاون مشاور امنیت ملی هند: تروریسم تهدید مشترک کشورهای منطقه است

معاون دبیر شورای امنیت ملی ازبکستان: برقراری صلح در افغانستان باید مطالبه جهانی شود

دبیر شورای امنیت ملی تاجیکستان: توسعه حضور تروریست‌ها در شمال افغانستان تهدیدی رو به گسترش است

مشاور امنیت ملی افغانستان: آماده هر نوع همکاری برای مقابله با تروریسم در منطقه هستیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران: تروریسم، افراط گرایی و حضور زیان‌بار قدرت‌های خارجی، اصلی‌ترین تهدیدات منطقه است

دریابان شمخانی همچنین در دیدار با دبیر شورای امنیت ملی روسیه با قدردانی از مواضع اصولی روسیه در مواجهه با اقدامات غیر قانونی آمریکا در قبال برجام و حمایت از فرآیند کاهش تعهدات هسته ای ایران دربرجام که بدلیل بد عهدی آمریکا و بی عملی اروپا صورت گرفته است؛ گفت: اگر مسیر عدم اجرای تعهدات از سوی اروپا تدوام یابد ناگریز هستیم برای ایجاد موازنه در تعهدات، گام های بعدی را برداریم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری با توجه به خروج آمریکا از برجام از وزارت امور خارجه این کشور انتقاد کرد و با انتشار تصویری از بیانیه آمریکا در زمان خروج از برجام، نوشت: « انجام دادن اقدامات بی‌سابقه برای تنبیه کردن کسانی که به شورای امنیت سازمان ملل پایبند هستند برای وزارت خارجه آمریکا کافی نیست. اکنون [وزارت خارجه آمریکا ] مدعی است که آمریکا می‌تواند از[نوعی] مکانیسم ماشه استفاده کند چرا که یکی از اعضای برجام است.

بازگشت اموال داخلی و فاصله بابک زنجانی با طناب‌ دار

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: بعضا اظهارنظرهایی که در خصوص پرونده موکلم از سوی برخی از رجل سیاسی صورت می گیرد؛ در حالی است که از محتویات صدهزار صفحه‌ای این پرونده شاید یک برگ را هم مطالعه نکرده‌اند. رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در رابطه با سخنان سخنگوی قوه قضاییه در خصوص بازگشت اموال و تجدیدنظر در رای زنجانی، توضیح داد: عین رایی است که از سوی مرجع قضایی یعنی  شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور صادر شده و در ذیل رای امده که چنانچه محکوم علیه - بابک زنجانی- موفق به استرداد وجوه و بازگشت بدهی شود؛ استحقاق بهره مندی از ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که همان عفو و بخشش  را دارد.

همچنین حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه فساد اداری در همه جا وجود دارد، گفت: فلسفه کنترل و نظارت، مقابله با فساد است و اقدامات در این حوزه بر مبنای پیشگیری و صیانت صورت می گیرد، لیکن در برخورد با فساد بسیار سخت و قاطع عمل می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha