• چهارشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98092720851
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

به مناسبت روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری برگزار شد؛

میزگرد واکاوی علل افزایش خشونت و راهکارهای مقابله با آن در اصفهان

میزگرد واکاوی علل افزایش خشونت و راهکارهای مقابله با آن در اصفهان

ایسنا/اصفهان میزگرد تخصصی واکاوی علل افزایش خشونت در اصفهان و راهکارهای مقابله با آن، هم‌زمان با روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری، به میزبانی خبرگزاری ایسنا منطقه اصفهان برگزار شد.

 در این میزگرد تخصصی، کارشناسان و صاحب‌نظران، ضمن بیان تعاریف علمی از خشونت و مصادیق آن در جامعه، به بررسی ریشه‌ها، محرک‌ها و عواملی که باعث بروز خشونت شده و مصادیق آن در جامعه پرداختند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان در این میزگرد، از دو بعد فردی و اجتماعی به مسئله خشونت و بروز آن در رفتارهای شهروندان اشاره کردند. مشکلات و ناکامی‌های اجتماعی، سرخوردگی، فقر، تبعیض و اختلاف طبقاتی از یک‌سو و نبود آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در افراد برای کنترل خشم خود، بالا بردن آستانه تحمل، جلوگیری از تبدیل خشم به پرخاشگری و حتی عدم بیان و اظهار نارضایتی ها و تجمع احساس ناخوشایند در افراد از سوی دیگر زمینه‌ساز بروز این معضل اجتماعی عنوان شد.

صاحب‌نظران بخش‌های مختلف در این میزگرد، همچنین بر نقش مؤثر و مهم رسانه‌ها در جلوگیری از ترویج خشونت، عادی شدن آن در جامعه و فرهنگ‌سازی برای تعامل، همدلی و مشارکت بیشتر اجتماعی تأکید کردند. در بخش پایانی میزگرد نیز راهکارهای عملیاتی برای مقابله با این آسیب و معضل اجتماعی ارائه شد.

محمدرضا قنبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان، مجتبی ناجی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سرگرد علیرضا زارعان، کارشناس اداره مطالعات و برآورد اجتماعی پلیس اصفهان، سرهنگ جواد درستکار رئیس روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، رضا اسماعیلی عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اصفهان و ملینا شیرانی پزشک روان‌شناسی بالینی میهمانان این میزگرد بودند که طی دو ساعت به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

مشروح این میزگرد به‌زودی بر روی سایت خبرگزاری ایسنا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha