• پنجشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۸ / ۰۷:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98092821171
  • خبرنگار : 71402

واکنش ترامپ به تصویب استیضاح: اتفاقی رخ نداد!

واکنش ترامپ به تصویب استیضاح: اتفاقی رخ نداد!

به دنبال رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا و رای مثبت نمایندگان به ارجاع پرونده استیضاح ترامپ به سنا، ترامپ گفت اتفاقی رخ نداده است!

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در چندین پیام توییتری نوشت: «در نهایت، اتفاقی رخ نداد. ما به چیزی همچون یک رفتار انگشت‌نما که باید پیش از آنکه یک رئیس‌جمهوری از قدرت عزل شود وجود داشته باشد، نزدیک نشدیم.»

او با اشاره به صحبت‌های اندی مک‌کارتی فاکس نیوز و تشکر از او افزود: «معتقدم که یک رئیس‌جمهوری را نمی‌توان از قدرت عزل کرد، اگر احتمال منطقی نباشد که سنا او را محکوم و این رئیس‌جمهوری را عزل ‌کند. پس، مجلس نمایندگان آمریکا در جایگاه نخست، نباید این رئیس‌جمهوری را استیضاح کند. اگر این استاندارد جدیدی است، هر رئیس‌جمهوری از اینجا به بعد قابلیت استیضاح را دارد.»

ترامپ همچنین نوشت: «شاهد دروغ‌های بی‌رحمانه دموکرات‌های بیکاره، چپ رادیکال هستیم. این تهاجمی به آمریکا و تهاجمی به حزب جمهوری‌خواه است!»

او سپس با انتشار عکسی تهدید آمیز نوشت: در واقع آنها به دنبال من نیستند دنبال شما هستند. من مانع آنها هستم.

کاخ سفید اندکی پیش از سخنان ترامپ در بیانیه‌ای این رای‌گیری را به عنوان "نقطه اوج یکی از شرم‌آورترین برهه‌های سیاسی در تاریخ کشور در مجلس نمایندگان" محکوم کرد. کاخ سفید گفت رئیس جمهوری "مطمئن است که به طور کامل در جریان محاکمه سنا تبرئه خواهد شد."

مجلس نمایندگان آمریکا هر دو ماده استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرده است و به این ترتیب ترامپ به جمع چند تن دیگر از روسای جمهوری تاریخ آمریکا پیوست که با روند استیضاح مواجه شدند. ترامپ به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره استیضاح شد.

ترامپ در جریان رای‌گیری، در یک تجمع انتخاباتی در میان هواداران خود در میشیگان درحال سخنرانی بود. او در این جمع گفت: «در حالی که ما مشغول ایجاد اشتغال و نبرد برای میشیگان هستیم، مشغولیت ذهنی چپ رادیکال در کنگره حسرت و نفرت و خشم است، همانطور که می‌بینید.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۸ ۰۸:۲۵

این نانسی پلوسی و دار و دسته کوته فکرش تلاش مذبوحانه و بیخودی رو برای زمین زدن ترامپ به راه انداختن ولی آخرش ترامپ تبرئه خواهد شد و باز هم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۹ ۰۰:۴۵

حالا شما چرا از ترامپ و دار و دسته تبهکارش دفاع می کنید. دروغگویی و بدقولی و بددهانی ترامپ که روشن است. به ایران و ایرانیان هم که با تحریمهای ظالمانه آسیبهای زیادی وارد کرده است. واقعا چه جای دفاع از چنین موجود دیوانه ای وجود دارد.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۸ ۱۰:۱۲

این یک نونه ازادی است که حتی اگر یک رئیس جمهور اشتباه کند او را استیضاح واز از کار بر کنار کنند نه اینکه با مصلحت جلوه دادن موضوع پدر مردم را در بیاورند

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۸ ۱۳:۴۲

ترامپ درمرحله دوم رئیس جمهورآمریکاه باقی خواهدماند....

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۸ ۱۷:۲۸

خواست خداوند ماندن ترامپ است

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۸ ۱۸:۰۶

کشوری که قانون توش حرف اول رو میزنه نه مصلحت !

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۸ ۱۹:۱۸

متاسفانه در آمریکا نیز تسلط دحزاب بر سرنوشت و حقوق مردم مانع از حاکمیت حق قانونی و تعویض مسیولین میگردد منافع اقلیت منافع اکثریت و عامه مردم را لجن مال و محو می سازند به امید ظهور آقا امام زمان عج