• جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98092921842
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۸و۲۹ آذر بخوانید؛

استقبال آبه از روحانی/ششمین کنگره حزب همبستگی/توضیحی درباره گفت‌وگوی نمایندگان ایران و آمریکا

استقبال آبه از روحانی/ششمین کنگره حزب همبستگی/توضیحی درباره گفت‌وگوی نمایندگان ایران و آمریکا

ششمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی/ توضیحاتی درباره گفت‌وگوی نمایندگان ایران و آمریکا در سازمان ملل/ واکنش جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل/ تحریم دو قاضی ایرانی از سوی آمریکا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روزها پنج شنبه و جمعه، بیست و هشتم و بیست و نهم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران تاکید کرد که ملت مسیح و مردم آمریکا اگر واقعا حضرت مسیح را قبول دارند باید در انتخابات دست رد بر حاکم نالایق آمریکا بزنند. وی افزود: کسانی که به ترامپ رای بدهند در جنایات او در پیشگاه خداوند مسئول هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله تألهی با اشاره به حضور پرشمار عناصر جوان فرهنگی در سراسر کشور، دست‌اندرکاران این کنگره را به ترویج ذخایر معنوی بزرگان همچون آثار، دروس و نصایح اخلاقی آیت الله تألهی برای تربیت جوانان در صراط مستقیم توصیه کردند و افزودند: تجلیل از این بزرگواران تجلیل از دین، اخلاق، عرفان، معنویت و معارف حقیقی الهی است که این کار برای کشور ما لازم است.

دبیر ستاد انتخابات کشور : نامه و پیامک صرفا برای داوطلبان رد صلاحیت شده ارسال شده است

سخنگوی شورای نگهبان: ادعای تهدید به رد صلاحیت نمایندگان، دروغ است

توضیحات پارسایی درباره رد صلاحیت‌اش در هیأت اجرایی

نایب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان: از هیات های اجرایی حتما انتقاد دارم

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در افتتاحیه اجلاس سران کوآلالامپور۲۰۱۹ با برشمردن مهمترین چالش‌های نوظهور جهان اسلام در سطوح ملی و بین المللی، همکاری و تعامل میان کشورهای اسلامی را برای تبدیل جهان اسلام به یک بلوک بزرگ قدرت در عرصه بین المللی، یک اصل بی‌جایگزین دانست و برای تحقق این هدف، ۳ طرح اجرایی مهم را به اجلاس کوالالامپور پیشنهاد داد. روحانی تاکید کرد:جهان اسلام باید تدابیری برای رهایی از سلطه دلار و سیستم مالی آمریکا پیش‌بینی کند.

رییس جمهور در میزگرد اولویت‌های توسعه و چالش‌ها در اجلاس کوآلالامپور۲۰۱۹: برای گشودن مسیر عزت و سربلندی امت اسلامی مسئولیت تاریخی داریم

روحانی در دیدار با امیر قطر: هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده برای قطر را محکوم می‌کنیم

روحانی در جلسه جمع بندی میزگرد توسعه و چالش‌های جهان اسلام:مسلمانان باید با اتحاد در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند

در دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه: تاکید بر همکاری و همفکری ایران و ترکیه برای کمک به حل مشکلات منطقه و جهان اسلام

درهمین رابطه محمد جواد ظریف در حساب توئیتر با اشاره به سفر هیات عالی رتبه ایرانی به مالزی ابتکارات مطرح شده در این سفر را برشمرد.

امیدواری به گره‌گشایی دیپلماتیک در دهمین دیدار «روحانی» و «آبه»

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برای انجام یک سفر دوجانبه به دعوت رسمی نخست وزیر ژاپن وارد توکیو شد و مورد استقبال رسمی آبه شینزو قرار گرفت.روحانی در سفر یک روزه خود به ژاپن با ابه شینزو درخصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت و گو خواهد کرد. این دهمین دیدار حسن روحانی با شینزو آبه و بیستمین دیدار یک رئیس جمهوری اسلامی ایران با یک مقام ارشد ژاپنی خواهد بود.

رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که توزیع کیک‌های مشکوک با جاسازی قرص در آن کاری عامدانه و خرابکارانه است، گفت که باید هرچه سریع‌تر دستگاه‌های امنیتی به این موضوع ورود کرده و عوامل را شناسایی کنند. همایون هاشمی افزود: عده‌ای با هدف تحت تاثیر قرار دادن آرامش جامعه اقدام به پخش کیک‌هایی با جاسازی قرص کردند که هدف آنها بازی با روان مردم است باید هرچه سریع‌تر قوه قضاییه و نهادهای مسئول به این موضوع وارد شوند چون ممکن است این کار تسری پیدا کند.

ششمین کنگره حزب همبستگی ایران اسلامی

دبیرکل حزب همبستگی:احزاب ما یک دهدار را هم نمی‌توانند انتخاب کنند

عباس عبدی:از راه انتخابات می‌توان برای مسائل مهم کشور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کرد

علی مطهری: نمایندگان در تصمیم‌گیری‌هایشان آزاد نیستند/نباید با صندوق‌های رای قهر کرد

محسن هاشمی: ناآرامی‌های آبان پاسخی به سخت شدن شرایط معیشتی بود

موسوی لاری: هیات‌های اجرایی زحمت هیات‌های نظارت را کم کرد

قائم مقام حزب همبستگی:نهادهای انتصابی موازی، نهادهای انتخابی را از خاصیت انداخته است

***

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طرح قطعنامه وضعیت حقوق بشر ایران در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی را محکوم کرد. سید عباس موسوی همسویی جبهه صهیونیسم و رژیم های مرتجع منطقه با این قطعنامه که به هر نوع هنجارحقوق بشری بی اعتنا بوده و حامی تروریسم، افراطی گری و ناقض حقوق بنیادین بشر هستند را دلیل روشنی بر نامشروع بودن آن دانست و افزود: استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و بکارگیری استانداردهای دوگانه در این حوزه مغایر با ارتقاء پایدار حقوق بشر است.

سید عباس موسوی در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: پمپئو که تفکرات یک سازمان جهنمی، فریبکار و برانداز ( CIA ) را به میدان دیپلماسی به عنوان یک حوزه متمدنانه آورده در حد و اندازه هیچ وزیر خارجه‌ای در جهان نیست و جایگاهی در این حوزه ندارد.

همچنین مسوول رسانه‌ای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در صفحه توییتر خود در مورد گفت‌وگوی مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل و نماینده آمریکا در این سازمان بین المللی توضیحاتی ارائه کرد و نوشت: "طبق روال معمول سازمان ملل که بعد از جلسات، سفرا با یکدیگر صحبت می کنند، سفیر آمریکا در پایان جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد نزد سفیر ایران رفت و در مورد کودک بیماری که مورد اشاره قرار گرفته بود سوال کرد که ایشان در چارچوب مطالب سخنرانی خود به آن پاسخ داد. در این گفتگوی کوتاه هیچ موضوع دیگری مطرح نشد."

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که قاضی "محمد مقیسه" و قاضی "ابوالقاسم صلواتی" را با ادعاهای حقوق بشری تحریم کرده است.

همچنین مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای خواستار لغو محدودیت‌های دپیلمات‌های ایرانی در آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل شد.

یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا هم گفت که این کشور در پروژه توسعه بندر چابهار، هند را از تحریم‌های مربوط به این بندر مستثنی کرده است.

غلامحسین اسماعیلی رئیس حوزه ریاست و سخنگوی قوه قضاییه از دستور رئیس قوه قضاییه برای احصای نیاز واقعی استان‌ها به وکیلخبر داد.

همچنین مهمترین خبرهای حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha