• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۰۱:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98093022019
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

حضور بیش از 6 میلیون نفر مرزنشین در کشور

حضور بیش از 6 میلیون نفر مرزنشین در کشور

ایسنا/خراسان رضوی مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر بیش از 6 میلیون نفر مرزنشین در مرزهای کشور حضور دارند، مرزنشینان نقش موثری در توسعه اقتصاد و صادرات کشور دارند.

ایرج حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرزنشینان با فعالیت‌های اقتصادی در مناطق مرزی و تعامل با کشورهای همسایه نقش بسزایی در انجام دادوستدهای تجاری مرزی دارند.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صادرات در روند توسعه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: مرز دوغارون تایباد در بحث دادوستد و ارتباط تجاری با کشور همسایه وضعیت بسیار مطلوبی دارد و به موضوع مرزنشینان و پیله‌وران بسیار اهمیت داده است و میزان رضایت تجار و رانندگان از نحوه خدمات‌رسانی در این معبر رسمی بالاست.

حسن‌پور افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در مرز دوغارون وجود دارد باید از تمام توان این معبر رسمی برای توسعه اقتصادی در کشور بهره‌مند شد و برای رفع مشکلات موجود تمام دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: راه‌اندازی یک نمایشگاه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مرزی کشور در این منطقه فرصت مناسبی است تا تجار، رانندگان و مسافران خارجی از آن بازدید کنند و با فرصت‌های منطقه آشنا شوند همین امر در افزایش صادرات تاثیر بسزایی دارد و همچنین تعاملات تجار و بازرگانان را در نقاط مرزی بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به 2 کارخانه تعطیل شده در مرز دوغارون گفت: در بازدید از کارخانه فرآوری برنج و خوراک دام که فعلا تعطیل هستند، مشکلات بررسی و در دست اقدام است؛ فعالیت این دو واحد اقتصادی علاوه بر کسب درآمد برای شهرستان زمینه اشتغال را برای تعداد زیادی از جوانان جویای کار فراهم خواهد کرد.

حسن‌پور مطرح کرد: با توجه به نیاز کشور راه‌اندازی کارخانه فرآوری برنج در مرز دوغارون فرصت مناسبی است برای این که برنج وارداتی در داخل فرآوری شود، این مهم علاوه‌بر ایجاد اشتغال هزینه‌های اضافه مانند بسته‌بندی را کم خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha