• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98093022198
  • خبرنگار : 71134

با پیگیری‌های وزارت بهداشت؛

۱۳۴ دانشجوی متخلف از ادامه تحصیل منع شدند

۱۳۴ دانشجوی متخلف از ادامه تحصیل منع شدند

با پیگیری های انجام شده ، ۱۳۴ دانشجوی دانشگاه آزاد که بدون داشتن حدنصاب و شرایط قانونی تغییر رشته داده بودند، از ادامه تحصیل منع شدند.

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر وزارت بهداشت کسانی که با استفاه از رانت و به انحاء مختلف به صورت غیرقانونی و با نداشتن حد نصاب لازم روی صندلی‌های رشته‌های گروه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نشسته بودند، عملا از ادامه تحصیل در این رشته‌ها منع شدند.

وی در این باره افزود: با استناد به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، بیش از ۱۳۴ دانشجو که تحت عناوین مختلف از جمله فرزند هیات علمی و ... بدون داشتن حد نصاب و شرایط قانونی به رشته‌های  پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تغییر رشته داده بودند از ادامه تحصیل منع شدند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: رفتارهایی از این دست بدون شک موجب احساس بی‌عدالتی، تبعیض، یاس و ناامیدی در میان خیل جوانان و دانشجویان این کشور می‌شود و قطعا مقابله با این رفتارها می‌تواند منجر به تقویت حس قانون‌گرایی، رفع تبعیض و ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی نظام آموزش عالی و آموزش پزشکی کشور خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت تاکید دارد که با کلیه افرادی که در این مسیر تخلف کرده‌اند، از مسیر و مجاری قانونی مربوطه و مطابق مقررات باید برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۲:۵۰

کاشکی اونهایی هم که با سهمیه بسیجی فعال یا ایثارگران به رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی راه پیدا کردن هم هرچه زودتر از تحصیل منع میشدن!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۸:۲۶

آدم نادان ایثارگران چرا ؟ اگر فداکار و دلاور مردی آنها نبود امروز تهران زیر چکمه های نظامیان بی شرف عراقی بود و تو باید به زبان عربی بلغور میکردی۰!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۷:۲۳

در تایید حرف توکلی و پاسخ به این طباطبایی بی ادب باید بگم که احتمالا خودت هم یکی از سهمیه ای ها بودی که عرضه قبولی با سهمیه آزاد رو نداشتی و حالا زورت میاد که حرف حق رو قبول کنی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۰۹:۳۳

نادان خودتیازفضل پدر اونارا چه حاصل دانشگاه جایه ادم باسواد و بنیه علمیه قوی هستش نه سهمیه لطف وفداکاری پدرانشون هرگز فراموش نمیشه واین نهایت حماقته که بگیم بچشون پزشک شه چون پدرشون فداکار بوده دانشگاه عرصه علم ودانشه وقتی یه بی سواد به صرف داشتن پدر ایثارگر وارد حیطه پزشکی میشه معلومه سلامت جامعه به خطر میفته بفهم لطفا

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۵:۲۲

این عین عدالت است و به امید روزی که دانشگاهها از شر سهمیه نیز راحت شوند. البته برقراری کلاسهای تقویتی برای خانواده شهدا و جانبازان عزیز باید بر قرار باشد ولی سهمیه یعنی ورود آدمهای بی استعداد به آموزشگاههای علمی و اشغال جای آدمها مستعد خطایی جبران ناپذیر است.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۵:۳۶

با سلام و تکر بابت خبر خوب و امیدوارکننده تان وزیر بهداشت هم قراربود قضیه ورود غیر قانونی بسیاری دانشجویان پزشکی و علت یابی قبول نشدن بسیاری دانانش آموزان نخبه را پیگیری کند که هیچ خبری نشد!

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۶:۲۶

درود

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۷:۰۲

از بقیه سهمیه ها بگید فساد تبعیض و رانت سرتا پای این مملکتو گرفته عده ای مثلا نماینده بیسواد رفتن مجلس اما قوانین تبعیض آمیزتصویب کردن برای خود وفرزندان بیسوادشون تحصیل وشغل هم مال اونا شده بعد میگن چرا مردم اعتراض میکنن چطور رتبه صد هزارو میاری کنار رتبه هزار قرار میدی مثل این که بگیم از فردا شما سهمیه داری انیشتن بشی آیا ممکن است؟ کی این حق را به شما داده که نمیخای پس بدی شما تلاش شبانه روزی هزاران نفرو تصاحب کردی برای حقی که شایسته آن نیستید و آنطورکه خود مسیولین گفتن اکثر این افراد ضعیف وتوان درس خواندن ندارن وبا استفاده از رانت نمره میگیرن اصلا مگر شما برای خدا ایثار نکردی خب خدا اجرت میده شما رفتی ایثار کردی که حق الناس را زیر پابزاری! دولت باید از مادی تامین کنه هر چقدر پول میخان بهشون بدن اما نباید ۷۴ درصد پزشکی دانشگاه تهران را تصاحب کنی و بشی قاتل جان مردم تازه سهمیه حذف نشده بلکه اصلاح شده ۸۵ و ۵ درصد اینم خیلیه اگه با این شرایط هم قبول نمیشی معنیش اینه که خیلی بیسوادی و شما هیچ تلاشی نکردی بسه دیگه خجالت بکشید این ویژه خواری را تمام کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۷:۰۶

قرار بود بقیه سهمیه ها هم حذف بشه پس چی شد چرا خبری نشد

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۷:۲۴

سری هم به دانشگاه های دولتی بزنین بد نیست که همه با انواع سهمیه ها از جمله هیئت علمی به بهترین رشته ها و دانشگاه ها دست پیدا میکنن

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۹:۵۵

افرادی که با سهمیه بسیجی و ... به این رشته ها و بطور کلی وارد دانشگاه شده اند متخلف نیستند و اگر حقشان نباشد اشکال از قانون موجود است نه آنها!! !البته مطلب پیشنهادی نیز که بنام "باقر" نوشته شده است مناسب می باشد.

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۲۲:۱۰

امسال در واحد ساوه که ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری هفتاد نفر است سیصد نفر حتی با نمره منفی ثبت نام شده اند. واقعا فاجعه است که این افراد حتی ابتداییات پایه رو نمی دونند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۰:۵۸

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟ نوشدارو بودی و بعد از مرگ سهراب آمدی .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۱:۴۷

بخدا این رشته ها با جون مردم سرو کار داره نباید هر آدم بی سوادی وارد این رشته ها بشه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۷:۳۵

خسته نباشید

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۹:۴۳

امیدی در دل جوانان قوت گرفت . جوانان با استعدادی که در حال فرار از کشور هستند. ترکیه ، استرالیا ، کانادا ... ای کاش در دانشگاه های دولتی نیز بررسی هایی انجام می شد . افرادی که با رتبه های بالای 5000 و حتی 000 40 به لطف سهمیه های .... اکنون در حال تحصیل در رشته پزشکی هستند و البته از مناطق محروم پذیرفته می شوند و بعد با رابطه و ... به دانشگاه های برتر و حتی تهران منتقل می شوند . فرزندم با رتبه زیر 500 نتوانست در یکی از دانشگاه های تهران ورودی بگیرد ولی سهمیه هایی که به عنواین مختلف وجود دارند حق فرزندم را خوردند. آن هم در کشوری مسلمان که فرموده اند خدا از هرچه بگذرد از حق الناس نخواهد گذاشت . تمامی افراد دست اندر کار این سهمیه ها بالاخره روزی باید پاسخگو باشند . و ما و عده ای به وعده خدا منتظریم .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۹:۴۸

مطمئن باشید هیچکس اخراج نمیکنن اینا همش دروغه برای دلخوشی مردم.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۹:۳۷

حالا دانشگاه آزادیارو فقط میگیرید.دولتی که انحصاری ارث پدرتونه ...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۲۰:۳۱

خدا کند پزشک سهمیه ایی اورزانس حشمت رشت را که باعث مرگ عزیزم شد برکنار کنند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۷ ۱۱:۴۲

به امید حذف کنکور؛ این همه تحصیل با یه آزمون ۴گزینه ای از بین میره بهتر نیست تلاش های طول تحصیل ملاک باشه برای ورود به دانشگاه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۷:۱۳

امیدواریم سهمیه ی ایثارگران و جانبازان هم حذف بشه. من پدرم هم ایثارگره و هم جانباز ولی از سهمیه ی ازاد استفاده می کنم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۷:۱۳

امیدواریم سهمیه ی ایثارگران و جانبازان هم حذف بشه. من پدرم هم ایثارگره و هم جانباز ولی از سهمیه ی ازاد استفاده می کنم