• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98093022276

مدیر یک اقامتگاه بوم‌گردی:

تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی مشوق حفظ خانه‌ها و بناهای تاریخی است

تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی مشوق حفظ خانه‌ها و بناهای تاریخی است
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی  مدیر یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان چناران گفت: تأسیس اقامتگاه در گل‌مکان، باعث شده‌است که مردم این شهر برای تأسیس اقامتگاه های دیگر و حفظ خانه‌های قدیمی خود اقدام کنند.

 مهلا مهربانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقامتگاه بوم‌گردی تازه تأسیس خود، بیان کرد: بنای این اقامتگاه که قدمت آن حدود 60 سال است در گل‌مکان قرار دارد  و روزانه تا سقف 50 نفر ظرفیت دارد اما ظرفیت کف‌خواب آن حدود 20 تا 25 نفردر چهار اتاق با ظرفیت پنج نفر است.

وی افزود: به‌دلیل این‌که همسر من مدرس زبان انگلیسی و فارسی هستند وبرای مصاحبه های خود، با گردشگران، کلاس انگلیسی یا فارسی برگزار می‌کنند؛ با فضای گردشگری آشنا بودند و لذا تصمیم گرفتیم در ملکی که در این منطقه داشتیم و استفاده‌ زیادی از آن نمی‌شد، اقامتگاه تأسیس کنیم.

مدیر اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان چناران ادامه داد: ‌بیشتر مهمانان این اقامتگاه از شهرهای ایران هستند؛ اما به‌دلیل ارتباط همسرم با گردشگران خارجی، تعدادی مهمان از کشورهای خارجی نیز برای اسکان به این اقامتگاه می‌آیند؛ و این ارتباط نیز یکی از دلایل تصمیم ما برای تأسیس اقامتگاه است.

مهربانی‌نژاد تشریح کرد: یکی از دلایلی که گل‌مکان را برای این‌کار انتخاب کردیم وجود این خانه‌ قدیمی در این‌مکان بود؛ هم‌چنین، عبا وجود درخواست‌های زیادی که گردشگران برای تأسیس اقامتگاه در این منطقه داشتند، هیچ مکانی برای اسکان آن‌ها وجود نداشت و زمانی‌که ما این طرح را مطرح کردیم؛ میراث فرهنگی از این پیشنهاد خیلی استقبال کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ما به‌عنوان شغل دوم مشغول این‌کار هستیم و فقط تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی در این اقامتگاه حضور داریم؛ خوشبختانه استقبال نسبی خوبی از این اقامتگاه بوم‌گردی شده‌است و تقریباً هر هفته مهمان داشته‌ایم.

مدیر اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان چناران عنوان کرد: ما برنامه‌های بلندمدتی برای ماندگاری گردشگر در این منطقه داریم؛ به‌طوری‌که یکی از برنامه‌های ما تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی دیگری نزدیک چشمه‌سبز و در محل قرار گرفتن چادرهای عشایری، است. این اقدامات ممکن است باعث احداث مسیر دسترسی به چشمه سبز توسط شهرداری و فرمانداری شهر گل‌مکان شود.

مهربانی‌نژاد اضافه کرد: ما برای معرفی این اقامتگاه از طریق پیج‌های اینستاگرام، کانال‌های بوم‌گردی و همچنین سایت‌های مربوط به رزرو آنلاین اقامتگاه‌های  بوم‌گردی اقدام کرده‌ایم؛ به علاوه سایتی مخصوص این اقامتگاه در حال آماده‌شدن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha