• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98093022295
  • خبرنگار : 71214

رییس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به ایسنا خبر داد

ساخت ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته تا شش ماه آینده

ساخت ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته تا شش ماه آینده

رییس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از احداث و ساخت بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی تا شش ماه آینده خبر داد و گفت: اگر این کار را انجام دهیم، قدم بزرگی در راستای رفاه روستاییان و توسعه روستایی برداشته‌ایم.

عبدالهاشم حسن نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: برنامه‌ریزی های صورت گرفته درباره ساخت بیست کیلومتر راه روستایی آسفالته در روز است و اگر در این روند خللی به وجود نیاید می‌توانیم تا شش ماهه آینده ۳۵۰۰ کیلومتر راه روستایی را ْآسفالته کنیم که در صورت تحقق، کار بزرگی انجام شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا احداث ۲۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی در روز کم نیست و نباید سرعت و حجم این کار بیشتر شود، اعلام کرد: تا کنون پروژه‌های روستایی و به ویژه آسفالته کردن راه‌های منتهی به روستاهای کشور با زمان و هزینه‌های بسیار بیشتری انجام می‌شد و ما با وجود برخی محدودیت‌ها سرعت آن را افزایش داده‌ایم و اگر به همین وعده‌مان عمل کنیم، نتیجه بسیار خوبی حاصل می‌شود.

رییس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره مشکلات و محدودیت‌های توسعه راه روستایی آسفالته گفت: یکی از چالش‌های ما تامین قیر مورد نیاز بوده است که شخص وزیر راه و شهرسازی در این زمینه توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه داشته اند که حدود ۱۰۰ هزار تن قیر مورد نیاز ما را تامین کنند و در این صورت می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

البته پیش از این رضا اکبری - معاون راه روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – دراین باره به ایسنا گفته بود که حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ روستا در کشور راه آسفالته ندارند و در قالب طرح ملی ابرار تا پایان امسال ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد. اگر سالانه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم، می‌توانیم حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی را بسازیم.

به گزارش ایسنا، با این حساب و کتاب ساخت ۳۵۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی تا شش ماه آینده حدود ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید دید چگونه تامین می‌شود و حدود ۸۰۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر چه زمانی آسفالت خواهند شد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha