• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۳۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98093022730
  • خبرنگار : 50223

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد:

دو دغدغه اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد

دو دغدغه اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج و اتصال به آزاد راه شیراز- اصفهان دو دغدغه اصلی این استان هستند.

"پژمان نیک اقبالی" روز شنبه، ۳۰ آذر ماه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حال تبدیل شدن به کریدور اصلی کشور است و فاصله شمال به جنوب کشور از این استان را کوتاه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه محور "پاتاوه- دهدشت" نیمه اول سال ۹۹ افتتاح و به بهره برداری می رسد، اظهارکرد: با بهره برداری از این محور ۲۰۰ کیلومتر فاصله بندر امام تا تهران کوتاه‌تر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با بهره برداری از محور "پاتاوه- دهدشت"، این محور به یکی از محورهای پرتردد و چالشی استان تبدیل خواهد شد که باید از هم اکنون به فکر این مساله باشیم.

نیک اقبالی با اشاره به دو دغدغه اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه شبکه های ارتباطی تصریح کرد: یکی از دغدغه ها اینست که هم اکنون روزانه حدود ۲۵۰ نفر از "یاسوج به سمت شیراز" حرکت می کنند تا از طریق فرودگاه "شیراز به تهران" سفر کنند که این مساله خطرات و هزینه های سفر را بیشتر می کند و امیدواریم که پروازهای فرودگاه یاسوج افزایش یابند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این دغدغه ها اتصال یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه "شیراز- اصفهان" است که با این کار استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بست خارج می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ان شاء الله بتوانیم در نشستی با وزیر راه و شهرسازی این دو دغدغه را به سرانجام برسانیم.

به راه آهن "اقلید-یاسوج" توجه نمی شود

وی با اشاره به وضعیت راه آهن" اقلید- یاسوج" تاکید کرد: طی سالجاری ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این پروژه ملی اختصاص یافت که متاسفانه تاکنون تنها ۹۰۰ میلیون تومان از این میزان تخصیص داده شد.

با بیان اینکه به راه آهن "اقلید-یاسوج" توجه نمی شود، ادامه داد: طریق الرضای جاده ای که اهواز را به مشهد وصل می کند از این استان می گذرد و طریق الرضای ریلی را در برنامه داریم که راه اهن" اقلید- یاسوج "بخشی از این راه است و می توانیم به راه آهن" اهواز- شیراز متصل کنیم.

انتهای یپام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۲۰:۳۸

باکارآمدی که ازمهندس نیک اقبالی سراغ داریم انشالا دغدغه هابه واقعیت تبدیل میشه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۸:۲۹

جناب مهندس نیک اقبالی از شایستگان فعال بومی در عرصه اجرایی، عمرانی است، مسلما شایستگی ایشان در سطح ملی است. شخصیت نجیب، پرانرژی و فعالی همچون مهندس نیک اقبالی مایه افتخار این استان هستند. موفقیت و سربلندی ایشان را از خداوند منان خواستاریم.