• یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98100100015
  • خبرنگار : 71560

یک عضو فراکسیون امید مجلس:

مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت تصمیم خود درباره FATF را بپذیرد

مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت تصمیم خود درباره FATF را بپذیرد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هم مجلس و هم دولت با پیوستن به FATF موافقت کرده و اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با سنجیدن مصلحت نظام در این زمینه تصمیم گیری کند.

سید ابوالفضل موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیک شدن به پایان مهلت FATF به ایران بیان کرد: FATF یک تعهد مالی با ویژگی های مشخص است. این لایحه از سوی دولت به مجلس آمد و پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان رفت اما پس از مخالفت شورای نگهبان دوباره به مجلس آمد که پس از رای گیری مجدد به شورای نگهبان رفته و حدود یکسال پیش از آنجا برای تصمیم گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس و  دولت موافق پیوستن به FATF هستند، تصریح کرد: اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام باید با سنجیدن مصلحت نظام در این زمینه تصمیم گیری کرده و مسئولیت تصمیم خود را در این زمینه بپذیرد. نباید همانند ماجرای بنزین عمل شود که در نهایت هیچ کس مسئولیت و عواقب این تصمیم را برعهده نگرفت.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: کارشناسان مجلس، شورای نگهبان و دولت که در مجمع تشخیص حضور دارند باید با سنجیدن تمام عواقب در این خصوص تصمیم گیری کنند. کشور هم با FATF اداره خواهد شد و هم بدون پیوستن به FATF امور جلو می رود اما باید بپذیریم که بدون آن شرایط سخت‌تر خواهد بود.

موسوی در ادامه با اشاره به تبعات نپیوستن به FATF بیان کرد: در این صورت ما در لیست سیاه قرار خواهیم گرفت و نمی توانیم هیچگونه مبادله بانکی داشته باشیم فلذا صادرات و واردات ما نیز دچار مشکل خواهد شد. از سوی دیگر تمامی کشورهایی که عضو FATF هستند ملزم به رعایت مفاد آن بوده و در صورت تبادل مالی با ما مورد مواخذه قرار می گیرند. قطعا مبادلات تجاری ما محدودتر خواهد شد و باید علاوه بر دور زدن تحریم های نفتی به دنبال دور زدن تحریم های بانکی نیز باشیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: با پیوستن به FATF ما می توانیم به فعالیت های تجاری خود در داخل و خارج ادامه دهیم اما بدون آن محدودتر خواهیم شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مسئولیت هر تصمیمی را که در خصوص FATF می گیرد، بپذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۹:۰۷

لطفا خفه خون بگیرید با امضای معاهداتی که فقط ایران ملزم به اون هست مردم رو بیچاره کردید

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۹:۱۱

این ها همان افرادی نیستند که می گفتند اگر مجلس برجام را تصویب نکند روزانه 100 میلیون دلار ضرر می کنیم اگر اصلاح طلب ها ضرر روزانه 100 میلیون دلار بعد از تصویب برجام را که حاصل نشد قبول دارند دیگران هم می پذیرند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۰۹:۳۴

پناه بر خد چه استدلالی من نمی ذانم این تند رو ها از مردم ایران چی می خواهند چرا با سر نوشت یک ملت بازی می کنید کدام یک از شما ها تعریفی از FATF دارید بس کنید این بازی را تحمل ملت هم حدی دارد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۱:۳۲

ازلفظ این آقای مختار بسیار متاسفیم تصویب نشدن این لوایحه نه تنها کمکی به وضع کنونی کشورنمی کند بلکه وضعیت مراودات بانکی رابا دنیا بطورکلی قطع که است وبدترازوضعیت کنونی خواهدشد ومشکلاتی بر مشکلات فعلی کشورافزوده خواهد شد؛ضمنا ادب درسخن بسیارمهم است....

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۱:۴۶

فصل انتخابات شده ....زبان بازكردند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۱:۵۰

آیا امروز هم همکاریهای بانکی ایران با کشورهای جزو «فاتف» به گوش اروپا و آمریکا نمیرسد؟ و آیا پس از آن هم نمیتوان اقتصاد موازی را که امروز وجود دارد ادامه داد؟ پس مشکل در چیست؟ اگر پول با بانکهای خارجی رد و بدل نشود (مثلا شمش طلا با کامیون از ترکیه بیاید) که «فاتف» مشکلی ایجاد نمیکند. آیا گروههای مافیایی دیگری در ایران هستند که از «فاتف» میترسند؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۵:۳۲

مختار،مردم ابان ٩٨ نشان دادند ازشما و امثال شما....متنفرند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۵:۵۹

آقای معلم بازنشسته اشتباه نکنید مردم آبان 98 ازوعده ای که در انتخابات بهشان داده شده و بدون نتیجه مانده ناراحتند ، آیا برجام درس عبرتی برایتان نشده !!؟ ، وسوال بی پاسخ، چرا کسانی که مارا تحریم کردند مصرند تا به FATF بپیوندیم ؟ آیا خیرخواه ما هستند؟ وکلام آخر آزموده را آزمودن خطاست ، ان شاءالله ایسنا منتشر کنه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۷:۴۲

آقا نقی، اگه دوستان شما یه رفراندوم بذارن می فهمن مردم از کی خسته شدن. قرار نیست من و شما به وکالت از مردم بگیم از چی خوششون میاد و از چی خسته شدن!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۸:۱۳

نترس مسولیت اون با من ضمنا اینجوری دم از پذیرفتن مسولیت میزنی چجوری زیر بار اینهمه مسولیتی که پذیرفتین زنده موندین