• یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98100100112
  • خبرنگار : 71234

عارف: مرگ فرهاد و آزاد خسروی تراژدی بی‌مسئولیتی‌ها در قبال فقر است

عارف: مرگ فرهاد و آزاد خسروی تراژدی بی‌مسئولیتی‌ها در قبال فقر است

رییس فراکسیون امید با تسلیت درگذشت فرهاد و آزاد خسروی دو کولبر کُرد گفت که این اتفاق تراژدی بی‌مسئولیتی‌ها در قبال فقر و آسیب‌های اجتماعی است امیدوارم این حادثه باعث هوشیاری بیش از پیش مسئولان شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در واکنش به مرگ دو نوجوان کولبر به دلیل یخ‌زدگی در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«تراژدی مرگ انذاردهنده‌ی فرهاد و آزاد، دو برادر کولبر کرُد، که در راه تامین معاش والدین معلول خود جان عزیزشان را از دست دادند، هر انسان با وجدانی را به ضجه وامی‌دارد. این تراژدی، تراژدی ناکامی ما در مسیر شناخت اولویت‌ها و رفع مخاطرات است. تراژدی بی مسئولیتی‌ها در قبال فقر و آسیب های اجتماعی است. این بی مسئولیتی اصلاح طلب و اصول گرا نمی‌شناسد، همه کسانی که دردها را آنگونه که هستند، نمی‌بینند و در مسیر رفع آلام مردمان گام بر نمی‌دارند، در این فقره مسئول اند. راه رهایی ما از این تراژدی‌ها، فهم چرایی شکل گیری آنهاست، بدون فهم درد، درمانی صورت نمی گیرد. حق حیات، برابری، زندگی آبرومندانه و توسعه‌یافتگی حقی است که همه‌ مردمان سرزمین‌مان می‌بایست از آن برخوردار شوند و ما نتوانسته‌ایم در خصوص این حقوق، به تکالیفی که وجدان، انسانیت، دیانت و قانون بر دوش‌مان گذاشته است، عمل کنیم.

امیدوارم این حادثه و دیگر حوادث ناگواری که این روزها در کشور عزیزمان رخ داده‌اند، باعث هوشیاری بیش از پیش همه ما از جمله مسئولان شود. چشم پوشی و بی‌التفاتی به زندگی اقشار آسیب‌پذیر و آنچه در زیر پوست جامعه می گذرد، مخاطرات سهمگینی برای ایران عزیز در پی خواهد داشت. امیدوارم تا دیر نشده، امید به بهبود و اصلاح، بار دیگر بر سپهر میهن‌مان طنین افکن شود تا دیگر شاهد این تراژدی‌های ناگوار نباشیم.

اینجانب خود را در این سوگ جانسوز سهیم دانسته و به برادران و خواهران کرد و همه‌ی ایرانیان تسلیت می گویم. از خدای متعال می‌خواهم ما را به مسئولیت های انسانی، ایمانی و ملی‌مان، بیش از پیش واقف کند.»

چند روز گذشته آزاد و فرهاد خسروی دو کولبر نوجوان به دلیل گرفتار شدن در برف در کوه‌های کردستان به خاطر یخ‌زدگی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۰:۰۹

مرگ در تصادفت چی ؟ مرگ آلودگی هوا ؟ زندانهای پر از زندانی با انواع جرائم و ....؟ تغذیه ؟ و موارد بیشمار دیگر . دلیل همه اینها خودکامگی در حفظ قدرته

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۰:۱۹

حتمن هم مقصر ما مردم هستیم و شماها از صدر تا ذیل پاک و معصوم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۰:۳۳

جناب عارف و دهها نفر دیگری که سالهاست بر مسند قدرت تکیه زدید و از ترس اینکه مبادا منافعتان در خطر بیفتد،‌ حاضر نیستید لحظه ای دور شوید. خطاب صحبتان کیست، مردم یا خودتان؟؟! مرگ فرهاد و آزاد مرگ‌ همه مردم ایران است. ریشه فقر و بیچارگی این مرز و بوم با وجود هزاران میلیارد دلار ثروت و سرمایه سیاست های غلطی است که شما در پیش گرفته اید آخر با کدام عقل و منطق سازگار است که در کشوری که منابع زیر زمینی سرشار دارد، کودکی ۱۴ ساله به خاطر چند هزار تومان خود را به دل کوه و برف و بهمن بزند راستی ژن فرهاد و آزاد برتر نبود؟؟! فرق به کوه زدن فرهاد و آزاد با آقا زاده ها در چیست؟؟! یکی برای یک‌ تکه نان و دیگری برای تفریح و خوش گذرانی؟؟! این کجا و آن کجا...... ایسنای عزیر اگر آزاد و مستقل هستی منعکس کن اگر نه که ...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۰:۵۷

ژنشون خوب نبوده میدونی که چی میگم؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۱:۳۴

به مخض اینکه یه اتفاق دردناک در جامعه میفته فوری با یه سخنرانی میخوان خودشونو تبرئه کنن... مسئولیت تمام این اتفاقات تلخ خود شماهایید که مسئولیت اجرایی دارید

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۸:۳۳

والا اگه دقت کنیم هر لحظه داره اتفاقات ناراحت کننده می افته منتها عادت کردیم، از بیکاری؛ فقر؛ بیماری و ......

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۲:۰۹

جناب دکتر عارف خیلی خودتون را ناراحت نکنید ژن اینها خوب نیست

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۵:۴۵

آقاي عارف شما در طول نمايندگي خود در مجلس همواره سكوت كرديد و به مسئوليت هاي بي ‌شماري كه داشته و داريد مسئولانه عمل نكرديد حالا از بي مسئوليتي در قبال فقر مي گوييد؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۷ ۰۸:۰۴

مگه تو به عارف رای ندادی؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۸:۵۳

خواستم چیزی بنویسم،اشک مجال نداد،ما در راس هیچ قدرتی نیستیم،شماها که از سر تا دم همه از هرجناحی قدرت را قبضه کرده اید ،قابل تبرئه نیستید. چه جالب که همه ما مردم با هم همدلانه در غم هم شریک و هم صدا هستیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۲۳:۱۱

جالبه. آقای عارف شما به کی میگید؟ این ناشی از بی تدبیری شما و دولتمردانی مثل شماست

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۰۷:۴۳

هرکدام از شما مسئولین چقدر مقصر هستید؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۰۸:۳۰

احتمالا ژن شون خوب نبوده

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۶:۲۸

سلام عجب رویی داری آقای عارف مخاطب تو کی هست؟الان اینو نوشتی یعنی چی ؟مثلا که چی؟