• یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98100100533
  • منبع : بوشهر

مدیرکل راهداری بوشهر خبر داد

آسفالت کل محورهای روستایی تا نیمه اول سال ۹۹

آسفالت کل محورهای روستایی تا نیمه اول سال ۹۹

ایسنا/بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: در راستای طرح ابرار، در استان بوشهر با ۷۷ کیلومتر راه غیرآسفالت قرار است ۲۸ کیلومتر تا پایان سال آسفالت شود و مابقی نیز در نیمه اول سال آینده تمام می شود.

سید حمید رضا علم پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل در جامعه ما، در مواقع اضطراری و بحران فشار بسیار زیادی به قشر رانندگان و راهداران وارد می شود و در مواقع بحران و شرایط خاص اولین گروهی که وارد صحنه می شود همین افراد هستند. نمونه آن در استان بوشهر در هنگام سیل و زلزله. 

وی ادامه داد: در زلزله شُنبه اولین کامیونی که ژنراتور بارگیری کرد و اولین گروه امدادی به شهرستان دشتی همین رانندگان بودند. همچنین در سیل لرستان و سیل ۹۵ نیز راهداران عزیز جز اولین گروه های امدادی بودند. 

این مسئول با گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری عنوان کرد: در استان بوشهر طی چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه راه ها صورت گرفته است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر یکی از فعال ترین استانها در حوزه حمل و نقل است و ضمن بندر تجاری بودن، در کنار آن منطقه عسلویه، نیز حمل محموله های کشاورزی و صادراتی انجام می شود. 

علم توضیح داد: بیشترین برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل، برداشت خرما، محصولات پتروشیمی، و واردات کالا که اینها از ویژگی های خوب استان بوشهر هستند.

وی با بیان اینکه ناوگان بسیار جوانی داریم، اظهار کرد: عمر ناوگان استان بوشهر به نسبت عمر ناوگان کشوری نصف و میانگین عمر ناوگان اتوبوسی نیز ۴.۵ است و بیش از ۹۰ درصد اتوبوس های ما VIP هستند. 

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث اربعین واقعا ناوگان اتوبوسی استان بوشهر خود را محک زد و در سالهای اخیر جابجایی زوار بدون هیچگونه مشکلی انجام شده است. 

مدیرکل حمل و نقل و راهداری بوشهر اظهار کرد: از سال ۹۵ چندین سیل را پشت سر گذاشته ایم و سعی کردیم در هر مرحله با استفاده از تجربیات قبل مشکلات کمتری داشته باشیم. در بارش های شدید دو هفته پیش در مرکز و جنوب استان، شرایط بحرانی کنترل شد و حتی در محورهای سرریز آب مشکلی پیش نیامد.

سید حمید رضا علم با اشاره به اینکه بعضی از همکاران راهداری در زمان بارندگی ها تا ۴۸ ساعت نخوابیدند، گفت: در محور جم-سیراف بیش از ۲۰۰ ریزشی پشت سر هم داشتیم و همکاران تلاش زیادی کردند تا مشکلی برای کسی به وجود نیاید. 

وی تصریح کرد: در راستای طرح ابرار، در استان بوشهر با ۷۷ کیلومتر راه غیرآسفالت قرار است ۲۸ کیلومتر تا پایان سال آسفالت شود و مابقی نیز در نیمه اول سال آینده تمام می شود و اولین استانی هستیم که در آن کل محورهای روستایی آسفالت خواهد شد.

این مسئول با اشاره به وضعیت جاده های استان بوشهر یادآور شد: تنها یک روستای ۵۰ خانوار در شهرستان جم وجود دارد که آسفالت نیست که همکاران ما در راه و شهرسازی در حال تکمیل آن هستند.

علم تاکید کرد: محور ساحلی بوشهر- دیّر یکی از محورهای حادثه خیز و بدون شانه است که شانه سازی آن بعد از بارندگی ها توسط ماشین آلات راهداری انجام می شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha