• یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98100100583
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی یکم دی بخوانید؛

ادامه بررسی CFT در مجمع/تحلیل محمد هاشمی از ناآرامی های آبان ماه/موانع روابط بهتر ایران و ژاپن

ادامه بررسی CFT در مجمع/تحلیل محمد هاشمی از ناآرامی های آبان ماه/موانع روابط بهتر ایران و ژاپن

ادامه بررسی CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام/ نشست تبیین بیانات اخیر رهبری درباره "محو اسرائیل"/ پایان مهلت شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده/ موانع موجود بر سر راه روابط بهتر میان ایران و ژاپن/ نشست هم‌اندیشی با موضوع احیای حقوق عامه در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای/ فرمانده کل سپاه با امیر سرلشکر موسوی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، یکم دی ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ در ادامه جلسات مشترک فرماندهان نیروهای مسلح در راستای تعامل و هم‌افزایی بیشتر در حوزه‌های مختلف، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد ارتش با فرمانده کل ارتش دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه صنعت ورزش و تجهیزات ساخت ایران، از اعمال تحریم‌ها به عنوان عاملی در جهت فعالتر شدن حوزه صنعت کشور یاد کرد. وی افزود: این نکته مهمی است که آمریکایی‌ها باید به آن توجه داشته باشند، ایرانی‌ها این قابلیت و استعداد را دارند که سختی‌ها را به فرصت تبدیل کنند، کما اینکه این نمایشگاه نمونه‌ای از آن است و نشان می‌دهد موانع و شرایط سخت در این حوزه به بازار کار تبدیل شده است.

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس  در واکنش به مرگ دو نوجوان کولبر به دلیل یخ‌زدگی در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که مرگ فرهاد و آزاد خسروی تراژدی بی‌مسئولیتی‌ها در قبال فقر و آسیب‌های اجتماعی است امیدوارم این حادثه باعث هوشیاری بیش از پیش مسئولان شود.

در همین رابطه حزب اعتماد ملی با صدور پیامی در پی درگذشت دو برادر نوجوان که در مسیر کولبری در سرما جان خود را از دست دادند، با طرح این پرسش که تراژدی کولبری چه زمانی پایان می‌یابد؟ تاکید کرد که «فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی‌ است که با تمول‌گرایی و تمرکزگرایی مسئولان، در گوشه‌ای از همین وطن، تنها و دور افتاده‌اند.

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آنچه در روزهای پایانی آبان‌ماه رخ داده ریشه خارجی داشته است، گفت: اینکه موضوع حوادث آبان‌ماه به بنزین ربط داشته باشد حرف صحیحی نیست؛ ساعت دوازده شب اعلام شده که قیمت بنزین افزایش یافته و هشت صبح مردم به خیابان آمدند.معلوم است که این به خیابان آمدن به خاطر آن گران شدن نبوده است. هاشمی طرح استعفای روحانی را هم سناریوی ترامپ و نتانیاهو دانست و در اشاره‌ای کوتاه به گرانی دلار در سال گذشته ریشه این رخداد را نیز در امارات جست‌وجو کرد. برادر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اما در عین حال تاکید کرد که درباره ترکیب جمعیت حاضر در حوادث آبان ماه و امکان در پیش‌گرفتن اشکال دیگری از مواجه با آن از سوی حکومت هنوز نمی‌توان نظر صائبی را بیان کرد؛ هرچند که معتقد است ریشه این حوادث در آمریکاست.

روز ۲۷ آذر مراتب ردصلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس از سوی فرمانداران به این افراد اعلام شد. این داوطلبان از تاریخ ۲۸ آذر تا امروز اول دی فرصت دارند تا شکایت خود را هیات نظارت استان اعلام کنند. بنابراین امروز مهلت شکایت داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی تایید نشده است، پایان می‌یابد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه با تاکید براینکه موانعی بر سر راه روابط بهتر میان ایران و ژاپن وجود دارد، گفت: این مشکل از تحریم های یک جانبه و غیر قانونی ایالات متحده آمریکا نشات می گیرد، در غیر این صورت روابط دو کشور خوب است.

همچنین سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر درباره ایران و کره شمالی رایزنی کرده‌اند.

اسدالله بادامچیان هم در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی درباره بودجه ۹۹ گفت: انتظار داریم که ریاست جمهوری، دستاوردهای سفر خود به ژاپن و مالزی را شفاف تشریح کند تا نقاط ابهامی باقی نماند و حمایت ملت را همراه داشته باشد.

وزارت امورخارجه آمریکا نیز با انتشار اطلاعیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و دومنیک راب همتای انگلیسی او درباره ایران، روسیه و چین خبر داد.

بهرام قاسمی، سفیر کشورمان در پاریس تاکید کرد: به نظر می رسد اروپا نمی‌تواند چندان کاری در خور ظرفیت‌های خود در قبال ایران انجام دهد. وی افزود: تهران تلاش‌های خیرخواهانه فرانسه را با نگاهی مثبت و سازنده مورد استقبال قرار داد و در این راستا طی چندین ماه گذشته مذاکراتی فشرده و طولانی میان تهران و پاریس به انجام رسید، هر چند که ایران می‌دانست با توجه به تمامی شرایط موجود نمی‌توان کاملاً به نتایج مورد نظر در این طرح امید بست.

همچنین خبرگزاری ایسنا در نشستی که با موضوع "تبیین بیانات اخیر رهبری در جمع مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی درباره محو اسرائیل" با حضور سه تن از کارشناسان و استادان حوزه فلسطین برگزار کرد، تلاش کرده به شکلی مفصل‌تر به تشریح این بیانات ره‌گشا در موضوع پیچیده فلسطین بپردازد که به نظر می‌رسد در برخی محورها به ویژه بحث "نابودی اسرائیل" مورد توجه کافی واقع نشده است. گزارش کامل این نشست را میتوانید اینجا بخوانید.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت در توییتر از ادامه بررسی CFT در مجمع خبر داد و نوشت: در جلسه چهار ساعته کمیسیون مشترک مجمع راجع به cft همه اعضای هفده نفره مجمع، دولت و مجلس نظرات خود را مطرح کردند؛ بررسی ادامه دارد.

یک استاد حقوق بین الملل: یک بسته پیشنهادی به FATF ارائه کنیم

یک عضو فراکسیون امید مجلس: مجمع تشخیص مصلحت نظام مسئولیت تصمیم خود درباره FATF را بپذیرد

آیت الله رئیسی در نشست هم‌اندیشی با موضوع احیای حقوق عامه در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای «کمیسیون‌های ماده ۵ و ۱۰۰» گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ برای جلوگیری از تخلفات حوزه ساخت و ساز ایجاد شده است و نباید به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل شود.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یک شنبه) یکم دی ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۷:۴۵

چراقانون CFTتصویب نمی شود چرااین قانون رادورسر خودتان می چرخانیدفکر می کنید این همه قوانین بین المللی که وجوددارد وهمه کشورها ازش استفاده می کنند به نفع همه کشورهاست سود دارد زیان هم دارد ولی نمی توانیدتافته جدابافته باشید بایددراین کشورانضباط مالی برقرار شود.