• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98100201293
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

انباشت قوانین دست‌وپا گیر در آموزش‌وپرورش

دومین نشست خبری محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش انباشتی از قوانین و مقررات دست‌وپا گیر در آموزش‌وپرورش داریم لذا اولین مسئله‌ای که در زمان ارائه طرحی در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید مطرح شود این است که آیا طرح صلاحیت مطرح‌شدن دارد یا خیر؟. تجربه نشان می‌دهد اغلب موضوع‌هایی که از سایر بخش‌ها به شورا ارائه می‌شود فاقد این صلاحیت هستند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در نشست با کارکنان دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش که در ساختمان علاقمندان برگزار شد، اظهار کرد: اگر قرار است تحولی در آموزش‌وپرورش بیفتد، عرصه آن شورای عالی آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: انباشتی از قوانین و مقررات دست‌وپا گیر در آموزش‌وپرورش داریم لذا اولین مسئله‌ای که در زمان ارائه طرحی در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید مطرح شود این است که آیا طرح صلاحیت مطرح‌شدن دارد یا خیر؟.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد اغلب موضوع‌هایی که از سایر بخش‌ها به شورا ارائه می‌شود فاقد این صلاحیت هستند بنابراین قرار نیست این دبیرخانه کار ممیزی کند بلکه سایر حوزه‌های مربوطه باید این کار را انجام دهند و شورا به موضوعاتی ورود کند که از استحکام کافی برخوردار باشد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: یکی از دلایلی که گاهی برخی موضوعات مشکل‌ساز می‌شود استاندارد نبودن موضوع است.

وی ادامه داد: ارزیابی تصمیم‌ها موضوعی است که باید موردتوجه قرار گیرد زیرا یک تصمیم اثرات بسیاری دارد لذا ممکن است گاهی تصمیمی اتخاذ شود که آثار خوبی نداشته باشد.

وزیر آموزش  و پرورش خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در آموزش‌وپرورش بسیار حساس و مهم است زیرا تأثیراتش جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا باید در اتخاذ تصمیم بسیار دقت کرد و تصمیمات کاملاً کارشناسی شود.

وی ادامه داد: ارزیابی پس از اجرا، موضوع بسیار مهمی است و اگر این اتفاق نیفتد تصمیم خوبی نگرفتیم لذا بازخورد باید گرفته شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: عرصه تصمیم‌گیری بسیار حساس و مهم است و باید در قبال آن پاسخگو باشیم لذا نهادهای تصمیم ساز باید ارزیابی تاثیرات تصمیم متخذه را در دستور کار خود قرار دهند و بازخورد آن را در تصمیم گیری ها ترتیب اثر دهند.

وی افزود: مشکلات هر بخش باید توسط خود مجموعه پیگیری و حل‌و فصل شود، لذا نباید عادت کنیم با مشکلات زندگی کنیم بلکه باید تلاش کنیم مسائل، خود را حل کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: هرگونه مسئله و مشکلی که در کار ما اخلال ایجاد می‌کند، باید برای حل آن تلاش کنیم.

شایان ذکر است؛ در این دیدار وزیر آموزش و پرورش فرصتی را در اختیار تک تک کارکنان دبیرخانه شورای عالی قرار داد تا آنها مسایل خود را مطرح و اولویتها، طرحها و پیشنهادهای خود را اراِئه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.