• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98100201313
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز دوم دی ماه

دو کارت زرد برای وزیر علوم/اصلاح قانون احزاب و...

دو کارت زرد برای وزیر علوم/اصلاح قانون احزاب و...

بررسی بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق تا پایان دی ماه/ دو کارت زرد مجلس به وزیر علوم/ اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی/ موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر/ قرائت گزارش کمیسیون حمایت از تولید درباره قانون رفع موانع تولید در مجلس و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (دو شنبه) دوم دی ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح مواد یک و ۱۰ قانون نحوه‌ی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، بررسی سوالات حسین مقصودی نماینده سبزوار و پروانه سلحشوری نماینده تهران از وزیر علوم و ... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

همچنین هادی قوامی از بررسی بودجه ۹۹ در کمیسیون تلفیق تا پایان دی ماه خبر داد و گفت که تلاش کمیسیون تلفیق بستن بودجه‌ای است که آثار مثبتی برای خروج از رکود در سال آینده داشته باشد.

منصور غلامی با حضور در جلسه علنی امروز مجلس ضمن پاسخ به سوال پروانه سلحشوری نماینده تهران و چهار تن از نمایندگان دیگر در خصوص علت تبعیض در جذب فارغ التحصیلان زن به عنوان هیات علمی تاکید کرد که همواره در جمهوری اسلامی برای احقاق حقوق اجتماعی و حفظ جایگاه بانوان به عنوان فردی از جامعه تلاش شده و در حوزه آموزش عالی نیز مورد توجه است. وی افزود: حضور بانوان در حوزه آموزش عالی مورد توجه وزارت علوم است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات وزیر علوم درباره به کارگیری زنان در جایگاه هیات علمی را قانع کننده ندانستند.

وزیر علوم همچنین در پاسخ به سوال مقصودی نماینده سبزوار در خصوص علت انتصاب رئیس و معاونان مرد برای دانشگاه‌های دخترانه  با تاکید بر اینکه در انتخاب مدیران دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کارآیی، توانمندی و اثرگذاری آنها ملاک است تاکید کرد: نگاه جنسیتی در انتصاب و انتخاب مدیران دانشگاهی وجود ندارد؛ چون ما همه همکاران را از خانواده آموزش عالی می‌دانیم.

نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر علوم در این ارتباط نیز قانع نشدند و دومین کارت زرد را به او در یک روز دادند.

ناطقین امروز مجلس

نانواکناری: صادرات خاویار به نقطه صفر رسیده است

جاسمی: قیمت بنزین برای سال آینده بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان تعیین شود

گلمرادی: رئیس جمهور در جهت اصلاح کابینه گام انقلابی بردارد

میرزاده: بودجه ۹۹ باید ۲۰ درصد برنامه ششم توسعه را محقق کند

زرآبادی: این چه حرفی است که انقلاب حجامت شد؟

***

درادامه جلسه امروز یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون مجازات اخلال‌گران اقتصادی را اعلام وصول کرد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موادی از طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی را اصلاح کردند.

نمایندگان درادامه کار خود ماده ۳ طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس را بررسی کرده و به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان تغییرات عبارتی را در این ماده اعمال کردند.

به منظور تامین نظر شورای نگهبان قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی توسط نمایندگان مجلس اصلاح شد.

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که پیمانکاران و مهندسان مشاور می‌توانند از اوراق تسویه خزانه برای پرداخت مالیات و عوارض خود استفاده کنند.

در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را بررسی شد و در نهایت نمایندگان با آن مخالفت کردند.

گزارش کمیسیون حمایت از تولید درباره قانون رفع موانع تولید در مجلس قرائت شد که این گزارش شان می‌دهد عمده احکام مربوط به بدهی‌های دولت دارای عملکرد مناسبی هستند و در حکم مربوط به واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها، عواملی نظیر عدم تعیین دستگاه ناظر و مجوزهای موازی از عوامل مهم عدم اجرای بخشی از احکام قانون رفع موانع تولید هستند.

جمعی از بازنشستگان نیز با تجمع در مقابل مجلس خواستار اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان سازی و هم طرازی حقوق بازنشستگان با سایر کارکنان دولت شدند.

در پایان نیز یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha