• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98100201339
  • خبرنگار : 71560

یک عضو فراکسیون امید مجلس خبر داد

نامه گروهی از نمایندگان به مقام معظم رهبری درباره FATF

نامه گروهی از نمایندگان به مقام معظم رهبری درباره FATF

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از نامه‌ گروهی از نمایندگان به مقام معظم رهبری در خصوص FATF و تبعات نپیوستن به آن از منظر فعالان اقتصادی خبر داد.

شهاب‌الدین بی مقدار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بنده به نمایندگی از گروهی از نمایندگان در حال تهیه‌ی نامه‌ای در خصوصFATF برای تقدیم به مقام معظم رهبری هستم،‌ اظهار داشت: اکثرا فعالان اقتصادی که در این زمینه صاحب نظر هستند تاکید دارند که اگر ما به FATF نپیوندیم و در لیست سیاه قرار بگیریم دست و پای کشور قفل می‌شود و شعبات بانک‌های ما در خارج از کشور بایکوت خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: به دنبال نپذیرفتن FATF  ایرانیانی که در خارج از کشور کار می‌کنند و پاسپورت ایرانی دارند حساب‌هایشان بسته می‌شود. چندی پیش که بنده به قشم رفته بودم خیلی از فعالان اقتصادی به بنده گفتند که از بانک‌های دوبی، کویت، و عمان به آنها نامه نوشتند که باید حساب‌هایشان را در این  بانک‌ها ببندند.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد:‌ بنده شنیدم که وزارت خارجه روسیه نیز طی نامه‌ای به وزارت خارجه اعلام کرده که بدون پیوستن به FATF دیگر نمی‌تواند با ما همکاری کند و قطعا صادرات و واردات ما با مشکل مواجه می‌شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: در صورت نپذیرفتن FATF  قیمت دلار افزایش یافته و بر روی همه کالاها اثر می‌گذارد و مشکلات عدیده‌ای در توسعه کشور ایجاد می‌شود. در نامه به مقام معظم رهبری به این مسائل اشاره شده است و بنده به عنوان یک کارشناس اقتصادی در داخل و بازار بین‌المللی وظیفه دارم این حرف‌ها را مطرح کنم.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ بنده از اعضای مجمع تشخیص مصلحت می‌خواهم با در نظر گرفتن منافع ملی در خصوص FATF تصمیم گیری کرده تا در آستانه انتخابات کشور دچار بحران نشویم.

بیمقدار در ادامه با اشاره به نظر مخالفان FATF بیان کرد:‌ عمدتا این افراد بر این باورند که با پذیرش FATF حساب و کتاب کشور روشن می‌شود و عده‌ای می‌توانند سوء استفاده کنند. اما امروز تمام دنیا FATF را پذیرفتند. آیا چین و ژاپن که اقتصاد بزرگی از دنیا را در دست دارد این نگرانی را ندارد.

وی در پایان بیان کرد:‌ بنده نگران هستم که مجددا تصمیم گیری در این خصوص را بر دوش رهبری بیندازیم. چرا منتخبین مقام معظم رهبری باید به گونه‌ای عمل کنند که در نهایت ایشان مجبور شوند به میدان بیایند و دستور پیوستن و یا نپیوستن صادر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۳:۵۷

خیلی مکار هستید با برجام دست و پای کشور را بستید حالا نوبت باقیمانده و تتمه هست.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۴:۲۲

با برجام دست و پای کشور رو بستند ؟شما اصلا فکر کن برجامی در کار نبود آیا شرایط بهتر بود ؟الان هم fatf قرار نیست ناجی مشکلات اقتصادی ایران باشد بلکه نپیوستن به آن تبعات اقتصادی دارد که منجر به ورشکستگی کامل همین اقتصاد خواهد شد

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۵:۰۹

عجب نماینده ای که در طول 4 سال برای مردم کاری انجام نداده اند و باز هم می خواهند از امام خامنه ای مایه بگذراند. خداوند هدایتتان کند اگر قابل هدایت نیستید رسوایاتان کند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۲۱:۲۸

تا الان هم که کشور سر پا مونده از صدقه سر برجامه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۴:۱۵

برجام را که خدا آورده بود (!!) آن شد؛ لوایحی که آقای ظریف صراحتا در مجلس گفت «نه من و نه رئیس جمهور تضمین نمی دهیم با تصویبشان مشکلات حل شود» چه شود؟! ان شاء الله مجمع تصمیم درستی بگیرد...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۵:۵۹

درمورد بسته شدن حساب‌های بانکی، جوری نگید که انگار الان بانک‌های دنیا درشون به روی ایرانیها بازه! من دانشجو توی چین (که ادعای دوستی با ایران می‌کنه) حساب بانکی نمی‌تونم داشته باشم! دانشجو، نه تاجر! قبلاً هم گفتم. این لایحه دو سر باخته. انتخاب بین بد و بدتره. باید دید پیوستن بهش بدتره یا نپیوستن.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۷:۰۱

دوسال است می گوئیم اگربه این قانون بین المللیFATF نپیوندید کشورفلج میشود ولی متاسفانه گروهایی دراین کشورمنافع شخصی خودشان رابرمنافع ملی ترجیح می دهند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۲۲:۲۷

این متن حاوی یکسری شعار و غالب آنها تهدید گونه است به گونه ای که خواننده بدون اراده احساس ترس کند و در آن از ذره ای استدلال و استناد خبری نیست متاسفانه کاری که باید کارشناسی باشد سیاست زده شده است.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۱۱:۵۰

اغلب کسانی که در مورد این لوایح نظر میدهند اصلا نمیدونند این لوایح چی هست.