• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98100201448
  • خبرنگار : 30054

نقش ابزارهای مدیریت در رقابت تنگاتنگ

فراپیام

 امروزه آشنایی با رویکردهای نوین در علوم مختلف، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و این ضرورت در تخصص­ تکنیک‌های مربوط به مدیریت به‌عنوان سکان تحول اداری و سازمانی، محسوس‌تر است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فراپیام، در دو دهه اخیر، شاهد بروز و ظهور بی‌وقفه تعداد زیادی ابزارها و تکنیک‌های مدیریتی مانند برنامه‌ریزی استراتژیک، مدیریت دانش، مهندسی مجدد، ایزو، مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه‌ریزی منابع سازمان و ... در حوزه‌های اطلاعاتی و ارتباطی مدیریت، منابع انسانی، بازاریابی، تولید، مالی، مدیریت استراتژیک، پردازش داده‌ها، مدیریت تغییر و وب و شبکه‌های  اجتماعی بوده‌ایم.

ابزارهای مدیریتی تبدیل به بخش مهمی از زندگی مدیران شده‌اند. مدیران هرروز تلاش می‌کنند تا اقداماتی چون افزایش درآمد، نوآوری، بهبود کیفیت، برنامه‌ریزی برای آینده و مواردی از این قبیل را با استفاده از ابزارهای مدیریتی انجام دهند.

آن‌ها برای غلبه بر شرایط ناپایدار اقتصادی و همچنین رشد کسب‌وکار خود نیاز به استفاده از نیروهای درونی و بیرونی سازمان خود را دارند این مدیران همواره با خوش‌بینی امید دارند تا بتوانند با به‌کارگیری راه‌حل‌هایی با بیشترین سرعت، وضعیت بنگاه خود را بازیابی کنند برای این منظور به گمان یکی از بهترین راه‌حل‌ها استفاده از ابزارهای مدیریتی مناسب برای افزایش درآمد و رشد سودآوری سازمان است.

برای انتخاب هرچه موفق‌تر ابزارهای مدیریتی، مدیران باید آگاهی کاملی از بهترین ابزارهای روز و تناسب آن با شرایط سازمان خود داشته باشند. فرآیند انتخاب یک ابزار مدیریتی مناسب می‌تواند به‌تنهایی مسئله‌ای پیچیده برای یک سازمان باشد. سازمان باید بتواند ابزاری را انتخاب کند که بهترین تصمیمات را برای رسیدن به فرآیندها، خدمات، محصولات و عملکرد برتر ارائه کند، اما ابهام و سردرگمی سطوح مختلف مدیریت سازمان‌ها در به‌کارگیری تکنیک‌های مدیریت چالشی جدی فرا روی سازمان‌ها به شمار می‌رود، زیرا استفاده موفقیت‌آمیز از ابزارهای مدیریت، نیازمند درک درستی از نقاط ضعف و قوت آن‌ها و همچنین توانایی به‌کارگیری و ادغام چند ابزار با روش و زمان مناسب است.

به‌طورکلی میزان رضایت از ابزارها نسبتاً مثبت بوده؛ اما میزان استفاده، سهولت به‌کارگیری، میزان اثربخشی و نقاط قوت و ضعف ابزارها بسیار با یکدیگر متفاوت است.

در مواقعی که ابزارهای مدیریتی به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های سازمانی بکار گرفته‌شده‌اند، موفقیت بیشتری به ارمغان آورده‌اند.

 باید گفت با شدیدتر شدن رقابت جهانی می‌تواند دلیل اصلی تمایل روزافزون مدیران به ابزارهای مدیریتی باشد در این شرایط شرکت‌ها به دنبال تأمین مالی روند رشد خود از طریق جلب رضایت مشتریان باشند. همچنین آن‌ها از طریق فرایندهایی خلاقانه به دنبال راهی برای کاهش زیان‌ها هستند.

خوشبختانه امروزه به یاری ظهور سیستم‌های سریع و به نسبت ارزان انتقال اطلاعات مجموعه‌ای از ابزارهای مدیریتی در اختیار مدیران قرارگرفته است

 با توجه به این مهم که استراتژی‌های تغییر فرایند متداول شده است. امروزه، شرکت‌های پیشرو بر تهیه معماری فرایند در سطح شرکت و سیستم مدیریت عملکرد شرکت تأکید زیادی دارند. آن‌ها در واقع به دنبال استاندارد نمودن فرایندهای خاص در بخش‌ها و یا زیرمجموعه هستند تا اطمینان حاصل کنند که همان مدل‌های ERP و CRM را می‌توان در کل سازمان استفاده نمود. شرکت‌های پیشرو همچنین به دنبال فهم زنجیره ارزش هستند تا از انطباق آن با قانون اطمینان حاصل کنند.

گروه مهندسی نرم افزار فراپیام ارائه دهنده نرم‌افزارهای مالی و مدیریت، خدمات پس از فروش و کسب‌وکارهای آنلاین در جهت توسعه استراتژی‌های تغییر فرآیند و تصحیح معماری سطوح مختلف مدیریت آگاهانه، علاوه بر تولید نرم‌افزارهای حوزه‌های فوق به ارائه و تحلیل اطلاعات با رویکرد مذکور پرداخته تا راهی را پیش‌روی مدیران ارشد سازمان‌ها قرار دهد تا مدیران را به بخشی از اهداف خود که خودکار کردن کنترل روزانه فرایند و ارائه داده‌های عملکردی به همراه یکپارچگی سازمان می‌باشد، نزدیک کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.