• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۳:۳۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98100201766
  • خبرنگار : 71638

حضور شطرنج‌باز ایرانی با پرچم فیده در رقابت‌های قهرمانی جهان

حضور شطرنج‌باز ایرانی با پرچم فیده در رقابت‌های قهرمانی جهان

شطرنج باز ایرانی بعد از اعزام نشدن تیم مردان ایران به مسابقات سریع قهرمانی جهانی تصمیم گرفت که با پرچم فیده (فدارسیون جهانی شطرنج) در این رقابت ها شرکت کند.

به گزارش ایسنا، قرار بود دو تیم مردان و زنان ایران در مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان که در روسیه برگزار می شود، حضور پیدا کرده و با حریفان به رقابت بپردازند. اما شورای برون‌مرزی با اعزام تیم مردان مخالفت کرد و تنها مجوز تیم بانوان در این رقابت ها را صادر کرد.

علیرضا فیروزجا، اولین سوپراستاد بزرگ ایران برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرد اما در سایت رسمی فدراسیون جهانی و در مقابل نام این شطرنج باز پرچم فیده دیده می شود.

این تصمیم فیروزجا در حالی گرفته شده که او اخیرا در فرانسه به سر می برد و شایعاتی در خصوص بازی کردن این شطرنج باز ایرانی برای تیم کشور فرانسه به گوش می خورد.

سارا خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان، شادی پریدر، میترا حجازی پور و مبینا علی نسب ترکیب بانوان اعزامی ایران به این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

همچنین علیرضا فیروزجا، پوریا درینی، احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و محمد امین طباطبایی بازیکنانی بودند که قرار بود در قالب تیم آقایان راهی این مسابقات شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۰۸:۰۰

تغییر پرچم ۲ سال طول می‌کشه. تو این دو سال می‌تونه با پرچم فیده بازی کنه. در زمان رئیس قبلی فیده ایرانی‌‌ها (فکر کنم تمام کشورهای مسلمان) توی قرعه کشی با اسرائیل نمی‌افتادند. ولی دوره رئیس جدید توی قرعه دست‌کاری نمی‌کنند. به‌خصوص که امیل سوتوفسکی از اسرائیل توی هیات رایسه جدید هست. این مسابقات انفرادی هست و تیمی نیست. مسابقات المپیاد جهانی تیمی هست و اون‌جا تیم ملی باید بازی کنه.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۰۸:۴۳

معلوم نیست چه خبر است ؟ علت اعزام نشدن آقایان یا کمبود بودجه یا تنبیه آقایان یا خودنمایی برای اعزام فقط خانم ها . بزودی شطرنجباز کشورمان با پرچم دیگر کشورها. آیا فدراسیون برای پرورش این شطرنجبازان هزینه نکرده است ؟