• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۷:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98100301786
  • خبرنگار : 71145

ارتش سوریه پست دیده‌بانی ترکیه را در ادلب محاصره کرد

ارتش سوریه پست دیده‌بانی ترکیه را در ادلب محاصره کرد

نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های روزهای گذشته و بازپس‌گیری بخش‌هایی از مناطق تحت کنترل شورشیان در استان ادلب روز دوشنبه یک پست دیده‌بانی نظامیان ترکیه در این استان را به محاصره خود درآوردند.

به گزارش ایسنا، دیده بان حقوق بشر سوریه،‌ نهادی غیردولتی که به واسطه منابع متعدد محلی، تحولات سوریه را رصد می‌کند ضمن تایید این خبر اعلام کرد: نیروهای دولتی پس از به دست گرفتن کنترل شهرها و روستاهای واقع در نزدیکی شهر کلیدی معرة نعمان در جنوب شرق استان ادلب پست دیده‌بانی نیروهای ترک در روستای الصرمان واقع در این محدوده جغرافیایی را محاصره کردند.

روسیا الیوم‌ به نقل از رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، نیروهای دولت سوریه توانستند از شب پنج‌شنبه گذشته تاکنون بر 30 منطقه و روستا در حومه شرقی معرة النعمان تسلط یابند که آخرین آن دو روستای جرجناز و صرمان در روز دوشنبه بود.

پست دیده‌بانی ترکیه در صرمان دومین پست دیده‌بانی تحت محاصره ارتش سوریه بعد از پست دیده‌بانی شهر مورک واقع در هم‌جواری ادلب در حومه شمالی حماة است که نیروهای دولتی اوت گذشته آن را به محاصره خود درآوردند.

یورو نیوز نیز گزارش داد، به موجب توافق سپتامبر سال گذشته میان ترکیه و مسکو که برای پایان دادن به تنش‌های نظامی در استان ادلب و جلوگیری از حملات نیروهای دولتی به این منطقه حاصل شد، نیروهای ارتش ترکیه ماموریت یافتند تا در ۱۲ پست دیده‌بانی مختلف در سراسر استان ادلب مستقر شوند.

در این توافق ایجاد یک منطقه «کاهش تنش» به عرض ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر پیش بینی شده بود تا از این طریق از رویارویی مستقیم نیروهای دولتی و گروه‌های شورشی در استان ادلب و مناطق همجوار در استان حلب پیش‌گیری شود.

انعقاد این توافق و اجرای آن سبب شد تا به طرز قابل ملاحظه‌ای از شدت تنش‌ها و درگیری‌ها در این منطقه کاسته شود. استان ادلب که از آن به عنوان آخرین پایگاه نیروهای شورشی نام می‌برند تحت کنترل هیئت تحریر شام (النصره سابق) است که برخی اعضای آن پیش در گروه القاعده عضویت داشتند.

توافق آنکارا و مسکو بر سر درگیری‌ها در ادلب اما پس از مدتی با حملات گسترده نیروهای ارتش سوریه به این استان طی اواخر ماه آوریل تا پایان ماه اوت نادیده گرفته شد. دمشق به دلیل احیای گروه‌های شورشی در این منطقه حملات خود را در ادلب و مناطق اطراف آن از سر گرفت.

پس از این حملات توافق آتش بس دیگری در پایان ماه اوت از سوی مسکو اعلام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha