• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98100301846
  • خبرنگار : 50256

دبیر کمیته آموزش شهروندی و ترویج کتاب و کتابخوانی شورای اسلامی شهر تبریز:

طرح "شهرداران مدارس" باعث رشد فرهنگی جوانان می‌شود

طرح "شهرداران مدارس" باعث رشد فرهنگی جوانان می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر کمیته آموزش شهروندی و ترویج کتاب و کتابخوانی شورای اسلامی شهر تبریز طرح شهرداران مدارس را طرح خوبی برای استفاده از نیروی جوان و فعال در شهر تبریز دانست و افزود: تبریز، جوانان فعال بسیاری دارد و این طرح می‌تواند در راستای رشد و توسعه فرهنگی جامعه و جوانان بسیار موثر بوده و باعث رشد و شکوفایی مدارس شود.

سعید مبیّن شهیر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که طرح شهرداران مدارس باعث افزایش مسئولیت پذیری شهرداران مدارس و هم‌چنین مشارکت دانش آموزان در زمینه آموزش شهروندی خواهد شد، گفت: دانش آموزان می‌آموزند که شهر به همه شهروندان تعلق دارد و همه باید( و نه صرفا یک ارگان مانند شهرداری) در حفظ و رشد و شکوفایی آن بکوشند.

وی با تاکید بر این‌که نباید طرح شهرداران مدارس به صورت تشریفاتی اجرا شود، گفت: کمیته آموزش شهروندی شورای شهر تبریز در این راستا از ایده‌ها و افکار ناب شهرداران مدارس در امور آموزش شهروندی استفاده خواهد کرد؛ شهرداری و آموزش و پرورش دو ارگان فرهنگی موثر در جامعه هستند و بدون شک ارتباط هرچه بیشتر این دو ارگان منجر به توسعه فرهنگی خواهد شد.

وی ادامه داد: کمیته آموزش شهروندی شورای شهر در نظر دارد تا با شهرداران مدارس جلساتی برگزار کرده و مشکلات و درخواست‌های شهرداران مدارس مطرح شود؛ هم‌چنین کمیته آموزش در تلاش است تا فعالیت شهرداران را در زمینه‌های آموزش شهروندی و کتابخوانی ساماندهی نماید.

مبین شهیر با بیان این‌که شهرداران مدارس برای انجام کارهای خود دستیاران و معاونانی را انتخاب کنند تا با شورای مدرسه نیز در تعامل باشند، اظهار کرد: کمیته آموزش شهروندی شورای شهر تبریز شهرداران نمونه و ممتاز را با توجه به معیارها و فعالیت‌هایشان به معاونت فرهنگی شهرداری تبریز معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha