• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 98100302179
  • خبرنگار : 71604

ارائه پتنت یک وسیله آفرود دوربین‌دار توسط شرکت معروف سازنده پهپاد

ارائه پتنت یک وسیله آفرود دوربین‌دار توسط شرکت معروف سازنده پهپاد

شرکت چینی "دی‌جی‌آی" یک طرح ابتدایی برای ابداع یک وسیله نقلیه مجهز به دوربین ارائه داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک کرانچ، شرکت چینی "دی‌جی‌آی" (DJI)، از نام‌های پیشرو در عرصه ساخت پهپادهای مجهز به دوربین است. شرکت‌های کمی وجود دارند که تلاش کرده‌اند یک وسیله نقلیه دوربین دار زمینی ارائه دهند اما دی‌جی‌آی سعی دارد در این مسیر حرکت کند و حق ثبت اختراع را برای یک وسیله نقلیه جاده‌ای که به دوربین مجهز است، به دست بیاورد.

این پلتفرم موسوم به "دراون‌دی‌جی" (DroneDJ)، یک وسیله نقلیه محکم است که لاستیک‌هایی ضخیم و یک دوربین ثابت دارد. فنرها و فناوری پنوماتیک از دوربین در برابر ضربه محافظت می‌کنند.

تصویر منتشر شده از این وسیله، مانند طراحی‌های ساده‌ای که از نمونه مفهومی محصولات ارائه می‌شود نیست، بلکه مانند طراحی یک وسیله نقلیه واقعی به نظر می‌رسد. با وجود این، نمی‌توان گفت که این وسیله نقلیه به سرعت به بازار وارد می‌شود اما طراحی آن نشان می‌دهد که مهندسان دی‌جی‌آی، زمان و تلاش واقعی را به این کار اختصاص داده‌اند.

شاید این سوال مطرح شود که با وجود پهپادهای هوایی خوب و بدون نقص، چرا باید یک وسیله روی زمین هم داشته باشیم. یکی از مزایای داشتن این وسیله روی زمین، عمر باتری است. پهپادها حتی هنگامی که حامل دوربین‌ها و لنزهای کمتری هستند، تنها می‌توانند مدت کوتاهی در هوا باقی بمانند اما شاید یک ابزار زمینی بتواند عملکرد خود را برای مدت بیشتری ادامه دهد. نکته مهم‌تر این است که یک وسیله مجهز به چرخ می‌تواند در مناطقی فعالیت کند که یک پهپاد هوایی در آنها قدرت فعالیت ندارد.

به نظر می‌رسد که دی‌جی‌آی، شکاف‌های بسیاری را می‌شناسد که می‌توان با ارائه تنوع بیشتر، آنها را برطرف کرد و مانند بسیاری از موقعیت‌ها که استفاده از پهپادها در آنها عادی به نظر می‌رسد، استفاده از صنایع مبتنی بر ربات نیز عادی خواهد شد.

در واقع، دی‌جی‌آی یک پلتفرم رباتیک ابداع کرده که کارآیی آن بیش از یک اسباب‌بازی آموزشی است و شاید بتواند یک بستر آزمایشی برای فناوری‌هایی باشد که این شرکت قصد دارد آنها را در هر جایی به کار ببرد.

حتی اگر این طرح به اجرا درنیاید، باز هم موجب می‌شود که سازندگان به طور جدی در مورد ارائه یک دوربین مجهز به چرخ که از عهده کارهای جدی خانه یا اداره برمی‌آید، فکر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha