• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98100302212
  • خبرنگار : 71424

نحوه جبران ساعات درسی مدارس در تعطیلات اخیر/ موافق تغییر تقویم آموزشی هستیم

نحوه جبران ساعات درسی مدارس در تعطیلات اخیر/ موافق تغییر تقویم آموزشی هستیم

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از ایسنا، ضمن تشریح تدابیر آموزش و پرورش برای جبران عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا، درباره اصلاح تقویم آموزشی و تعطیلات زمستانی مدارس گفت: ما موافق اصلاح تقویم آموزشی هستیم اما به تنهایی نمی‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم.

محسن حاجی میرزایی در جریان بازدید و گفت‌وگو با ایسنا، درباره تدابیر آموزش و پرورش برای جبران عقب ماندگی درسی دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا اظهار کرد: همچنان که تحصیل فرزندان برای ما اهمیت دارد، سلامت‌شان نیز حائز اهمیت است. 

وی افزود: تدبیر مسئولان در کارگروه اضطرار که آموزش و پرورش نیز به عنوان یک عضو در آن حضور دارد این است که در این روزهای آلودگی هوا که معمولا تا قبل از نیمه دی ماه با آن روبروییم به علت آسیب پذیری بیشتر کودکان، مدارس تعطیل باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت چاره‌اندیشی برای جبران ساعات آموزش و عقب ماندگی‌های درسی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای دارد که به شورای مدارس اختیار داده تا درباره جبران ساعات آموزش تدبیر کرده و تصمیم گیری کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: از جمله راهکارهای موجود می‌توان به استفاده از ظرفیت روزهای پنجشنبه و اختصاص ساعات بیشتری به فعالیت آموزشی در طول روز اشاره کرد. خرداد ماه، پایان سال تحصیلی است و از آن سو نمی‌توانیم زمان تحصیلی را طولانی‌تر کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که وضعیت مرخصی معلمان در این ایام چه می شود؟ گفت: معلمان ما به علت سه ماه تعطیلی تابستان، مرخصی ندارند. اگر هم تعطیلاتی پیش می‌آید، باید برای جبران ساعات آموزشی از دست رفته تمهید و به روش‌های مختلف آن را جبران کنند.

وی درباره پیشنهاداتی مبنی بر اصلاح تقویم آموزشی و تعطیلات زمستانی مدارس با توجه به تکرار تعطیلی‌های ناشی از آلودگی هوا در سال‌های اخیر اظهار کرد: این ایده سال‌هاست مطرح است و در دولت نیز مورد بحث و توافق قرار گرفته است. حتی دولت لایحه‌ای را در این باره در دو سه سال اخیر به مجلس ارسال کرد که با آن موافقت نشد. سازمان میراث فرهنگی نیز به علت جذابیت‌های گردشگری زمستانه متقاضی تعطیلات زمستانی مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما به تنهایی نمی‌توانیم در این باره تصمیم بگیریم و تقویم آموزشی را تغییر دهیم. حتی زمان شروع سال تحصیلی نیز دارای مصوبه مجلس است و ما به علت محدودیت‌ها، نیازمند قانون در این زمینه هستیم.

حاجی میرزایی افزود: این موضوع هفته گذشته نیز دوباره در مجلس مطرح شد و برخی بر به جریان انداختن دوباره لایحه مذکور تاکید داشتند. ما هم موافق هستیم اما اگر قرار باشد تصمیمی در این باره گرفته شود باید مسیر قانونی خود را طی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۱۵:۱۹

به نظر اینجانب لازم است که آموزش مجازی در مدارس راه اندازی شود تا در چنین مواردی که واقعا همه درگیر و مستاصل میمانند راهی باشد برای عدم تلف شدن وقت بچه ها و معلم ها، حداقل از این مسیر می توانند عقب ماندگی درسی همه بچه ها را جبران کنند و مبالغی را که نیز دولت از بیت المال به حساب معلم های عزیز واریز می کنند حلال باشد تا خدشه ای تو زندگی هاشون ایجاد نشود والسلام

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۲۲:۵۶

باسلام .من که یک معلم هستم پدر شیراز خدمت میکنم خودم تو واتساپ موضوعات درسی را برای بچه ها کار کرده وتوضیح وتدریس میکنم هرزمان لازم باشد .مثل من خودم واقف بر اهمیت به بیت المال هستم و نیازی به یادآوری نیست ممنون .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۰۰:۴۴

سلام شمابه جای اینکه نگران حلال کردنه حقوق معلمهاباشی نگران تفکرخودت باش گلم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۱۵:۲۴

تغییر تقویم آموزشی هیچ معنای خاصی ندارد ، اصلی ترین مشکل ایران فقط که آلودگی در زمستان نیست باید زیرساخت درست شود تا آلودگی که جزئی از آن مشکلات هست برطرف گردد پس بیایید راه چاره بدهید برای زیرساخت ها، و همه باید تلاش کنند که تصمیمات را اجرا کنند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۱۶:۳۰

باید تعطیلی 5شنبه ها حذف شود نسل جدید داره تنبل و بی سواد بار میاد این خیانت بزرگی هست

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۲۱:۴۵

اول از همه حقوق معلمان حلال حلال چون بسیار پایین حقوق معلمان بااین وضعیت بسیار پایین است بعد سلامتی آینده بچه ای مردم مهمتره عزیزم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۳ ۲۳:۰۰

باسلام .من در ناحیه سه شیراز خدمت میکنم ویک گروه واسه اولیا وبچه ها تشکیل دادم هرزمان لازم بود به تدریس مجازی ریاضی پدروس دیگر می‌پردازم و امیدوارم همه خدمتگزاران واقعی ااول سلامت وسپس موفق باشند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۴:۰۹

به نظر من هر برنامه ای مزایا و معایب خودش را داره. اینکه دنبال مقصّر بگردیم، مشکلمون حل نمیشه چون خیلیامون مقصریم منتها به درجات متفاوت. به نظرم میتوان در برخی موقعیّتها و شهر ها تعطیلات مدارس را شناور در نظر گرفت. یعنی اینکه چرا باید تعطیلات مدارس سه ماه تابستان باشه؟ مثلا در کلان شهر ها میتونه اینجوری باشه که ۴۵ روزش بیافتع در روزهای اوج آلودگی.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۴:۵۳

سلام. به نظرم ساعات کاری در دوره ی ابتدایی اونقدر زیاده که حتی با وجود تعطیلات هم فرصت کافی برای تدریس کتابها وجود داره. من مهارت آموز ماده ی 28 هستم و سومین سال خدمتمه. فقط زمان دوره به ما نگفتن که معلم کارمند بانک و پول جمع کنم هست، مربی پرورشی و هنر هم هست، معلم ورزشم هست .باید بی احترامی، زورگویی و حق رو ناحق کردن برخی مدیرها رو هم تحمل کنه. با وجود همه ی اینها نگران حلال حروم بودن حقوق نباشید باید خیلی بیشتر از اینها باشه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۵:۵۰

سلام بر معلمان عزیز ظاهرا صحبت من باعث آزار دوستان شده است که لازم است اعلام کنم با توجه به اینکه در چند سال اخیر برخی از معلم های گرامی از خودشان سلب مسئولیت نموده و این مسئولیت خطیری که بر گردن خودشان هست را به عهده اولیا انداخته اند و خودشان به راحتی به درس و تحصیل خود می رسند باعث این قضیه شده که همین مردمی که شما می فرمایید دچار آزار و اذیت از طرف معلم ها شده اند بنابراین در این روزهای تعطیلی و آلودگی و برفی و غیره و ذلک که تعطیلی برایشان رخ می دهد لازم است که یک همتی بکنند البته اگر مسئولیت پذیر باشند و کار آموزش دانش آموزان را به عهده بگیرند و خود معلم ها باید اینقدر خلاقیت و نوآوری داشته باشند که خودشان به آموزش و پرورش پیشنهاد جهت آموزش دانش آموزان بدهند نه اینکه در هنگام تعطیلی به مسافرت و ... خودشان برسند البته بازهم تأکید می کنم برخی از معلم ها

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۶:۰۰

ضمنا نکته ای که واقعا ذهن همه را مشغول می کند این است که چرا در دوره ابتدایی از برخی آموزگاران بی تجربه استفاده می شود خودشان به واقع واقف به این امر هستید حالا چون معلمی شغل شماست در موردش حساسیت به خرج می دهید اما اگر همگان افکار و دیدشان را نسبت به خیلی موارد عوض کنند نیازی به تعصب های خشک نیست آیا شما قبول ندارید که دوره ابتدایی حساس ترین و پرکارترین و مهم ترین دوره شکل دهی آموزش به بچه ها میباشد؟ پس از نظر اینجانب لازم است که برای این دوران از اساتید خبره که دارای تجربه کافی و مدارج علمی قوی هست استفاده شود چون دانش آموزان ابتدایی در این دوره شکل می گیرند و وارد مراحل بعدی میشوند که سرنوشتشان را در آینده تضمین می کند نه اینکه الان ما دکترای و مهندسین پولی در دانشگاهها داشته باشیم که نه سوادی دارند و نه تجربه و همین ها پیش زمینه اش همون آموزگاران بی تجربه ای هست که ازشان استفاده میشود پس بدانید که ما دلسوزان این عرصه مهم جامعه هستیم ، پس لازمه که همگان تفکراتمان را اصلاح کنیم برای یک جامعه بهتر و علمی تر و پربارتر