• چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98100402820
  • خبرنگار : 71234

سخنگوی فراکسیون امید:

مخالفان FATF مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند

مخالفان FATF مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفان FATF که بیش از یک سال کشور را معطل نگه داشته و هر روز بهانه می آورند آیا حاضرند مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پایان مهلت گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به ایران برای تعیین تکلیف دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم(CFT) و الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی(پالرمو) گفت: مهمترین مساله درباره FATF حالت تعلیقی است که کشور دچار آن شده است آن هم در وضعیتی که در همین مدت مهمترین متحدان منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای ما پیغام داده‌اند که در صورت نپیوستن به این سازمان امکان همکاری متقابل با ما در حوزه های مالی را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: در شرایطی که بارها دولت و مجلس استدلال خود را شفاف بیان کرده‌اند، مخالفان تنها به بیان کلیات می‌پردازند و هیچ حرف کارشناسی و تخصصی برای رد این لوایح شنیده نمی‌شود. آن ها فقط می‌گویند در صورت پیوستن به FATF امکان کمک به متحدانمان را نخواهیم داشت و اطلاعاتمان را به دشمنان می‌دهیم ولی حتی به خودشان زحمت توضیح نمی‌دهند که چگونه این اتفاق می‌افتد.

سعیدی یادآور شد: وزیر خارجه و معاونانش بارها برای همین کلیات مجهول پاسخ های مستدل ارائه کردند اما انگار عده‌ای نمی‌خواهند بشنوند و در این وضعیت هرگونه تلاش برای اقناع آن ها فایده‌ای نخواهد داشت.

نماینده تهران در پایان خاطرنشان کرد: مخالفانی که انواع تریبون‌ها را در اختیار دارند آیا حاضرند به ملت ایران تضمین دهند و مسئولیت مخالفتشان را بپذیرند؟ بیش از یک سال کشور را معطل نگه داشته اند و هر روز یک بهانه می آورند. در نهایت امیدواریم آنچه واقعا به مصلحت کل کشور است، در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

افرادی که به FATF نمی پیوندند باید مسولیت مخالفتشان را بپذیرند و اینکه کارشکنی میکنند و می خواهند کشور کاملا به ورطه نابودی کشیده شود...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۴:۵۹

اگه بپیوندیم که شدیدتر به نابودی کشیده میشیم. آمریکارو دست کم گرفتیا

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۰:۴۷

این پول ملی و این سیستم مالی دیگر به درد کشور ما نمی خورد ما باید وارد اتحادی مثل اتحادیه اروپایی با کشورهای منطقه شویم. پول مشترک و سیستم سیاسی و اقتصادی مثل اتحادیه اروپایی راه نجات کشور ما از تحریمها است فکر نمی کنم دوایی غیر از این وجود داشته باشد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۵:۱۱

خيلى هم كشورهاى منطقه با شما دوست هستند !همگى دست دوستى به سمت ما دراز كرده اند و به امريكا پشت كرده اند!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۰:۵۹

خانم فاطمه سعیدی ، آیا شما و همفکران‌تان مسئولیت پیوستن ایران به FATA را می‌پذیرید؟ وقتی آقای ظریف مسئولیت پذیرش و عواقب آن را قبول نمی‌کند شما چه میگویید ؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۲:۵۱

یعنی شما مسئولیت تصویب 20 دقیقه ای برجام بی سرانجام و خساراتش رو پذیرفته اید ؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۲:۵۲

ایسنای عزیز ! این خبر چی داره که الان نزدیک به 10 روزه هر روز تکرارش می کنی ؟ خجالت هم نمی کشی !

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۵:۱۴

وقتی بریم تولیست سیاه متوجه میشی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۴:۵۷

اوایی هم که موافقان پیوستن هستنن وقتی پیوستیم و به فنا رفتیم مسئولیتشو بپذیرن. صدالبته که نمیپذیرن مگه روحانی و ظریف مسئولیت برجامو پذیرفتن

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۴ ۱۸:۴۶

هیچ‌کسی حاضر نخواهد بود مسئولیتی در قبال عدم پذیرفتن FATFرا قبول کند، فقط مخالفت، این‌که چه عواقبی بوجود خواهد آمد در درجه بعدی اهمیت است. البته زمانی خواهد رسید که دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت، و آن موقع هر کسی گناه را به گردن شخص دیگری خواهد انداخت.