• چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 98100403009
  • خبرنگار : 71591

تسلا چقدر می‌فروشد؟

2

خودروهای الکتریکی تسلا در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان در بازارهای جهانی روبرو شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشره از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی Statista، خودروهای تمام الکتریکی توسعه داده شده توسط شرکت تسلاموتورز در دو فصل آخر سال جاری میلادی با رشد و افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه و همچنین فصل‌های مختلف سال‌های قبل مواجه شده است.

این تحلیلگران با بررسی داده‌های موجود خاطرنشان کرده‌اند که این افزایش چشمگیر در میزان فروش خودروهای برقی تسلا نشان دهنده استقبال بی‌سابقه مشتریان در کشورهای مختلف از خریداری و استفاده از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین پیدایش روند جدیدی است که در بازارهای جهانی به چشم می‌خورد.

بر اساس نمودار و اطلاعات مندرج در آن، به وضوح می‌توان دریافت که استقبال از خودروهای الکتریکی تسلا مدل ۳، مدل اس و مدل ایکس نسبت به قبل افزایش یافته و همانطور که تحلیلگران برآورد کرده‌اند، انتظار می رود این روند صعودی و رو به رشد ادامه پیدا کند.

تسلا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی ۹۷ هزار دستگاه خودروی برقی در بازارهای جهانی فروخته و عرضه کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ که ۸۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده، افزایش قابل توجهی یافته است. این در حالیست که این رقم در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ بسیار کمتر و معادل ۲۶ هزار و ۱۵۰ دستگاه و در سال ۲۰۱۶، ۲۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده است.

این نمودار که آمار فروش و عرضه خودروهای الکتریکی تسلا از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی تا سه ماهه سوم ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد، بیش‌تر بر اساس اطلاعاتی است که در وب سایت bindessetc.com و همچنین گزارش‌های رسمی تسلاموتورز ذکر شده است.

تسلاموتورز یکی از شرکت‌های خودروسازی نوظهوری است که در چند سال اخیر با معرفی و عرضه خودروهای تمام برقی و الکتریکی قدرتمند با توان پیمایش مسافت‌های طولانی و ظرفیت بالای باتری توانسته است نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان را در سراسر جهان به خود جلب کند و سهم قابل توجهی را از بازارهای جهانی به خود اختصاص دهد.

خودروهای برقی که در سال‌های اخیر تحت‌تاثیر تشدید نگرانی‌های جهانی در خصوص میزان آلودگی هوا، تخریب محیط زیست و کمبود یا افزایش قیمت سوخت به شدت از سوی شرکت‌های خودروسازی، تکنولوژی و همچنین مشتریان مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند، دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

از جمله برجسته‌ترین شرکت‌های خودروسازی که به تولید و توسعه خودروهای تمام برقی با کیفیت، لوکس و قدرتمند پرداخته است، می‌توان به شرکت آمریکایی تسلاموتورز اشاره کرد که توانسته است با توسعه مدل خودروهای برقی تسلا ۳، تسلا ایکس و تسلا اس به خوبی توسط مشتریان و علاقمندان مورد توجه و استقبال قرار بگیرد و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد. از بزرگترین بازارهای فروش خودروهای برقی علی‌الخصوص تسلا می‌توان به کشورهای اروپایی و منطقه اسکاندیناوی، ایالات متحده آمریکا، کانادا و چین اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.