• پنجشنبه / ۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98100503687
  • خبرنگار : 50132

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد:

ارائه آموزش‌های جبرانی به ۲۰۰ دانش آموز دیرآموز در سنندج

دانش آموزان دیر آموز

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، از ارائه آموزش‌های جبرانی، برنامه های پرورشی و توانبخشی به ۲۰۰ دانش آموز دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی در سنندج خبر داد.

خلیل رنجبر صبح امروز(۵دی) در حاشیه بازدید از کلاس های مکمل آموزشی دانش آموزان دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی سنندج، اظهار کرد: تلفیق دیرآموزان در کلاس‌های عادی و انجام مداخلات به هنگام تحول در توسعه آموزشی، پرورشی و حمایتی برای دانش آموزان دیرآموز است.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها از ۲۱ آذرماه جاری شروع و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: تعداد دانش آموزان در این کلاس ها حداکثر ۱۰ نفر است و در روزهای پنج شنبه هر هفته برای دانش آموزان دیرآموز به مدت ۳ ساعت تشکیل می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، بر ارائه محتوای مکمل و تدوین برنامه جامع متناسب با نیازهای آموزشی و روانی دانش آموزان دیر آموز تاکید کرد و گفت: بسته تخصصی آموزشی ۳۸ جلسه ای ویژه دانش آموزان دیرآموز پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی توسط آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان تهیه و تدوین شده است.

رنجبر بیان کرد: از سال ۹۵ که برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی در استان آغاز شده مداخلات به هنگام و برنامه های آموزشی ارزشمندی برای دیرآموزان با هدف ارتقای توانایی‌های یادگیری و ارائه راهکارهای جلوگیری از تکرار پایه برای آنان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین چالش ها در دوره ابتدایی حضور دانش آموزان دیر آموز در این دوره تحصیلی است که با برنامه ریزی های اجرایی و تأمین هزینه های جانبی اقداماتی در راستای بهبود کیفیت آموزشی و ارائه حمایت های تکمیلی به این دانش آموزان با هدف تسهیل فرآیند و ارتقای ظرفیت یادگیری صورت پذیرفته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، به اهمیت برگزاری کلاس های جبرانی، مراقبت های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز و تعیین سطح توانایی ها و ضعف های آنان اشاره و ذکر کرد: دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با هم سالان خود در مهارت های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف تر عمل می‌کنند.

رنجبر اعلام کرد: مداخله های اولیه بیانگر یک نظام حمایتی، آموزشی است که می‌کوشد از نخستین فرصت ممکن پس از شناسایی کودک دارای نیازهای ویژه، کودک و خانواده اش را مورد حمایت، توان بخشی و آموزش قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آمـوزان دیرآمـوز از لحـاظ ظاهـری بـا دانش آمـوزان عـادی تفاوتـی ندارنـد و ماننـد دانش آمـوزان عـادی در مدارس عادی پذیرفتــه می شــوند، بدین ترتیب دانش آمــوزان دیرآمــوز در برنامــه آموزشــی مــدارس عــادی بــا مشــکلات زیادی مواجــه می شــوند مگــر ایــن کـه تحـت نظـارت و راهنمایـی ویـژه قـرار گیرنـد و جهت گیـری برنامــه درســی آن هــا بــه ســمت فعالیت هــای کاربــردی و واقعــی زندگــی روزمــره باشــد.

وی یادآور شد: یکی از مؤثرترین راه های تحقق عدالت اجتماعی تأمین فرصت های یکسان برای دسترسی عموم افراد جامعه به آموزش و پرورش است چراکه این دانش آموزان با هر میزان بهره هوشی پس از پایان تحصیلات به جامعه‌ای وارد می‌شوند که دیگر هیچ مرزی میان افراد کشیده نشده و همه باید در یک جامعه گسترده با هم به تفاهم برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.