• جمعه / ۶ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: علم و فناوری ایران
  • کد خبر: 98100604057
  • خبرنگار : 99999

وزیر علوم در نشست بررسی الگوی سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی:

اعمال نظارت و ارزیابی صحیح؛ مقدمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است

وزیر علوم

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در نشست بررسی الگوی سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی، با بیان اینکه نظارت و ارزیابی در بخش آموزش عالی مبحث بسیار مهمی است، تاکید کرد: اعمال نظارت و ارزیابی صحیح، مقدمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این نشست که با حضور دکتر سعدان زکایی، رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی و برخی از روسای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در محل باغ موزه نگارستان برگزار شد، با اشاره به اینکه عملکرد نظارت و ارزیابی از سوی ستاد وزارت و همچنین نظارت‌های استانی آموزش عالی در مجموع مثبت بوده است، اظهار داشت: در این روش، تعریف دقیق شاخص‌های مورد نظر بسیار مهم است و این شاخص‌ها در اعمال نظارت و ارزیابی آموزش عالی به خوبی تعریف شده و همه ما باید تلاش کنیم که این رویه که به سوی تضمین کیفیت آموزش عالی در همه زمینه‌ها پیش می‌رود، به صورت جدی و قوی اعمال شود.

وزیر علوم با بیان اینکه ارائه الگوی سنجش شایستگی مدیران نهادهای علمی، امری مهم و در عین حال دشوار است، گفت: به طور کلی ما باید نسلی را به عنوان مدیران آینده آموزش عالی در نظر بگیریم و استعدادهای مدیریتی همه مدیران رده‌های مختلف را در دوران خدمت تقویت کنیم که این روش هم اکنون در دانشگاه‌ها به صورت منظم انجام می‌شود و همکاران در رده‌های مدیریتی با نشان دادن استعدادهای برتر خود به رده‌های بالای مدیریتی نیز می‌رسند.

وی افزود: مصوبه‌ها و شاخص‌های تعیین شده در نظارت و ارزیابی آموزش عالی باید متقن و محکم باشند و در برابر مقاومت افراد و واحدها درخصوص اعمال نظارت‌های قانونی نباید به صورت ضعیف برخورد شود زیرا این روش لازمه ارتقای کیفیت آموزش عالی است.

دکتر غلامی با بیان اینکه ما می‌توانیم درخصوص انتخاب مدیران شایسته، الگوهای مطلوبی ارائه دهیم، گفت: ارائه الگو، شاخص‌های ارزیابی و همچنین اطلاع‌رسانی در این خصوص، ضمن کمک به تربیت و انتخاب مدیران شایسته، به مدیران در حال مسئولیت هم کمک می‌کند تا برخی از شاخص‌ها را در خود بررسی کرده و ضعف و قوت خود را بسنجد و در جهت تکمیل و ترمیم آن برآیند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از مرحله توسعه کمی مراکز آموزش عالی عبور کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر ساماندهی مراکز آموزش عالی به صورت جدی در حال پی‌گیری است و در این فضا لازم است به ظرفیت‌های مدیریتی هم بپردازیم تا در مرحله اجرا نتیجه قابل قبولی حاصل شود.

دکتر غلامی با بیان اینکه هم اکنون آموزش، پژوهش و فناوری کشور نیاز به نوآوری و ساماندهی جدی دارد، اظهار داشت: در این خصوص فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و اخبار آن به مراجع تصمیم‌گیری کشور هم رسیده که انعکاس آن هم مثبت بوده است و ما باید همگی به جد تلاش کنیم تا شأن جایگاه علمی کشور را بیش از این ارتقاء دهیم و شرایطی فراهم کنیم تا ساحت علم، پژوهش و فناوری به نحو شایسته‌ای حفظ شود.

وزیر علوم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد نتایج این نشست به ارائه الگویی معتبر و متقن در انتخاب مدیران آموزش عالی کشور منجر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۶ ۱۹:۵۸

متاسفانه علم در بعضی دانشگاههای ما ذلیل و بدبخت شده است استاد دارد پای تخته فرمول می نویسد شاگرد می گویید عجب ادمهای بیکاری بودند این دانشمندها که اینها را نوشتند و استاد هم اصلا" هیچ چیز نمی گویید حتی به ان فرد برای نمره اوردن کمک هم می کند. واقعا" چنین فردی باید در دانشگاه اسلامی تحصیل کند!!!!