• جمعه / ۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98100604076
  • خبرنگار : 71638

نتایج شطرنج‌بازان ایران در آغاز مسابقات سریع جهان

نتایج شطرنج‌بازان ایران در آغاز مسابقات سریع جهان

مسابقات شطرنج سریع و برق آسا جهان از روز گذشته آغاز شده و بسیاری از شطرنج بازان مطرح جهان در این مسابقات حضور دارند.

به گزارش ایسنا، از روز گذشته شطرنج بازان ایران در مسابقات شطرنج سریع و برق آسا از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران مقابل حریفان خود قرار گرفتند.
قرار بود دو تیم مردان و زنان ایران در مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان که در روسیه برگزار می شود، حضور پیدا کرده و با حریفان به رقابت بپردازند اما شورای برون‌مرزی با اعزام تیم مردان مخالفت کرد و تنها مجوز تیم بانوان در این رقابت ها را صادر کرد.
علیرضا فیروزجا، اولین سوپراستاد بزرگ ایران برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرد اما زیر پرچم فدارسیون جهانی (فیده) با حریفان به رقابت پرداخت.

بخش سریع این رقابت ها  در دو جدول آزاد و بانوان با حضور ۳۲۸ شطرنج باز طی ۱۵ دور در بخش آزاد و ۱۲ دور در بخش بانوان از ۵ تا ۷ دی برگزار خواهد شد.

کنترل زمان ۱۵ دقیقه به علاوه ۱۰ ثانیه برای هر حرکت در نظر گرفته شده است. مجموع جوایز بخش آزاد ۳۵۰ هزار دلار است که سهم قهرمان ۶۰ هزار دلار خواهد بود. در بخش بانوان مجموع جوایز ۱۵۰ هزار دلار است که ۴۰ هزار دلار آن نصیب قهرمان خواهد شد.

نتایج مسابقات شطرنج‌بازان ایران به ترتیب زیر است:

علیرضا فیروزجا 

این شطرنج باز ایرانی با ریتینگ سریع ۲۶۱۴ در دور اول به مصاف حریف سوئیسی با ریتینگ ۲۴۰۵ رفت. فیروزجا در این بازی به تساوی رضایت داد و امتیاز را با حریفش تقسیم کرد.

فیروزجا در بازی دوم مقابل ایسماگامبتوف با ریتینگ سریع ۲۴۲۰ قرار گرفت و در این بازی کار سختی نداشت و توانست به پیروزی برسد. این شطرنج باز ایرانی در دور سوم مقابل کوربوف اوکراینی با ریتینگ سریع ۲۸۱۸ قرار گرفت و توانست این حریف قدرتمند را شکست دهد. این بازیکن اوکراینی نفر چهارم شطرنج سریع جهان بود.

فیروزجا در دور چهارم این رقابت ها در مقابل سرگئی کاریاکین روسی قرار گرفت. این حریف روسی دارای ریتینگ سریع ۲۷۴۹ بود. علیرضا فیروزجا این بار قدرت شطرنج خود را به رخ این سوپر استاد بزرگ نیرومند شطرنج روسیه و جهان کشید و توانست به یک پیروزی ارزشمند دیگر برسد. این پیروزی در حالی بود که فیروزجا با مهره سیاه به میدان آمده بود. در کارنامه سرگئی کاریاکین قهرمانی سریع و برق آسا دیده می شود. او موفق شده بود در گذشته قهرمان جام جهانی شود.

اولین سوپر استاد بزرگ ایران در  بازی پنجم مقابل  یان کریشتف دودا با ریتینگ سریع ۲۷۵۱ قرار گرفت که اولین باخت فیروزجا در دور پنجم رقم خورد. 

فیروزجا در دور ششم قرار است امروز (جمعه) مقابل لوون آرونیان سوپر استاد بزرگ ارمنی قرار بگیرد.

فیروزجا تا پایان دور پنجم با ۳.۵ امتیاز در رده ۴۲ قرار دارد. لازم به ذکر است که نفر اول این رقابت ها شطرنج‌باز چینی با ۴.۵ امتیاز است.

سارا سادات خادم الشریعه

این بانوی شطرنج باز ایرانی با ریتینگ سریع ۲۴۲۱ در دور اول مقابل حریف مغولستانی با ریتینگ ۲۱۹۰ قرار گرفت و توانست این حریف را در دور اول شکست دهد. او در دور دوم این رقابت ها مقابل شطرنج بازی از روس با ریتینگ سریع ۲۲۷۸ قرار گرفت و بازی را واگذار کرد. این بانوی شطرنج باز در دور سوم مقابل حریفی از مغولستان قرار گرفت و پیروز شد. خادم الشریعه در دور چهارم این رقابت ها مقابل بی بی سارا از قزاقستان با نتیجه تساوی متوقف شد. این حریف قزاقی با ریتینگ ۲۳۱۱ در این رقابت ها شرکت کرده بود.

در بخش سرعتی بانوان روز گذشته ۴ بازی صورت گرفت و ادامه رقابت ها امروز جریان خواهد داشت.

میترا حجازی پور

این شطرنج باز  قهرمان سابق بانوان ایران و آسیا است که مدتی  در فرانسه زندگی می کند در این دوره از رقابت ها با پرچم ایران مسابقه می‌دهد.

حجازی پور در اولین بازی خود با ریتینگ سریع 2253 مقابل حریفی با ریتینگ 2518 بازی را واگذار کرد. این شطرنج باز ایرانی در دور دوم مقابل حریفی با ریتینگ  2164 قرار گرفت و توانست این بازی را پیروز شود و اولین امتیاز خود را دریافت کند. در دور سوم حجازی پور به کاستنیوک با ریتینگ 2538 باخت. این شطرنج باز ایرانی در دور چهارم هم شکست خورد.

آتوسا پورکاشیان

آتوسا پورکاشیان قهرمان سابق بانوان ایران و آسیا اکنون ساکن آمریکا پس از مدت ها دوری از میادین جهانی، بار دیگر با پرچم ایران دست به مهره شده است.

پورکاشیان با ریتینگ سریع 2299 در اولین دور این رقابت ها مقابل حریف روسی با ریتینگ 2019 قرار گرفت. او توانست این شطرنج باز  را در دور اول شکست دهد. این شطرنج باز در دور دوم مقابل  والنتینا گونینا از روسیه  با ریتینگ 2434 قرار گرفت و در یک بازی نسبتا دشوار توانست از این حریف قدرتمند تساوی بگیرد. در دور سوم پورکاشیان با عبدومالک از قزاقستان با ریتینگ 2484 به رقابت پرداخت و در آخر شکست خورد. پورکاشیان در دور بعد مقابل حریفی با ریتینگ  2016 قرار گرفت و پیروز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۶ ۱۴:۲۳

لطفا در خصوص خارجی ها هم اطلاع رسانی کنید ممنون، به امید موفقیت ایران

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۶ ۱۴:۳۵

واقعا نمی دونم چرا این شطرنج بازانی که در خارج بازی می کنند برای تیم ایران در این مسابقات حضور دارند!!!! آیا صحیح است که با هزینه ایران در این مسابقات شرکت کرده ولی در جای دیگر زندگی کنند؟! حداقل شطرنج بازان جوان ایران را به این مسابقات می‌بردید تا دلمون حداقل به خاطر هزینه‌ها نسوزه!!!!!