• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 98100704912
  • خبرنگار : 71498

بنزین تک‌نرخی ۱۸۰۰ تومانی تکذیب شد

بنزین تک‌نرخی ۱۸۰۰ تومانی تکذیب شد

در پی مطرح شدن برخی اظهارات درباره تک‌نرخی شدن بنزین از روز دوشنبه هفته جاری با قیمت ۱۸۰۰ تومان، وزارت نفت صراحتا اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.

به‌گزارش ایسنا، به تازگی صحبت‌هایی درباره بنزین در برخی رسانه‌ها به نقل از یک نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح و عنوان شده که با بنزین تک‌نرخی یعنی نرخی ثابت ۱۷۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان هم اصل ۷۵ رعایت می‌شود، هم مردم رضایت دارند و هم درآمد دولت تامین و در عین حال جلوی رانت و فساد هم گرفته می‌شود.

در این اظهارات درباره احتمال تک‌ترخی شدن قیمت بنزین در بودجه ۹۹ اعلام شده که مجلس در سال ۹۸ به خاطر حکم حکومتی در مورد بنزین نمی‌توانست ورود پیدا کند اما در سال ۹۹ با چند شرط می‌تواند به موضوع بنزین ورود داشته باشد. اصل ۷۵ قانون اساسی می‌گوید ما حق نداریم یک ریال درآمد دولت را کم کنیم و یک ریال هم نمی‌توانیم هزینه آن را افزایش دهیم. در واقع درآمد را می‌توانیم افزایش دهیم و هزینه را نیز می‌توانیم کاهش دهیم ولی عکس آن نمی‌توانیم عمل کنیم.

این صحبت‌ها در حالی است که کسری نوری - مدیر روابط عمومی وزارت نفت - اعلام کرده است که در پی مطرح شدن شایعه تک‌نرخی شدن بنزین از روز دوشنبه هفته جاری با قیمت ۱۸۰۰ تومان، وزارت نفت صراحتا اعلام می‌کند این خبر صحت ندارد و این موضوع در مجموع وزارت نفت به‌عنوان مجری طرح، نه مطرح است و نه فردی از آن اطلاع دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۷ ۱۵:۲۵

یعنی دولت ...از خیر بنزین 3000 تومنی می گذرد ...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۷ ۱۵:۳۸

این نماینده اجرای پیشنهاد خود را برای سال 99 مطرح کرده است ! اما چرا وزارت نفت آنرا برای همین روزها که مطرح نبوده تکذیب کرده است، یا خبر را درست متوجه نشده اند یا شایعه ای راه افتاده که خواستند جلو آن را بگیرند! در هر صورت اگر مجلس تصویب کند وزارت نفت فقط نقش مجری را دارد

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۷ ۱۹:۴۰

واقعا؟ فکر می کنید مجلس قانونگذار باشد؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۷ ۱۹:۵۲

کسی باورتان نمی کند! سخنگوی دولت صبح همان روز بنزین سهمیه بندی! هر گونه سهمیه بندی را تکذیب کرد شما هم هر گونهتغییر در نحوه بنزین را تکذیب کردید و نیمه شب کاری کردید که نباید میکردید!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۷ ۲۱:۳۸

فقط چرا قیمت بنزین ؟ الان همه رفتن یه کپسول ال پی جی گذاشتن تو ماشینشون به خیال خودشون دارن صرفه جویی می کنن بوشم ما رو خفه کرده والا توی شهرستانا همینه لطف کنید قیمت ال پی جی رو هم به قیمت بنزین برسونید جلوی شرو بگیرید

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۰۱:۱۳

... چرا انقدر شوک و استرس به مردم وارد میکنید؟ گرونی چند درصد؟ چقدر باید تورم رو تحمل کنیم؟ مگه یه کارمند یا کارگر اول سال چقدر به حقوقش اضافه شده که این همه باید چوب بی تدبیری مسئولا رو بخوره؟ ...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۳:۵۹

لعنت به بنزین که وجودش ازجان انسان هابیشتراست.