• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98100704946
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۷ دی بخوانید؛

واکنشها به رزمایش مشترک ایران،روسیه و چین/سناریوهای نمایندگان برای بنزین/هشدار ۹دی برای نااهلان

واکنشها به رزمایش مشترک ایران،روسیه و چین/سناریوهای نمایندگان برای بنزین/هشدار ۹دی برای نااهلان

جزئیات دومین روز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین/ ۹ دی هشداری برای نااهلان داخلی و دشمنان خارجی/ مرور اخرین اخبار انتخاباتی/ تهیه پیشنویس افزایش تعرفه حق التحریرها/ سناریوهای مختلف برای بنزین در سال آینده و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، هفتم دی ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی  رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین به بیان جزئیات دومین روز برگزاری این رزمایش پرداخت و گفت: در جریان دومین روز برگزاری رزمایش مرکب دریایی ارتش‌های ایران، روسیه و چین، بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده، ناوگروه‌ها از محل‌های استقرار خود جدا شدند و به مناطق تمرین گسترش پیدا کردند.

فرمانده ناوگروه روسیه در این رزمایش نیز گفت: اولین پیام این رزمایش «امنیت دریایی» است و این همکاری مشترک سه کشور نشان‌دهنده این است که امنیت در این منطقه برقرار است.

در همین رابطه روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی با اشاره به اینکه رزمایش سه جانبه ایران، روسیه و چین پیامی به آمریکا و دیگر کشورهای غربی است، نوشت: ایران برای پیشرفت با قدرتمندان دوست می‌شود.

همچنین وزیر موقت نیروی دریایی آمریکا در واکنش به آغاز رزمایش دریای مشترک ایران، روسیه و چین، درباره "اقداماتی که با شروع این رزمایش و متاثر از آن در آینده انجام خواهد شد" هشدار داد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز در گزارشی به اهداف پنهان رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین پرداخته و آن را تلاشی برای رویارویی با آمریکا قلمداد کرد.

رئیس ستاد ارتش ایران هم اعلام کرد: هر شناور یا هر پرنده‌ای را که وارد محدوده رزمایش مرکب ایران، روسیه و چین‌ شود، می‌زنیم.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۹ دی استان تهران با اشاره به اهمیت بزرگداشت یوم الله ۹ دی سال جاری گفت: امروز دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی، جایگاه ولایت را نشانه رفته اند و در این راستا نهم دی بهترین فرصت برای تجدید میثاق ملت ایران با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری است. وی افزود: فتنه هیچگاه تمام نمی شود و امروز ما گرفتار فتنه های جدیدی هستیم و ۹ دی به دنبال هشدار دادن نسبت به فتنه های روز است.

همچنین قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ۹ دی هشداری برای نااهلان داخلی و دشمنان خارجی است؛ گفت: شعار یوم الله ۹ دی سال ۱۳۹۸ «یوم‌الله ۹ دی؛ مظهر بصیرت، ولایت‌مداری و عبور از فتنه‌ها» انتخاب شده است.

گزارشی از آخرین اخبار انتخاباتی از جمله گلایه جدی عارف از تایید صلاحیت‌ها ، تلاش حداد برای جذب آرای خاکستری، اقدام طاقت فرسای شورای نگهبان و... را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی نمایندگی قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما درباره مطالب مطرح شده در یکی از قسمت‌های مستند «مه شکن» که در رسانه ملی پخش شده است، جوابیه‌ای تصویری صادر کرد.

بهروز بنیادی، عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه لایحه سال ۹۹ گفت که نمایندگان سناریوهای مختلفی درباره‌ی بنزین در سال آینده دارند و به دنبال این هستند که این وضع را به عدالت نزدیک‌تر کنند.وی افزود: یکی از نکاتی که در ذهن نمایندگان وجود دارد این است که چطور می‌توان وضعیت بنزین را به نحو بهتری مدیریت کرد؛ اما این که مصوبه جدیدی در این باره وجود داشته باشد یا نه هنوز نمی‌توان در این باره به صورت قطعی اظهار نظر کرد.

علی اکبر ولایتی در دیدار با روسا و شیوخ قبایل و عشایر سوریه تصریح کرد: ما مخالف ایجاد منطقه حائل به وسیله بیگانگان و دخالت خارجی در سوریه یا هر نقطه‌ای از منطقه هستیم چرا که به معنای تغییر بخشی از منطقه و جدا کردن کشورها و سپردن اداره آن به بیگانگان است که بی‌تردید در تضاد با منافع سوریه قرار دارد و معارضان جدی و ریشه‌ای حکومت و مردم سوریه در منطقه حائل قرار گرفته و از آنها حمایت میشود، در حالی که آنان جنایتهای زیادی در سوریه مرتکب شدند و چگونه ممکن است برای‌شان امنیت ایجاد کنیم و منطقهای از سوریه را به آنها بدهیم که این اقدام به معنای تجزیه عملی سوریه خواهد بود.

پذیرش FATF مانع دور زدن تحریم‌ها یا...

برخی معتقدند با تصویب FATF امکان دور زدن تحریم‌ها در شرایط فشار حداکثری و تحریم‌های آمریکا از بین می‌رود و این به نفع کشور نیست، این در حالی که تسهیل تجارت کشور با دولت است و قطعا دولت برای آن برنامه دارد.

در همین ارتباط ابوالفضل سروش، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی پیوستن به FATF را توجه به خواست مردم دانست و گفت: اگر این انفاق رخ ندهد تبدیل به بهانه جدیدی برای دوچندان کردن فشارهای اقتصادی علیه کشور و مردم خواهد شد. به گفته وی در شرایط نابرابری شکل گرفته علیه کشورمان در جامعه بین المللی فرصت آزمون و خطای بیشتر از ایران گرفته شده لذا به تعبیری دیگر ما گزینه دیگری جز پیوستن به این کنوانسیون مالی نداریم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه همایش "گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی" از تهیه پیشنویس افزایش تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این طرح در آینده نزدیک تصویب و ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha