• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98100705045
  • منبع : نهادها و احزاب

دیدگاه حزب توسعه ملی ایران اسلامی نسبت به انتخابات دوم اسفتد ماه

دیدگاه حزب توسعه ملی ایران اسلامی نسبت به انتخابات  دوم اسفتد ماه

حزب توسعه ملی ایران اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای به بیان نقطه نظرات این تشکل سیاسی در مورد انتخابات دوم اسفند ماه پرداخت.

به گزارش ایسنا در ‌اطلاعیه حزب توسعه ملی ایران اسلامی با یادآوری اینکه از دهم آذرماه سال جاری مراحل اجرایی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد و تاکنون چهار مرحله مهم آن به پایان رسیده، آمده است:این مراحل عبارتند از تشکیل هیات‌های اجرایی، ثبت نام داوطلبان نمایندگی، ارسال پاسخ استعلام صلاحیت داوطلبان توسط مراجع چهارگانه قانونی و رسیدگی به صلاحیت‌های داوطلبان در هیات‌های اجرایی.

در این  اطلاعیه با اشاره به اهیمت انتخابات پیش رو تصریح شده است: این انتخابات علاوه بر اهمیت و حساسیتی که هر انتخاباتی در کشور دارد، به دلیل شرایط بحرانی و نگران کننده موجود در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی،نیازمند مشارکت گسترده و وسیع عمومی است تاپیام‌آور چندباره درخواست اصلاح و بهبود امور از طرق قانونی برای حاکمان باشد و دشمنان را بابت تعبیر خواب‌های شومی که برای این ملک و ملت دیده‌اند، ناامید سازد.

حزب توسعه ملی ایران اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه هیا‌ت‌های اجرایی می‌افزاید: در بیان اهمیت هیات‌های اجرایی انتخابات، همین بس که بدانیم براساس قانون، کار اصلی برگزاری و اجرای انتخابات، اعم از ثبت نام از داوطلبان، رسیدگی به صلاحیت آنان، تعیین مکان و اعضای شعب اخذ رای، شمارش آرا و سرانجام جمع بندی و صورتجلسه نتیجه پایانی انتخابات برعهده این هیات‌ها است.

در ادامه این بیانیه همچنین به فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم پرداخته شده  و با مروری بر آنچه در این دوره  به زعم اعضای حزب توسعه ملی ایران اسلامی گذشت به سومین مرحله اجرایی انتخابات که تاکنون انجام شده است، پرداخته و آن را پاسخگویی به استعلامات سوابق داوطلبان از جانب وزارت اطلاعات، دادگستری، ثبت احوال و نیروی انتظامی، به عنوان مراجع چهارگانه قانونی خوانده است.

این تشکل سیاسی در ادامه با بیان انتقاداتی نسبت وضعیت بررسی صلاحیت‌ها در هیات های اجرایی عنوان کرد:  حزب توسعه ملی به طور خاص از شورای محترم نگهبان و هیات‌های نظارت انتخابات می‌خواهد تا با انتخاب مسیری مبتنی بر قانون و حفظ منافع ملی، ضمن جبران برخی سوء رفتارها در مراحل اولیه اجرایی انتخابات، مسیر پیش رو را در جاده امکان رقابت سالم، آزادانه، بی بهره از رانت‌های آشکار و پنهان قرار دهند. ما با صبوری و پرهیز از توجه صرف به منافع حزبی و جناحی، تمامی تلاش خود را برای امکان‌پذیر شدن مشارکت و رقابت در انتخابات، با ارائه فهرست انتخاباتی به همراه سایر احزاب اصلاح‌طلب بکار گرفته و خواهیم گرفت.

حزب توسعه ملی ایران اسلامی در پایان یادآورشده است که در صورت عدم بازنگری در وضع موجود بدلیل رد صلاحیت نامزدهای اصلی مد نظر، به ناچار راهی برای حضور در رقابت انتخاباتی برای ما وسایر اصلاح‌طلبان باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha