• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۲۳:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98100705199
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

بهره‌برداری از ۱۲۲۴ کیلومتر راه‌آهن در سال آینده

بهره‌برداری از ۱۲۲۴ کیلومتر راه‌آهن در سال آینده

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه سال ۹۹ بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده تا ۱۲۲۴ کیلومتر راه‌آهن جدید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

محمد باقر نوبخت شنبه ۷ دی‌ماه در حاشیه سفر خود به روستای سیف‎آباد شهرستان بردسکن در جمع خبرنگاران عنوان کرد: براساس گزارش خزانه طی ۹ ماهه سال جاری بالغ بر ۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طی چند ماه آینده چند بزرگراه و آزادراه افتتاح می‎شود، همچنین ماه گذشته ۴ استان کشور به شبکه سراسری ریلی متصل شدند، تا پایان سال آینده یک خط راه‌آهن از چابهار به سمت زاهدان با حدود ۵۲۰ کیلومتر احداث و افتتاح می‌‎شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: برای سال آینده و در بودجه سال ۹۹ بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است تا ۱۲۲۴ کیلومتر راه‌آهن جدید مورد بهره‎برداری قرار گیرد و به خطوط ریلی قبلی اضافه شود.

وی گفت: خطوط ریلی حدود ۱۰ هزار کیلومتر بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۸۳۴ کیلومتر راه‌آهن احداث شده و ۱۲۲۴ کیلومتر برای سال آینده مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت.

نوبخت اظهار کرد: اگرچه انتقادهایی مبنی بر این می‎شود که منابع بودجه محدود است، اما تلاش شده از بودجه استفاده هدفمند و بهینه گردد، در همین راستا برای سال آینده ۱۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان فقط برای فقرزدایی سرمایه‎گذاری می‎شود.

وی اظهار کرد: در بخش محرومیت‎زدایی از روستاها تلاش می‌شود با احداث مسکن و کمک‎هایی از طریق بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی اقدامات ارزشمندی صورت گیرد، همچنین تلاش می‏‌شود در کنار طرح‎های بنیادی و زیربنایی از حضور در روستاها نیز غافل نشویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تحریم‎ها چه خللی در بودجه ایجاد کرده‎اند، گفت: اکنون در یک جنگ اقتصادی هستیم از کسانی که قضاوت و داوری می‎کنند، انتظار داریم بدانند در چه شرایطی از نظر منابع درآمدی قرار داریم.

وی عنوان کرد: برای صادر کردن یک بشکه نفت باید از دریاها و اقیانوس‎های پرخطری عبور کنیم، با همه مشکلات وابستگی بودجه عمومی سال آینده به نفت که ۵۳۰ هزار میلیارد تومان‌ پیش‌بینی شده از ۱۰ درصد هم کمتر شده است.

نوبخت افزود: ۴۸ هزار میلیارد تومانی که از فروش نفت به دست می‎آید برای طرح‎های عمرانی خواهد بود و هر چه نفت به فروش برسد حتی یک ریال آن وارد بودجه جاری نخواهد شد و تمامی آن برای طرح‎های عمرانی اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: به رغم اینکه برخی کشورها هنوز به دنبال مذاکره با ایران هستند اما نباید فراموش کرد که زمانی با آن‌ها مذاکر کردیم اما نتیجه چه شد؟ به هیچ وجه به امید مذاکراتی که آن‌ها از آن یاد می‎کنند نیستیم، از امکانات ملی و داخلی کشور استفاده می‎کنیم به همین دلیل در این مرحله بیش از گذشته اتحاد و همدلی همه گروه‎های سیاسی و جناحی لازم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha