• یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98100805242
  • خبرنگار : 71638

پس از نایب قهرمانی جهان در روسیه

فیروزجا تغییر تابعیت را تایید کرد/ بازی نابغه شطرنج برای فرانسه!

فیروزجا تغییر تابعیت را تایید کرد/ بازی نابغه شطرنج برای فرانسه!

علیرضا فیروزجا موفق به کسب مدال نقره مسابقات سریع شطرنج قهرمانی جهان شد. او پس از این رقابت‌ها با بیان اینکه قدردان زحماتی که در ایران برایم کشیده شده هستم، گفت که از این پس برای فرانسه بازی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فیروزجا با درخشش در روز پایانی پس از ماگنوس کارلسن از نروژ در رده دوم مسابقات سریع شطرنج قهرمانی جهان ایستاد. ۵۰ هزار دلار، جایزه نقدی نایب قهرمان این بخش از رقابت‌هاست.

او در این مسابقات سرگئی کاریاکین، سوپر استاد بزرگ روسیه، و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ که قهرمان سابق شطرنح برق‌آسای دنیاست را شکست داد. دیگر پیروزی ارزشمند او در دور پایانی مقابل شهریار ممدیاروف از جمهوری آذربایجان (نفر هفتم حال حاضر جهان) رقم خورد.

فیروزجا پس از پایان این رقابت‌ها در پاسخ به اینکه آیا انتظار کسب مدال در این رقابت‌ها را داشته است؟ گفت: در روز دوم خیلی بد بازی کردم و نیاز داشتم که روز سوم خیلی خوب بازی کنم. خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم. این با ارزش ترین موفقیتی است که به دست آورده‌ام.

او درباره احساسش از اینکه دیگر با پرچم ایران بازی نخواهد کرد، گفت: مشکلاتی بر سر راهم قرار داشت اما قدردان زحماتی هستم که در ایران برایم کشیده شد.

اولین سوپر استاد بزرگ ایران در پاسخ به اینکه کدام کشور را برای ادامه فعالیت‌های شطرنج خود انتخاب کرده است؟ گفت: احتمالاً برای فرانسه بازی خواهم کرد زیرا اکنون آنجا زندگی می‌کنم.

پیش از این مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج ایران در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در خصوص تغییر تابعیت احتمالی فیروزجا و حضورش در فرانسه اظهار کرده بود: فیروزجا در حال حاضر اقامت فرانسه را دارد و ممکن است تغییر تابعیت او حتی برای آمریکا نیز باشد و بخواهد زیر پرچم فرانسه یا آمریکا در مسابقات شرکت کند اما در شرایط کنونی از نظر قانونی تغییر پرچم برای فیروزجا وجود ندارد و حداقل تا شهریور ۱۴۰۰ باید زیر پرچم ایران در مسابقات حضور پیدا کند.

پهلوان زاده اضافه کرد: بنابراین امکان تغییر تابعیت برای او در شرایط کنونی وجود ندارد مگر این که هیات رییسه فدراسیون جهانی رای نهایی را صادر کند که این ورزشکار می‌تواند تغییر تابعیت دهد، در غیر این صورت شرایط قانونی برای تغییر تابعیت او وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۰۸:۴۸

مثل آب خوردن ستاره‌هاي كشور را از دست مي‌دهيم. انگار نه انگار

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۰:۱۱

دمت گرم آقاي فيروزجا

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۰:۲۶

این ملت مرد می‌خواهد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۰:۳۷

خدا رو شکر. یه نفر دیگه هم راحت شد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۰:۵۲

کسی پشت اسبی نشسته بوده و دشمنش پشت او. برای این که دشمن را بکشد خنجر را در شکم خود فرو می‌کرد تا از پشت خارج شده و به دشمنش بخورد. مسابقه ندادن با اسراییل شده چنین چیزی. اسراییل هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد و ورزشکاران ما متضرر میشوند. یا اعزام نمی شوند یا الکی میبازند و یا ....

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۲:۲۸

چه ربطی داره ؟!

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۱:۳۶

دیدین تو هر زمینه‌ای گل و بلبل هستیم. از اقتصاد تا فرار مغزها

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۱:۵۳

دمت گرم آقای فیروزجا، هرجا هستی موفق باشی. ما هم اگه می‌تونستیم از این کشور می‌رفتیم.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۲:۳۸

قبلا که گفتی بودید نمی‌ره؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۳:۰۴

خب بره به سلامت. شطرنج که آب و نون برای بقیه نمیشه. من کلا با ورزش مخالفم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۳:۱۴

این کلمات را به نمایندگی از ملت ایران می‌نویسم : این چه مرگیه که همیشه سر همه چیز باید شل کن سفت کن راه بیندازید. آنقدر این بازی را درآورده اید که سرگیجه گرفته ایم نمی دانیم باید بالا بیاوریم یا نه !!!! عق بزنیم ، عق نزنیم !!!!!!! میشه، نمیشه؛ میره، نمیره؛ میاد، نمیاد؛ بگم بگم ، نگم نگم؛ اموراتتان با یک کلام نمی‌گذرد ، آره دیگه با یک کلام که رفت و خلاص نمی شود روی اعصاب مردم راه رفت . بایا این آقا رفت به سلامت، مشرف،

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۲۳

به خدا خسته شدیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۵:۴۰

آرزوی موفقیت بیش‌تر زیر پرچم فرانسه برای این جوان برومند داریم. بسیار کار به جا و شایسته‌ای کردن. آفرین

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۸:۴۷

اینهم یک افتضاح دیگر!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۸:۴۷

خیلی هم عالی، مثل همه‌ی ما ایران را دوست دارد اما شرایط مدیریت کنونی را خیر. در کنارش یک بار زندگی کردنش را هم ارزشمند می‌داند و می‌خواهد در شرایط بازتری به فعالیت حرفه‌ای ادامه دهد. هیچ ایرادی ندارد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۲۳:۰۵

خوش به حالت. ان‌شاءالله همیشه موفق باشی.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۰ ۱۸:۲۰

چرا داریم نابغه هامون و از دست می‌دیم؟