• یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 98100805638
  • منبع : نمایندگی مازندران

شبکه‌سازی اتصال زنجیره پوشاک مازندران در دستور کار قرار دارد 

مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران

ایسنا/مازندران مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران گفت: ایجاد شبکه‌سازی اتصال زنجیره پوشاک و لباس در مازندران یکی از راه‌های تسهیل‌گری تولید کننده، فروشنده و مصرف کننده بوده است که ایجاد این شبکه از ماموریت‌های جهاد دانشگاهی استان است.

رمضان مهدی‌زاده عصر دیروز در مراسم نخستین باز طراحی لباس در مازندران که در دنیای آرزو برگزار شد، با بیان اینکه طراحی مد و لباس از نظر صنعتی یک جایگاه تاریخی دارد، اظهار کرد: اگر کسی یک محصول زیبا تولید کرده می‌تواند ادعا کند که در آن ایده خلاقیت به خرج داده و اگر محصولش خواهان نداشته باشد، نمی‌تواند بگوید نوآوری ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: نوآوری جایی بوده که از خلاقیت فرد خلاق، تقاضای بازار ایجاد شود و محصولش در اختیار مصرف کننده قرار گیرد و مصرف کننده توان پرداخت آن را داشته است.
مدیر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه طی ۷ سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی در استان مازندران ثبت نام کردند، خاطر نشان کرد: از بین ۶۰۰ عنوان شغلی، ۲۷ هزار نفر در صنعت پوشاک نام نویسی کردند که این امر نشان دهنده مزیت استان بوده است چراکه مازندران با ۳۰ میلیون مسافر در سال می‌تواند سهم تولید پوشاک را به خود اختصاص دهد.
مهدی‌زاده یادآور شد: یک طرح تحت عنوان مشاغل خانگی در سطح ملی اجرا خواهد شد که کار فرمای آن اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، ناظر آن وزارت کار و مجری این طرح جهاد دانشگاهی استان بوده است.

۴۵ اثر به نمایشگاه برای بازدید ارسال شد

حمیده ایرانی دبیر جشنواره نخستین باز طراحی لباس در مازندران در ادامه گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با انجمن پارچه و طراحان لباس خانه هنرمندان داشتیم اقدام به تدوین فراخوانی از طریق شبکه‌های اجتماعی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ اثری که به دست ما رسید، تعداد ۴۵ اثر به نمایشگاه راه یافت  و توسط ۴ استاد مورد داوری قرار گرفت اما بخش مسابقه نیز با حضور ۴۰ نفر برگزار شد و برگزیدگان در این مسابقه انتخاب شدند.
دبیر جشنواره نخستین باز طراحی لباس در مازندران یادآور شد: مجتمع دنیای آرزو ساری، موسسه طراحان مد جهاد دانشگاهی، خانه مد علایی، طرح ملی مشاغل خانگی، برند مد بافت از اسپانسر های مالی و معنوی این مسابقه بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.