• یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98100805690
  • خبرنگار : 71415

افشای تلاش‌های موسسه تونی بلر برای عقد قرارداد با اتحادیه اروپا

افشای تلاش‌های موسسه تونی بلر برای عقد قرارداد با اتحادیه اروپا

دیلی‌تلگراف فاش کرد به رغم مخالفتهای سفت و سخت تونی بلر با بریگزیت و تلاشهایش برای جلوگیری از این اتفاق، موسسه‌ای متعلق به او از اتحادیه اروپا درخواست دریافت بودجه کرده بود.

به گزارش ایسنا، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس چه قبل از برگزاری همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ درباره خروج کشورش از اتحادیه اروپا و چه بعد از آن در مخالفت با بریگزیت تبلیغ می‌کرد. چند ماه بعد از برگزاری همه‌پرسی، تاسیس یک انستیتوی غیرانتفاعی متعلق به خودش را که در راستای  حمایت از جهانی‌سازی فعالیت داشته، اعلام کرد؛ انستیتویی که تا کنون پذیرای یک سری کمکهای مالی از جانب دولت آمریکا و همچنین عربستان سعودی بوده است.

با این حال نشریه دیلی تلگراف گزارش کرد، به یک مجموعه ایمیل دست پیدا کرده که نشان می‌دهند مقامهای این موسسه در فوریه ۲۰۱۸ یعنی زمانی که تونی بلر به دیدار نیوِن میمیکا، کمیسیونر وقت توسعه و همکاری بین الملل اروپا رفت، شروع به مذاکره درباره بستن قرارداد با اتحادیه اروپا کردند.

بر اساس سندی به تاریخ  ژوئیه ۲۰۱۸ یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرده، انستیتوی غیرانتفاعی تونی بلر موسوم به انستیتوی "تغییر جهانی" اظهار تمایل کرده تا با اتحادیه اروپا همکاری نزدیکتری داشته و فرصتهای دریافت حمایت مالی از این بلوک را بررسی می‌کند.

در این سند همچنین تصریح شد که تونی بلر پولهایی را از جانب یک سری دولتها به جهت انجام یک سری "مبادله‌ها و مشورتها" در کنار پولهای اهدایی دیگری از جانب چند سازمان خیریه‌ و دولت آمریکا دریافت کرده است.

به نوشته دیلی تلگراف، آنا گالو آلوارز،  می‌گوید وضعیت این انستیتو به عنوان یک سازمان غیردولتی بین المللی ایده‌آل است چون می‌تواند قراردادهای اتحادیه اروپا را  داشته باشد. او در ادامه نوشته است: اگر شما قرار باشد تنها یک شرکت منحصر به بریتانیا باشید در صورت اجرای یک بریگزیت بدون توافق برخی برنامه‌های شما با محدودیت روبرو می‌شود.

در ادامه مقامات این انستیتو گفتند که انستیتو در بریتانیا ثبت شده اما در حال بررسی انتقالش به یک "کشور شریک اتحادیه اروپا" در صورت برخوردن به یک بریگزیت بدون توافق هستند.

این سند مربوط به یک هفته بعد از آن که تونی بلر در اظهاراتی علنی نسبت به فاجعه بار بودن یک بریگزیت بدون توافق برای انگلیس هشدار داد است.

این گزارش دیلی تلگراف صحبتی از هر گونه قانون شکنی احتمالی از سوی تونی بلر نکرده اما باعث شفاف تر شدن ماهیت روابط او با اتحادیه ‌اروپا می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۱۴:۰۱

کثیف تر از این بلر نیست