• دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98100906153
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

پیامد خارجی فتنه، امیدواری دشمن است

پیامد خارجی فتنه، امیدواری دشمن است

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فتنه ها پیامدهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و بین المللی دارند که پیامد خارجی فتنه، امیدوار کردن دشمن به براندازی نظام اسلامی است.

خداداد فلاح، شامگاه یکشنبه هشتم دی ماه در اجتماع مردمی گرامیداشت یوم الله ۹ دی در خمینی شهر اظهار کرد: برای جلوگیری از فراموش شدن تاریخ انقلاب اسلامی برگزاری بزرگداشت حماسه هایی همچون ۹ دی با اهمیت است.

وی در مورد حوادث سال ۸۸، گفت: انتخاباتی که با فتنه به تلخی پیوست و آشوب های هشت ماهه ای که در روز عاشورا به توهین به ائمه انجامید سرانجام با خروش مردم در ۹ دی خاموش شد و این بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بصیر را کسی دانست که از تاریخ عبرت بگیرد و افزود: از پیامدها، زمینه ها و عناصر به وجود آمده فتنه ها باید عبرت گرفت.

فلاح به زمینه های شکل گیری فتنه۸۸ و توطئه آبان ۹۸ پرداخت و گفت: این عوامل به دو دسته تقسیم می شوند. در دسته خارجی نقشه دشمن براندازی نظام اسلامی بود. در سال ۸۸ دشمن به دلیل شکست از راهبرد پیش رویش راهبرد براندازی نرم یا نافرمانی مدنی را پیش گرفت و در سال ۹۸ به دلیل شکست های پی در پی از محور مقاومت راهبرد توطئه داخلی و جنگ امنیتی را پی گرفت.

وی رویکرد دشمن را در سال ۸۸ دو قطبی سازی عنوان کرد و ادامه داد: از بنیادهای دموکراسی محوری مانند بنیاد صلح استفاده می کنند چون در زمان انتخابات با توجه به شکافی که در جامعه ایجاد می شود زمینه را برای براندازی مهیا می دانند و از الگوی انقلاب های رنگی استفاده می کنند و  امسال  از الگوی بی ثبات سازی استفاده کردند.

فلاح افزود: دشمن افراد کارکشته ای را برای این اهداف به کار می گیرد، برای بی ثبات سازی ایران از مدل عراق و لبنان استفاده می کند و با استفاده از بستر نارضایتی های اجتماعی بر اوضاع سوار می شود. فتنه ها پیامدهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و بین المللی دارند که پیامد خارجی فتنه، امیدوار کردن دشمن به براندازی نظام اسلامی است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به تحریم های آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی گفت: این تحریم ها بر کدام قشر فشار بیشتر می آورد؟ مردم یا حاکمیت؟ پس چطور دایه حمایت از مردم را دارند؟ دشمن عرضه حادثه سازی را در ایران ندارد، اما موزیانه بر بستر حوادث سوار می شود.

وی اساس رویکرد آمریکا را دشمنی با مردم ایران عنوان کرد و گفت: دشمن در سال ۸۸ بر بستر وقایع سیاسی و اجتماعی که قبل انتخابات شکل گرفت سوار شد و بعد از انتخابات نیز با کلید زدن پروژه تقلب به خیال خود اهدافش را پی گرفت. امسال نیز بر بستر نارضایتی های اقتصادی و شوک افزایش قیمت بنزین سوار شد.

فلاح در مورد پیامد فتنه ها گفت: این توطئه ها برای ایران پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و بین المللی دارد. در این توطئه ها ۲۰ میلیارد تومان خسارت اقتصادی معادل یک سوم بودجه عمرانی سال به کشور وارد شده است.

وی با تاکید بر تاثیر روشنگری رهبری در خنثی نمودن فتنه در مورد نقش مردم در این فتنه ها گفت: مردم در این دو اتفاق فتنه دشمنان را خنثی کردند. با حضور مردم در این دو فتنه امنیت فراهم شد. ایجاد سرمایه اجتماعی برای کشور که در مناسک سیاسی برای نظام سرمایه اجتماعی ایجاد می شود و این بیانگر پشتیبانی مردم از نظام است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: توطئه دشمن خنثی شد، اما حملات رسانه ای وجود دارد و اعتمادزدایی نسبت به حاکمیت و ایجاد تردید به حاکمیت در دستور کار آن هاست. آن ها در آستانه انتخابات به دنبال مشروعیت زدایی از نظام جمهوری اسلامی هستند.

فلاح به توانمندی های ایران اشاره کرد و گفت: امروز در توانمندی دفاعی به حدی رسیده ایم که با چین و روسیه به عنوان یک نیروی قدرتمند در دنیا رزمایش برگزار می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha