• دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98100906325
  • خبرنگار : 71605

در همایش تخصصی "طرح تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی" مطرح شد

دانشگاه باید به سمت اقتصاد پایدار حرکت کند/وجود دو پله برای ارتقای دانشگاه آزاد

دانشگاه باید به سمت اقتصاد پایدار حرکت کند/وجود دو پله برای ارتقای دانشگاه آزاد

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه نخستین همایش تخصصی "طرح تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی" منشأ تحول در این حوزه باشد، اظهار کرد: ارتقای دانشگاه دو پله دارد؛ پله اول استاندارد کردن رفتارهای آموزشی، پژوهشی و فناوری و پله دوم ارتقای استانداردهای موجود است.

به گزارش ایسنا، دکتر جواد علمایی در نخستین همایش تخصصی "طرح تحول در علوم، مهندسی و کشاورزی" که صبح امروز در هتل فرهیختگان برگزار شد، گفت: امیدوارم برگزاری این همایش تخصصی، سرآغاز و منشأ تحول در این حوزه باشد و به تحول، شدت و سرعت بیشتری ببخشد.

وی با تأکید بر اینکه مؤثرترین رکن برای تحول در محیط دانشگاه، اساتید و اعضای هیأت علمی هستند، اظهار کرد: این موضوع یک ارزش بسیار بزرگ برای اساتید است، اما مسئولیت بزرگی نیز بر دوش آنها می‌گذارد که این امر مهم را در دانشگاه انجام دهند. توجه به استانداردها و تدوین مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی نیز باید از سوی اساتید انجام شود. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تحول در حوزه‌های مختلف آغاز شده است، گفت: از زمانی که مقام معظم رهبری مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده دکتر ولایتی گذاشتند، تحول شروع شد و امروز با تلاش تمامی مجموعه دانشگاه، این راه ادامه دارد.

علمایی، ضمن گرامیداشت نهم دی ماه تصریح کرد: این روز بزرگ که به نام "روز بصیرت" نام‌گذاری شده، بسیار حائز اهمیت است. واقعیت این است که تحول علم نیز برمبنای بصیرت صورت می‌گیرد و ما زمانی می‌توانیم تحول ایجاد کنیم که دارای بصیرت بوده و با شناسایی مشکلات موجود بتوانیم برای حل آنها چاره‌ای بیندیشیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت تحقق تحول در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ارتقای جایگاه دانشگاه، بهبود مستمر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، برنامه‌ریزی بلندمدت، ایجاد خودکفایی اقتصادی، توسعه همکاری‌های علمی ملی و بین‌المللی و گسترش همکاری­‌های صنعتی و کشاورزی ازجمله اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه است.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر این دانشگاه بخواهد تحول بزرگی داشته باشد، باید خود را ارتقا دهد، خاطرنشان کرد: ارتقای دانشگاه دو پله دارد؛ پله اول استاندارد کردن رفتارهای آموزشی، پژوهشی و فناوری است. این فعالیتی است که معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی آن را به جد دنبال می‌کند تا آموزش و پژوهش در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از وحدت رویه و استاندارد قابل قبول پیروی کنند. پله دوم برای ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی، ارتقای استانداردهای موجود است. این ارتقا باید تا جایی صورت گیرد که دانشگاه آزاد اسلامی به تراز اول در داخل کشور و به تراز مطرح در سطح بین‌المللی دست یابد.

علمایی با بیان اینکه دانشگاه برای ارتقا به اعضای هیأت علمی و امکانات نیاز دارد، گفت: امکانات موجود در دانشگاه آزاد اسلامی، بعضاً در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی وجود ندارد و این امر بسیار حائز اهمیت است و باید از آن استفاده کرد. همچنین اساتید این دانشگاه در حوزه بین‌الملل دارای مقالات و کتاب‌های منتشرشده‌ای هستند و از توان علمی بالایی برخوردارند. می‌توان گفت دانشگاه آزاد اسلامی برای ارتقا، هم اعضای هیأت علمی توانمند و هم امکانات بالایی دارد.

وی با اشاره به تفکیک معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار در این دانشگاه برای ایجاد تحول بود. ما نیز در معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی تحول را سرلوحه کار قرار دادیم و برمبنای آن شورای تحول در این حوزه تشکیل شد. در این شورا جلسات مکرری برگزار شد و موضوعات در ۱۰ کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. افراد نظریه‌پرداز و دارای ذهن پویا در این جلسات شرکت داشتند و موضوعات را بررسی می‌کردند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه باید بتواند به سمت یک اقتصاد پایدار حرکت کند، تصریح کرد: این دانشگاه دولتی نیست و باید با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، بر اقتصاد خود مبتنی بوده و به سمت حل مسائل کشور حرکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۲۲:۲۰

اینجانب با 25 سال سابقه هیئت علمی در دانشگاه آزاد که رشته ام بخاطر مدرک من تاسیس شده نمی دانم از زمانی که ولایتی آمده چکار مفیدی کرده که خبر ندارم؟ دانشگاه آزاد چه در قبل و چه حالا تحت پوشش هیچ قانون کار یا اداری و استخدامی کشور نیست و به این خاطر هر ظلمی را روا می دارد و هم اکنون با 40 درصد تدریس موظفی بیشتر حداقل 40 درصد کمتر از دولتی ها دریافتی داریم افزایش حقوق امسال هم حداکثر پنج درصد بوده است که از ابلاغیه ی مجلس و دولت هم تبعیت نکردند. با آمدن ولایتی کار بدتر شده و حالا دانشگاه آزاد از ما درآمد می خواهد و یا آنکه بجای آن علاوه بر ساعات موظف تدریس قبلی، معادل در آمد خواسته شده تدریس اضافه داشته باشیم وگرنه از حقوقمان به همان اندازه کسر می شود. از آنجا که از هیچ قانونی تبعیت نمی کند، هیچ جا هم نمی توان شکایت کرد. اکثر افرادی که ولایتی معرفی و مدیر و رییس کرده از دانشگاه های دولتی آمده اند و شناخت درستی از دانشگاه ندارند و دریافتی ایشان علاوه بر دانشگاه دولتی خودشان، مبلغ قابل توجهی هم از دانشگاه آزاد می گیرند. طرحی هم که در کمیسیون آموزش مجلس است تا وضع دانشگاه را اصلاح کند با لابی آقایان خاک می خورد. خبر گزاری محترم شما به دادمان برسید!!!!