• دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98100906388
  • خبرنگار : 71592

الحلبوسی حمله آمریکا به حشد شعبی را محکوم کرد/ درخواست برای برگزاری جلسه فوق‌العاده پارلمان

الحلبوسی حمله آمریکا به حشد شعبی را محکوم کرد/ درخواست برای برگزاری جلسه فوق‌العاده پارلمان

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به منظور بررسی حملات آمریکا به مواضع حشد شعبی خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده توسط پارلمان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری اسپوتنیک، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق صبح امروز (دوشنبه) خواستار حمایت از هیئت‌های دیپلماتیک و نیروهای ائتلاف بین‌المللی موجود در خاک کشورش شد.

محمد الحلبوسی همه را به خویشتنداری و عدم تنش به هر دلیلی فراخواند.

رئیس پارلمان عراق بار دیگر از همه گروه‌ها خواست تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عمل کنند.

الحلبوسی در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در الانبار عراق بر لزوم پایبندی به تامین امنیت هیئت‌های دیپلماتیک و نیروهای ائتلاف بین‌المللی که در خاک عراق هستند تاکید کرد.

در بیانیه پارلمان عراق محمد الحلبوسی حمله به مواضع حشد شعبی را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است:‌ در حالی که همه را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم بار دیگر از تمام گروه‌ها می‌خواهیم تحت فرامین فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عمل کنند.

از سوی دیگر، محمدرضا آل حیدر، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در بیانیه‌ای حمله اخیر آمریکا به مواضع حشد شعبی را محکوم و آن را حمله به نهاد نظامی، حاکمیت و تمامیت ارضی عراق عنوان کرد.

وی از پارلمان عراق خواست برای آگاهی از علل این نقض رخ داده جلسه فوق‌العاده برگزار کند تا این حملات مجدداً تکرار نشوند. آل حیدر از جامعه بین‌الملل هم خواست موضع روشنی درباره مداخلات آمریکا در دیگر کشورها، عدم احترام به حاکمیت آنها و تلاش برای تسلط بر کشورها اتخاذ کند.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر لزوم احترام به کنوانسیون‌های بین‌المللی و عدم ضربه زدن به تمامیت ارضی عراق و امنیت آن تأکید کرد.

در این راستا حشد شعبی اعلام کرده است، آمار تجاوز ددمنشانه آمریکا به مقرهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ حشد شعبی به ۲۵ شهید و ۵۱ زخمی رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha