• دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98100906779
  • خبرنگار : 30054

شتاب‌دهنده گرین تک چیست؟

شتاب‌دهنده گرین تک چیست؟

مفهوم شتاب‌دهنده اولین بار در سال ۲۰۰۵ با شروع به کار شرکت Y Combinator” معرفی شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گرین وب، با شکل‌گیری تدریجی اکوسیستم استارتاپی در کشور، مفاهیم مرتبطی همچون شتاب‌دهنده‌ها نیز نقش و اهمیت خود را در این اکوسیستم پیدا کرده‌اند.

شتاب‌دهنده چیست؟

  این مجموعه که توسط «پل گراهام» در کمبریج، ماساچوست آغاز شد و بعداً به سیلیکون ولی منتقل شد، همچنان یکی از شناخته‌شده‌ترین شتاب‌دهنده‌های استارتاپی است که شرکت‌هایی نظیر «Dropbox» ،«Airbnb»  و «Reddit»، از جمله خروجی‌های موفق برنامه‌های شتاب‌دهی آن محسوب می‌شوند.

شتاب‌دهنده‌ها از چه زمانی وارد ایران شدند؟

شتاب‌دهنده‌ها در ایران، ‌تقریبا همزمان با ورود استارتاپ ویکند در سال ۹۳ شروع به کارکردند؛ این شتاب‌دهنده‌ها تقریباً مشابه نمونه‌های خارجی در چرخه‌های زمانی متناوب، فراخوان جذب استارتاپ‌ها را اعلام می‌کنند و پس از پذیرش استارتاپ در زمینه‌های مرتبط با فعالیت خود، با خدماتی از قبیل فضای کار اشتراکی، آموزش‌های استارتاپی، سرمایه اولیه، مربی‌گری (Mentorship)، شبکه‌سازی و... را ارائه می‌دهند.

بازه زمانی و خدمات قابل‌ ارائه در هر شتاب‌دهنده‌ای متغیر است و بسته به نوع این خدمات درصدی از سهام استارتاپ را دریافت کرده و در سود و زیان این تجارت پرخطر شریک خواهند شد.

شتاب‌دهنده «گرین تک» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شتاب‌دهنده‌های مشهد، در بهمن‌ماه ۱۳۹۷ به‌عنوان اولین مجموعه در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مشهد،‌ با حضور وزیر جوان دولت، دکتر آذری جهرمی افتتاح شد.

مشکلات شتاب‌دهنده‌ها در دنیا

از آنجایی نرخ شکست استارتاپ‌ها بیش از ۹۰ درصد است و این آمار با توجه به مبلغ مورد نیاز سرمایه‌گذاری در هر استارتاپ، عدد بالایی خواهد بود،‌ شتاب‌دهنده‎ها در زمره پر ریسک‌ترین بیزانس‌ها قرار می‌گیرند و برای کاهش این خطرپذیری نیاز به طراحی یک‌راه‌حل کارآمد وجود دارد.

راه‌حل مشکلات

همواره شرکت‌های بزرگ، به دنبال راه‌حل برای رفع چالش‌های خود هستند و از طرفی استارتاپ‌ها به دنبال جذب مشتری برای محصولات یا خدمات خود می‌باشند؛ با دریافت پروژه‌های بزرگ از سوی کمپانی‌های قدرتمند در ابتدای امر و سپس جذب و شتاب دهی استارتاپ‌ها در گام‌های بعدی، می‌توان در کنار رفع چالش‌های این شرکت‌ها، دغدغه فروش محصول یا خدمات را از استارتاپ‌ها گرفت تا بتوانند روی کیفیت خروجی تمرکز کنند.

«گرین تک» که زیرمجموعه «هلدینگ دانش‌بنیان گرین وب» است، ۲۹ سال تجربه این هلدینگ را به دنبال دارد و با اعتبار خوبی که به این واسطه در عرصه مجموعه‌های دولتی و خصوصی،‌ حتی در میان شرکت‌های خارجی دارد،‌ می‌تواند نقطه اتصال مناسبی برای سازمان‌های بزرگ و کسب‌وکارهای کوچک باشد.

رفع چالش‌ها به کمک متد ساردینی

ماهی‌های «ساردین» وقتی در کنار هم حرکت می‌کنند، شبیه یک ماهی خیلی بزرگ به نظر می‌رسند؛ این ماهی‌ها به دلیل همراهی یکدیگر، در مواجهه با حمله‌ی ماهی‌های بزرگ‌تر با حفظ اتحاد، مانعِ ازهم‌گسیختگی می‌شوند و به‌خوبی مسیر را ادامه می‌دهند.

در راستای رفع چالش‌های شتاب‌دهنده‌ها، در «گرین تک»، با الگوبرداری از این حرکت طبیعی، استارتاپ‌ها را ذیل مگا پروژه‌های کمپانی‌های بزرگ خوشه‌بندی کرده و در جهت دستیابی به یک هدف مشترک، با روش «ساردینی»، به سمت آینده گام برمی‌دارد.

معرفی گرین تک

«گرین تک» در یکی از نقاط کانونی شهر مشهد واقع است و خدماتی که ارائه می‌کند شامل اعتبار اولیه، آموزش‌های لازم، منتورینگ، فضای کار اشتراکی و سایر امکانات موجود در سایر شتاب‌دهنده‌هاست، حوزه فعالیت این شتاب‌دهنده محدود به استارتاپ‌های مشهدی نیست و برای سایر استارتاپ‌ها خدمات شتاب‌دهی آنلاین را فراهم می‌کند.

همچنین شتاب‌دهنده «گرین تک» علاوه بر دفتر مرکزی مشهد، در کشورهای دانمارک، انگلیس و کانادا هم دارای دفاتر فعال است و با شتاب‌دهنده دانمارکی  Accelerace همکاری فعال دارد. دو استارتاپ GoWalk و KidLand نمونه‌هایی هستند که به همت واحد Export Center «گرین تک» توانستند جای خود را در میان رقبای بین‌المللی باز کنند.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از این شتاب‌دهنده برای شتاب دهی حضوری و یا آنلاین با این مجموعه تماس بگیرید یا از طریق این لینک با آن بیشتر آشنا شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha