• سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98101007118
  • خبرنگار : 50088

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی:

مصرف موادمخدر سالانه 200 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند

مصرف موادمخدر سالانه 200 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند

ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: سالانه هزینه‌های درمان و مصرف موادمخدر 200 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند.

محمدحسین صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سالانه بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان بابت درمان و مصرف سیگار در خراسان رضوی هزینه می‌شود که می‌توان این مبلغ را صرف امور ورزشی و فرهنگی استان کرد.

وی نرخ شیوع اعتیاد در استان را 2.7 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار از میانگین درگیری اعتیاد در کشور پایین‌تر است همچنین 18 تا 20 درصد افراد بالای 15 سال این استان درگیر مصرف سیگار هستند.

صالحی بیان کرد: در حال حاضر 9000 نفر معتاد متهاجر در استان وجود دارد که 10 درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش سن اعتیاد، گرایش بانوان به سمت مصرف موادمخدر و تغییر رویکرد مصرف از موادمخدر سنتی به صنعتی موارد مهمی هستد که نگرانی در این حوزه را چند برابر کرده است.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی، بیان کرد: بیش از 97 درصد مردم جامعه پاک هستند و برای جلوگیری از شیوع اعتیاد در جامعه باید راهکارهای پیشگیرانه مانند مبارزه با افسردگی، افزایش نشاط اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با این حوزه، بالا بردن سطح آگاهی مردم، آموزش مبارزه با اعتیاد در خانواده، فرزندپروری و آموزش‌های تاب‌آوری را فراگیر کرد.

وی عنوان کرد: اکنون 11 کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت 2000 نفر در استان فعالیت دارند که از این تعداد 2 واحد آن دولتی و بقیه خصوصی هستند.

صالحی اظهار کرد: هم مرز بودن با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده موادمخدر مشکلات فراوانی را برای این استان ایجاد کرده از این رو که تولید موادمخدر صنعتی و سنتی با هدف فروش در بازارهای جهانی در کشور همسایه انجام می‌شود و برای رسیدن به این هدف شوم، باید سرمایه زیادی برای تامین امنیت در ایران هزینه شود تا این مواد افیونی از مرزهای کشور وارد و به سایر کشورها فرستاده نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha