• سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98101007159
  • خبرنگار : 71560

یک عضو کمیسیون عمران:

ضعف و ناهماهنگی در مدیریت از عوامل اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک است

ضعف و ناهماهنگی در مدیریت از عوامل اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضعف مدیریتی و ناهماهنگی در بین دستگاه‌های مجری ریشه بسیاری از مسائل و مشکلاتی است که امروز جامعه با آن دست به گریبان است.

سید کمال‌الدین شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت اهتمام دولت برای اجرای قانون هوای پاک، با بیان اینکه «بیشتر مشکلات امروز کشور ناشی از ضعیف مدیریتی یا ناهماهنگی در انجام وظایف بین دستگاهی است» اظهار داشت: متاسفانه مجلس شورای اسلامی بر این باور است که تمام مشکلات با قانون‌گذاری حل می‌شود، در حالی که ما به اندازه کافی قانون داریم، اما آنچه که مشکل‌ساز است فقدان مدیریت و ناهماهنگی در بین دستگاه‌های مجری است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون هوای پاک ۲۳ دستگاه به عنوان متولی برای مقابله با آلودگی هوا مشخص شده است که خود این امر یکی از نواقص این قانون است. هر قانونی باید در گام اول یک متولی را تعیین کند که مسئولیت اجرای قانون را برعهده گیرد و سایر دستگاه‌ها که وظایف جزیی دارند در ذیل متولی امر، نقش خود را ایفا کنند.

شهریاری در ادامه تاکید کرد: پس در گام اول باید هماهنگی و همگرایی در بین دستگاه‌های مجری یک قانون وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به عوامل ریشه‌ای موثر در آلودگی هوای کلانشهرها بیان کرد: امروز ما در کشور ۱۳۰۰ شهر داریم، اما تنها چهار الی پنج کلانشهر درگیر مساله‌ آلودگی هستند که باید به دنبال دلیل ریشه‌ای این موضوع باشیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم توزیع متوازن جمعیت به دنبال تمرکز خدمات و صنایع در چند کلانشهر دلیل عمده آلایندگی در کلانشهرهای کشور است. این در حالی است که ما در قانون برنامه توسعه اول جمهوری اسلامی ایران تصویب کردیم که تمام مراکز و صنایع که خارج از تهران مستقر هستند باید دفاتر مرکزی خود را از تهران بیرون ببرند، اما همچنان شاهد هستیم که این قانون نیز اجرایی نشده است.

شهریاری در پایان بیان کرد: در قانون برنامه توسعه اول کشور به تمرکززدایی از تجمع جمعیت در کلانشهرها توجه ویژه‌ای شده است، اما زمانی که این قانون اجرایی نشده است به دنبال آن سایر قوانین نیز آن طور که باید و شاید اجرایی نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha