• سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98101007411
  • خبرنگار : 50061

افزایش ۱۵ درصدی ثبت شکایات مردمی در سامانه ۱۳۵

تعزیرات حکومتی 1

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اعلام کرد: در راستای اجرای طرح بنزین مردم از طریق سامانه ۱۳۵ شکایات خود را ثبت کردند که طی این طرح افزایش ۱۵ درصدی ثبت شکایات در این سامانه را شاهد بودیم، این امر نشان می‌دهد که مردم بهترین ناظر هستند.

هوشنگ محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از بیست‌وپنجم آبان ماه تا بیست‌وپنجم آذرماه طی یک ماه طرح بنزین را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۳۵ می‌توانند شکایات خود از اصناف را به اطلاع تعزیرات حکومتی برسانند که طی اجرای طرح بنزین میزان شکایات ثبت‌شده در این سامانه ۱۵ درصد و میزان رسیدگی به پرونده طی این مدت نسبت به ماه‌های گذشته ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین عنوان کرد: پرونده‌های بسیاری از سوی برخی دستگاه‌ها و نهادها ازجمله نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی، حمل‌ونقل جاده‌ای به این اداره ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: برای رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در طرح بنزین سه شعبه ویژه در قزوین و دو شعبه در شهرستان‌های بوئین‌زهرا و تاکستان به این موضوع اختصاص پیدا کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۰۰ گشت مشترک صبح‌ها و عصرها در بازار حضور پیدا کرده و ضمن نظارت بر بازار شکایات مردمی را دریافت می‌کردند.

وی تصریح کرد: مردم چشم بیدار این دستگاه هستند و از همشهریان تقاضا داریم که گزارشات مبنی گران‌فروشی، تخلف کم‌فروشی و احتکار را به این اداره اعلام کنند، در همین راستا همشهریان می‌توانند با مراجعه به سایت تعزیرات حکومتی استان قزوین وارد بخش گزارش مردمی ۱۳۵ شده و شکایت خود را به دو طریق ثبت کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین اشاره کرد: همشهریان در اعلام گزارش می‌توانند شکوائیه را با نام خود ثبت و درنهایت کد رهگیری دریافت کرده و از روند پرونده و نتیجه رأی باخبر شوند، همچنین اگر افرادی تمایل به درج نام و مشخصات نداشته باشند می‌توانند از طریق ثبت شکایات مردمی گزارش خود را به اطلاع این اداره کل برسانند که در این روش نیز از طریق پیگیری گزارش مردمی از نتایج آن باخبر خواهند شد.

محمدی در پایان یادآور شد: بعدازاینکه شکایت ثبت و کد پیگیری دریافت شد کارشناس قضایی اداره تعزیرات حکومتی موضوع شکایت را بررسی کرده و برای کارشناسی به دستگاه‌های نظارتی ذیربط ارسال می‌کنند تا در اسرع وقت پاسخ استعلام به این اداره کل ارسال و در صورت بروز تخلف رسیدگی صورت گیرد، در شرایط خاص به تشخیص کارشناس مربوطه در لحظه برای موضوع شکایت، گشت مشترک ارسال شده و قاضی سیار به همراه کارشناس دستگاه نظارتی مربوطه موضوع را در محل بررسی می‌کنند.

مراحل ثبت شکایت مردمی در سامانه ۱۳۵:

ثبت شکوائیه

پیگیری شکوائیه

ثبت گزارش مردمی

پیگیری گزارش مردمی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.