• چهارشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۲:۳۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98101007835
  • خبرنگار : 71214

تا بهمن انجام می شود

قطع سهمیه بنزین وانت‌بارهای بدون کارت هوشمند

قطع سهمیه بنزین وانت‌بارهای بدون کارت هوشمند

مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای اعلام کرد: اگر برای رانندگان وانت‌بارهای برون شهری تا اول بهمن ماه امسال کارت هوشمند دریافت نکنند، سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد.

غلامحسین دغاغله در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای دریافت سهمیه بنزین پیمایشی برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی و سنگین و بر اساس ضوایط و مقررات تردد در جاده‌های برون شهری، این ناوگان نیازمند سند حمل یا بارنامه است. بنابراین سازمان راهداری در راستای ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره‌برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری، دستورالعمل‌های مربوط به ساماندهی ناوگان وانت بار را با سیاست تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده  و ناوگان در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در راستای این سیاست و سهمیه بندی بنزین مقرر شده از بهمن ماه سوخت وانت‌بارها بر اساس پیمایش به آن‌ها تعلق گیرد و بر اساس بارنامه محاسبه شده و میزان آن اختصاص یابد. پس رانندگان برای دریافت کارت هوشمند برای خود و ناوگان‌شان باید به ادارات راهداری استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کرده و نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای گفت: تا کنون ۷۰ هزار دستگاه وانت‌بار و ۱۱ هزار نفر از رانندگان آن‌ها نسبت به این کار اقدام کرده‌اند اما اگر هر راننده‌ای کارت هوشمند دریافت نکند از دریافت سهمیه بنزین پیمایشی محروم خواهد شد.

دغاغله عنوان کرد: بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های صادر شده در زمینه پیمایشی شدن سهمیه بنزین وانت‌بارها مانند دیگر ناوگان حمل و نقل عمومی، سقف مشخصی برای تعیین سهمیه این خودروها وجو ندارد و برابر با میزان تردد و استفاده از سوخت به آن‌ها بنزین سهمیه‌ای اختصاص می‌یابد کما اینکه تا کنون نیز این کار را برای دیگر ناوگان طی سالیان اخیر اجرایی کرده‌ایم. اما تنها لازمه ان دریافت کارت هوشمند است که باید این کار تا بهمن ماه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۱ ۰۸:۴۴

کار خوبی می کنند. بله بنزین یارانه ایی باید در خدمت حمل و نقل کالا باشد نه دور گردی وانتهای مزاحم . وانت خودروی حمل و نقل شخصی هست و کم کم باید با کامیونتهای کوچک جایگزین بشود.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۲ ۲۳:۳۰

خوبی از خودته من واسه کارم وانت خریدم تکلیفم چیه این وسط

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۱ ۱۶:۳۲

با سلام. وانت بارهای درون شهری هم مستلزم دریافت کارت هوشمند هستند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۲ ۱۴:۵۳

سلام گواهینامه ب1من محدودیت رانندگی داره اونم آینه مخصوصه الان بخوام ب2بگیرم میگن نمیشه. الان من باید چکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۵ ۲۱:۰۵

سلام حالا ماکه دوساله گواهینامه گرفتیم و 23 سالمون نشده تکلیف چیه؟؟؟؟اختیاری کنید هرکی سوخت زیاد میخواد کارت هوشمند بگیره هر کی هم نمی خواد به فعالیتش مثل همیشه ادامه بده. توروخدا نونمون رو سنگ نکنید ...

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۳۰ ۰۲:۲۵

چكار كنيم بايد بسوزيمو بسازيم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۹ ۱۹:۵۱

من واسه کار خودم وانت دارم سهمیه بنزین هم نمی خواهم فقط لطف کرده و واسه نداشتن کارت هوشمند جریمه ننویسید.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۹ ۱۹:۵۸

من کارم نجاری هست وخرده بار درروز دارم من هرسری کجا شماره طرف گیربیارم وبارنامه بزنم همین جوریش کلی تو ترافیک وغیره به خداعلاف میشیم

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۹ ۲۱:۳۴

سلام دوستان احتمالا این طرح شامل وانت بارهای برون شهری باشه.احیانا شامل دون شهری باشه همه باید افزایش قیمت کرایه بدن.اونم باعث گرانی میشه 100درصد

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۳۰ ۱۴:۱۲

اگه اینجوری بشه باید کرایه ها گرون بشه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۱ ۱۱:۳۴

وانت گرفتم براي كارشخصي چكاركنم

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۱ ۱۶:۳۱

بالا200لیتربدیدمثل دولت احمدی نژاد مردم بیچاره روول کنید کارت هوشمند

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۴۲

وانت‌هایی که مدل ۱۳۷۰ هستن باید چه کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۶ ۱۹:۵۶

سلام کارت هوشمند گرفتم بارنامه هم گرفتم اما هنوز سهمیه اضافه نشده!!!لطفا راهنمایی کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۱۰:۳۵

عالیہ

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۲ ۰۱:۵۴

من که جزو تاکسی رانی هستم ودرون شهری کار میکنم چکار باید کرد نیاز است به کارت هوشمند یا نه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۰ ۱۳:۴۲

مردم با هر طریقی واسه فشار امتحان می کنید چاره فقط سوختن و سامانه