• چهارشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98101107936
  • خبرنگار : 71415

ماکرون: اصلاحات نظام بازنشستگی را به سرانجام خواهم رساند

ماکرون: اصلاحات نظام بازنشستگی را به سرانجام خواهم رساند

رئیس جمهور فرانسه متعهد شد طرح اصلاحات نظام بازنشستگی را که در چند هفته گذشته باعث راه افتادن اعتراضات و اعتصابهای فراگیر در این کشور شده، پیگیری و اجرا کند.

به گزارش ایسنا،به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۰ گفت، انتظار دارد دولتش هر چه سریعتر با اتحادیه‌های تجاری و کارگری این کشور بر سر این طرح اصلاحات نظام بازنشستگی به یک سازش در عین فاصله نگرفتن از اصولی که وزرای دولتش در این طرح مورد توافق قرار داده‌اند دست پیدا کند.

اتحادیه‌های کارگری در فرانسه تلاش دارند امانوئل ماکرون را به منظور کنار گذاشتن طرحش برای اصلاحات نظام بازنشستگی این کشور از جمله با راه انداختن اعتصابهای سراسری تحت فشار قرار دهند؛ اعتصابهایی که از پنج دسامبر تا کنون بخشهای مختلف از جمله بخش حمل‌ونقل و مسافربری ریلی را فلج ساخته است.

ماکرون در این سخنرانی خود که از تلویزیون فرانسه پخش شد اظهار کرد: طرح اصلاحات بازنشستگی که من در مقابل شما به اجرایش متعهد می‌شوم، به سرانجام خواهد رسید چون یک پروژه مرتبط با پیشرفت و عدالت اجتماعی است.

با وجود آن که دولت ماکرون درخواست اتحادیه‌ها برای لغو کامل این اصلاحات بازنشستگی را رد کرده اما در تلاش برای کاستن از تنشها یک سری امتیازات را به مجموعه‌ای از بخشهای مختلف پیشنهاد داده است.

او تاکید کرد: ما شغلهای سخت را لحاظ خواهیم کرد تا افرادی که در آنها شاغل هستند بتوانند زودتر بازنشسته شوند.

بر اساس این طرح اصلاحات بازنشستگی دولت ماکرون، کارمندان در صورت بازنشسته شدن قبل از ۶۴ سالگی حقوق و مزایای کاملی دریافت نخواهند کرد اما یک سری معافیت های ویژه برای برخی شغلهای سخت نظیر افسران پلیس و سربازان در نظر گرفته شده است.

ژان لوک ملانشون، رهبر جناح چپ افراطی فرانسه در توئیتر در واکنش به این صحبتهای ماکرون او را متهم کرد به این که "علیه مخالفان این اصلاحات اعلان جنگ کرده است".

رئیس جمهور فرانسه در ادامه این سخنرانی تصریح کرد، خواستار روابطی قدرتمند با انگلیس بعد از بریگزیت است.

او گفت: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یک آزمون برای کشور ما است. من تلاش خواهم کرد تا روابط قدرتمند میان دو کشور را حفظ کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۱ ۲۱:۲۵

بله اصلاحات اقتصادی را نمی توان با تظاهرات و شورش و بلوا متوقف کرد. در کشور ما بنزین را نصف قیمت واقعی کردند قیامت شد! حکومت ما باید درس استقامت و پایداری در را عدالت را از مکرون یاد بگیرد